Ga naar inhoud

Wanneer mogen ze weer stro in het hok?


Heleen

Aanbevolen berichten

Hoi hoi hier ben ik alweer met nog een vraag... Het is nu 5 dagen geleden dat mijn 2 nijntjes gecastreerd en gesteriliseerd zijn. Het gaat nu best wel goed, ook met dexter die haar druppels niet wilde.. Gisteren heb ik de kooien verschoond, schone handdoeken erin gelegd enzo. Ik mocht Dexter zelfs weer oppakken hihi alleen daarna vangen was n iets groter probleem maar goed mijn vraag: Wanneer mag er weer zaagsel en hooi in de kooien zodat ze niet meer in de wond kunnen prikken... De hechtingen gaan er volgende week uit..

Nog n vraag: De kooien staan nu naast elkaar en af en toe reageerd Dexter heftig en grommend naar Sylver. Ik wil ze binnenkort gaan koppelen en ik las ergens dat het goed is om de kooien alvast naast elkaar te zetten zodat ze elkaar al zien en ruiken enzo. Maar ik hoorde van iemand dat ze ook agressie naar elkaar kunnen opbouwen op deze manier.. Wat nu? Naast elkaar laten staan of ieder weer een eigen hoekje in de kamer tot de koppeling? Ik wil nl erg graag dat de koppeling lukt ik heb ook al een nieuw groot hok voor ze.

Alvast bedankt!

Heleen Syl&Dex

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou als ze nu door de tralies heen al eens agressief naar mekaar toe reageren de kooien nu tot aan de koppeling even uit mekaar zetten.

door de tralies heen kunnen ze mekaar immers zien en ruiken maar niet bijmekaar komen waardor ze als het ware "opgefokt" kunnen raken naar mekaar toe en er dus agressie ontstaat.

als de wonden er rustig uitzien kan je ze alweer op bodembedekking zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zo dat ze elkaar bijten door de tralies heen en meestal liggen ze ook naast elkaar maar dan met tralies ertussen. Maar Sylver is best druk en rent vaak heen en weer, Dexter loopt dan grommend in zijn richting alsof ze wil zeggen dat ie stil moet zijn. Ze snuffelen ook wel gewoon aan elkaar en Sylver is sowieso heel geinterresseerd in Dexter, andersom wisselt het soms, maar dat is sinds de operaties. Daarvoor stonden ze ook al 2 weken naast elkaar en toen was er niets aan de hand.

Groetjes Heleen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .