Ga naar inhoud

Maya super aggresief!! (mss weg:()

Thessa

Aanbevolen berichten

Jullie weten dat ik Maya heb gekregen van een tante

die ze niet de nodige aandacht kon geven.

Maar Maya is echt super aggresief!

Vanaf je in haar hok gaat,

begint ze te grommen,

en wil ze (soms) zelfs bijten!!

Eerst dacht ik dat het altijd komt doordat ze schijnzwanger is.

Maar ook als ze niet schijnzwanger is heeft ze het.

Normaal laat ik eerst Stampertje en Pluisje rondlopen en als die gedaan hebben, mag Maya in de hele tuin rondlopen.

Soms moet Maya ook eens in de ren,

en als je ze er dan uit wilt halen,

kan je ze niet nemen.

Zo heeft ze me al een aantal keer flink gebeten.

Ze vliegt ook naar je benen om je te bijten in de ren!!!

Deze week deed ze het ook naar mijn vader,

omdat ik haar echt niet kon nemen. (vanaf ik haar wou nemen, draaide ze zich om me te bijten, en heeft ze me nogmaals vastgehad)

Die is daar hard van geschrokken.

En hij zegt dat het echt geen nijntje is om te houden,

doordat ze constant bijt...:(

Ik denk dat ze 1 of ander trauma heeft opgelopen,

van vroeger. Er waren kindjes bij van 2jaar 6jaar,

en die wisten helemaal niet hoe ze ervoor moesten zorgen.

Ze heeft ook in een hamsterkooi gezeten.

Kreeg bijna geen eten... enzo...

En ik denk dat het daardoor komt.

Mijn ouders hebben een verhaal gehoord van iemand die vroeger een konijntje had die ook constant agressief was, en die een soort 'hondsdolheid' had.

Die hebben dat konijntje moeten laten inslapen...

Nu denken ze dat Maya dat ook mss heeft...

ik denk eerder een trauma.

Mijn ouders zouden ze dan liever weg willen:(

maar ik niet,

ook al heeft ze me een aantal keer flink vastgehad,

toch zie ik ze graag!!

Ik wil ze ook niet weg doen,

want wie weet waar komt ze terecht...

Wat denken jullie? Kan het nog goed komen??

Zonder dat ik constant gebeten wordt??

Zo is het ook niet zo leuk voor Maya,

omdat ze ook minder aandacht daardoor krijgt.

(ik probeer ze zoveel mogelijk aandacht te geven,

zodat ze me niet bijt, door haar gerust te stellen enzo...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arme Maya :(

Ik denk ook aan een 'trauma' hoor, hondsdolheid komt niet vaak meer voor tegenwoordig en heeft hele andere symptomen dan alleen bijten. Ik denk dat je haar voorlopig niet meer moet pakken. Kan er geen rennetje aan haar hok? Of zou het lukken om haar in een vervoersmand te laten lopen (lokken met wat lekkers) om haar zo te verplaatsen? Want nu wordt het alleen maar erger, ze is bang om gepakt te worden waardoor jullie haar 'ruwer' moeten oppakken wat voor haar weer de bevestiging is dat ze gelijk had om bang te zijn. Zo zit je in een negatieve spiraal.

Probeer voorlopig niet te dicht in haar buurt te komen. Dus wel bij haar, maar niet dat je haar aan kan raken. En dan lief tegen haar praten, eten/lekkers geven en even later weer weggaan. Zo kan ze er aan wennen dat jij helemaal niet eng en gevaarlijk bent en dat ze je niet aan hoeft te vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een agressief konijn bestaat niet, zo hebben wij ze gemaakt.

Een bang konijn kan 2 dingen doen, of stil in een hoek wegduiken of aanvallen.

De veilige plekken die zij als de hare beschouwd zal ze in geval dat ze voor de aanval kiest met haar leven verdedigen.

Heel veel geduld en veel tijd in steken om haar het vertrouwen terug te geven dat de wereld niet eng is en dat jij er bent om te helpen is het enigste wat je kan doen.

En als het zo'n trauma is haar naar de ren te verplaatsen voorlopig maar in het hok houden en daar eerst eens een goede basis opbouwen, die je dan langzaam aan naar de ren verder kan uitbreiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook veel naar hok met een stukje lekkers,

en dan eet ze wel uit de hand. (ik praat dan hele tijd tegen haar)

Soms neemt ze het, soms niet...

Niet meer laten rondlopen?

Ze zit altijd als eerste klaar om rond te lopen,

Ze is ze gelukkig als ze rondloopt.

Maar als dat een optie is,

zou ik het wel proberen!

Waar kun je bachbloesems kopen?

Ja ze is al zo van in het begin.

Ze heeft mijn neefje ook veel gebeten en geschart vroeger.

Daarom hebben ze het ook weggedaan...

Wat doen kleine kindjes allemaal met zo'n beestje he?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anders meschien een konijnen weide voor haar zoeken waar je naar haar kan kijken.Dan heeft ze de rust en vriendjes en vriendinnetjes .En kan ze meschien leven met haar trauma.......................Ik zie wel vaker zulke konijnen soms word het opgelost door geholpen ram waardoor ze weer een beetje vertrouwen krijgt.Maar als het zo erg is dat het je eigelijk bellemert in haar verzorging.Dan kan ik me voorstellen dat je het eigelijk niet ziet zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een konijnenweide?

Dat zou wel leuk zijn.

Dan heeft ze heel veel vrijheid,

en kan ze doen wat ze wilt!

maar vriendjes en vriendinnetjes maken denk ik niet echt,

want ze is niet zo sociaal naar andere konijntjes.

Eerst wou ik een gecastreerd rammetje erbij nemen,

maar ze vliegt ook uit naar stampertje (die een gecastreerd rammetje is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen wij Elmo kregen was hij ook heel bang en kon je hem echt niet aaien. Bij het eten geven viel hij ook wel eens uit. Bij hem hielp het wel om heel veel te praten, iets lekkers te geven en dan pas iets in z'n hok te doen. Oppakken doen we alleen echt als het nodig is (ren zit aan z'n hok). Wat bij ons goed hielp is dat m'n vriend hem het eerst ging aaien (gewoon een keer of 3 met eten brengen). Die was niet bang dat hij zou bijten en veel los lopen bij ons in de buurt (maar dat is misschien lastig als ze dan ook aanvalt). Het ging heel goed met Elmo daardoor (we konden hem een beetje aaien) maar laatst is z'n vriendinnetje overleden, is hij ziek geweest (moest een week medicijnen) en zit hij nu ook niet helemaal lekker in vel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen kunnen schijnzwanger worden ook zonder dat er andere konijnen in de buurt zitten.

De geur aan je handen van andere konijnen kan al genoeg zijn en sommige konijnen reageren erg heftig op parfum.

Misschien dat de hormonen ook niet meehelpen aan haar gedrag, dus nog een optie zou zijn haar te laten stereliseren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .