Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De lente is begonnen! Dat betekent langer licht, zon en actief konijnen-voorjaarsgedrag. Een paar aandachtspunten:

Voorjaarsgedrag:

• Meer energie, behoefte om te graven en/of rangorde uit te zoeken.

• Ongecastreerde konijnen kunnen sproeien, minder zindelijk zijn of schijnzwanger.

Naar buiten:

• Binnenkonijnen pas veilig naar buiten verhuizen bij nacht temperaturen boven 10°C, meestal na half mei.

• Laat ze bij mooi weer even naar buiten, maar kies een veilige plek en let op temperatuurschommelingen.

Voeding:

• Bouw vers gras rustig op (5 min per dag en let goed op de keutels!), vooral voorjaarsgras is erg eiwitrijk en kan flinke gasbuiken geven!

Gezondheid:

• Vergeet vaccinaties niet!

• Parasieten worden ook weer actief, controleer regelmatig!

• Regelmatig borstelen helpt bij de verhaarperiode en voorkomt verstopping.

Huisvesting:

• Controleer het hok, ververs zand en zorg voor schaduwplekken voor de zomer.

Meer tips en uitgebreide info vind je in het volledige artikel

https://www.bunnybunch.nl/konijnen-in-de-lente/

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst:

Vandaag echt een voorproef op de lente! Geniet ervan, iedereen!

Mijn konijnen liggen wel gewoon in hun schuilhok lekker samen te maffen. Maar er is dan ook nog geen zonnetje in hun ren, daar staat de zon nog te laag voor.

Geplaatst:

Hmmmm, het is hier -10 ongeveer maar wel droog, dat wel. 😁 Toch merk ik ook aan de (binnenwonende) moppies dat er lentekriebels zijn en ze zijn in de rui. 

Geniet maar lekker van de zon, het is jullie van harte gegund na die sombere (en regenachtige?) dagen. Ik heb al foto’s van vrienden in korte broek en t-shirt gekregen. 😎

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Mijn binnen buns mochten gisteren in het zonnetje overdag een uurtje naar buiten, voor het eerst sinds maaaaanden. Gelijk volop binkies, rondrennen, en flink graven in de zandbak. Leken net koetjes die voor het eerst naar buiten mochten 😄🥰

• Vind ik leuk 5
  • Haha 1
Geplaatst:
21 uren geleden, JokeC zei:

Hmmmm, het is hier -10 ongeveer maar wel droog, dat wel. 😁 Toch merk ik ook aan de (binnenwonende) moppies dat er lentekriebels zijn en ze zijn in de rui. 

Geniet maar lekker van de zon, het is jullie van harte gegund na die sombere (en regenachtige?) dagen. Ik heb al foto’s van vrienden in korte broek en t-shirt gekregen. 😎

Brrrrrr🥶 2 weken geleden -17 gehad. Her en der nog wat ijs. Maar

hier sinds gister eindelijk zon. Hoor ook sinds vandaag de kraanvogels 🥰 Moet dan altijd aan Jurassic Park denken. Dat geluid wat ze maken en hoe groooot ze zijn in de lucht hihi.

Hoop dat het bij jou ook snel richting de plus gaat. Bijna echt lente🥳🥳 

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .