Marcovka2 Geplaatst: 11 januari Geplaatst: 11 januari Ik vraag me eigenlijk af of konijnen naar een vakantie opvang brengen verstandig is: is er geen verhoogd risico op onrust in een koppel? Niet alleen als je ze daar laat, maar ook als je ze weer terug thuis in hun oude ruimte zet. Quote
Lappie2 Geplaatst: 11 januari Geplaatst: 11 januari Ligt ook echt aan het konijn. Lappie ging vanaf het begin oooveral mee naar toe dus die was alles gewend en had er totaal geen problemen mee of hij nou weken in NL zat of thuis of bij opa en oma. Deze 2🙄nou ja.. Leeuw misschien nog wel maar Kleine absoluut niet. Thuis is zijn plek en nergens anders. Dus die blijven hier met een oppas/buren en camera,s als we echt allemaal weg moeten. Quote
happy211 Geplaatst: 11 januari Geplaatst: 11 januari Het ligt inderdaad aan de konijnen en ook hoe de vakantie-opvang is ingericht. Kunnen ze elkaar zien en ruiken, dan geeft dan natuurlijk meer kans op onrust dan wanneer dat niet kan. Mijn vorige koppel was inderdaad na vakantie wel onrustig, deze helemaal niet. Het is een beetje verschillende opties tegen elkaar afwegen. Heb je iemand die 2x per dag bij de konijnen kan komen die ook genoeg verstand heeft van konijnen, ook als er iets medisch aan de hand zou zijn, dan heeft dat denk ik altijd wel de voorkeur. Maar dat is helaas niet altijd een mogelijkheid, dat ze niet 2x per dag kunnen komen, of niet genoeg verstand hebben, of sowieso niemand in je omgeving (beschikbaar) die kan komen. Dan is het heel fijn dat ze naar een vakantieopvang kunnen, ookal geeft dat wel een kans op onrust. Het komt zeker wel eens voor, dat een koppel na een vakantieverblijf helaas zoveel ruzie krijgen dat ze echt herkoppeld moeten worden. Maar niet vaak gelukkig. Quote
bunnyempress Geplaatst: 11 januari Geplaatst: 11 januari Onrust in ons koppel heb ik nog nooit opgemerkt. Lodewijk is super gehecht aan Scarlett en denk ik ook te onderdanig naar andere konijnen. Wel kreeg ik Lodewijk dus met een oorontsteking terug uit de vakantie opvang en Scarlett kreeg een paar dagen later voor het eerst een gasbuik. Daar gaan ze dus niet meer naar terug. Bij de andere opvang hadden ze minder ruimte en daarna kleinere keutels en Scarlett was flink boos. Vooral toen er bij thuiskomst geen grotere ren op haar wachtte 😂. Keer daarvoor hadden we de tuin verbouwd. Nu was alleen de buitenboel geschilderd. Quote
Marcovka2 Geplaatst: 12 januari Auteur Geplaatst: 12 januari Het is lastig, het liefst heb ik natuurlijk dat ze gewoon kunnen blijven waar ze zitten. Ook zijn ze redelijk stressgevoelig en heb ik al vaker onrust gehad, dat wil ik echt voorkomen. Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 13 januari Geplaatst: 13 januari Op 11-1-2026 om 20:30, Marcovka2 zei: maar ook als je ze weer terug thuis in hun oude ruimte zet. Dat lijkt me het minst grote probleem. Ze zullen weer blij zijn in de bekende ruimte. Ik denk dat het erg van de opvang af zal hangen. Quote
mammafelina Geplaatst: 17 januari Geplaatst: 17 januari Fluffy en Pip doen het prima in de vakantie opvang ondanks dat ze daar een stuk minder ruimte hebben (2 traliekooien aan elkaar gekoppeld). Eenmaal weer thuis zijn ze wel blij om weer in hun vertrouwde omgeving te zijn, maar merk ik nooit onrust. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.