Evee Geplaatst: 26 december 2025 Geplaatst: 26 december 2025 Ik zocht dit topic, maar denk dat het er nog niet was 😅  De laatste dagen bevriest het drinkwater hier, dus zijn het wat meer controles. Hoe gaat het met jullie konijnen in de winterkou?  Wintertips lees je hier: https://www.bunnybunch.nl/konijnen-in-de-winter/  Quote
Cheeta26 Geplaatst: 26 december 2025 Geplaatst: 26 december 2025 We hebben nu voor de 2e nacht min 6 gehad dus middernacht snugglesafe onder de waterbak. Vanmorgen ook maar weer de snugglesafe opnieuw opgewarmd en eronder gedaan want het water bevroor gisteren ook al overdag. Ik had stro gelegd op de plekjes waar ze graag slapen maar dit werkt niet. Ze zijn wel actiever 's nachts, vooral Kushi. Dan denk ik ga in het schuilhok slapen of in de catcube op het stro maar dat doen ze niet. Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 26 december 2025 Geplaatst: 26 december 2025 Het water bevriest hier nog steeds niet in de buitenren. Buiten de ren wel. Aan de zijkant waar geen dichte panelen zijn, heb ik de drie kliko's neergezet en wat platen tegen de onderste panelen en daar de kliko's tegenaan en als ik de ren inkom, vind ik het aangenaam. Quote
mammafelina Geplaatst: 9 januari Geplaatst: 9 januari Momenteel hebben wij in de konijnenren last van veel optrekkend vocht. Dat betekent dat Fluffy en Pip in de gehele ren geen droog plekje meer hebben. Hoe erg is dat zeker nu met het aankomende koude weekend? Natuurlijk hebben ze wel de dogvilla vol met stro en hij staat op een pallet, dus van de grond af. Daarnaast nog een catcube met bodem vol met stro. Mijn ren is op 2 panelen na helemaal dicht, dus ze zitten wel tocht vrij. Pip is vorige maand 6 geworden en Fluffy wordt dat volgende maand. Moet ik nog iets extra’s doen? Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 10 januari Geplaatst: 10 januari Ik zit met hetzelfde probleem. Ze hebben nog wel een droog stukje maar zitten vaak in het natte gedeelte!  Dus ze kiezen niet voor droog! Ik denk dat je konijnen bij jou goed zitten. Ze kunnen immers droog zitten. ps. Ik heb je enige tijd gemist!! Quote
mammafelina Geplaatst: 10 januari Geplaatst: 10 januari Ik ben inderdaad wat minder actief geweest de laatste tijd. Twijfel nog over of ik mee ga naar Discord. Aan de ene kant ben ik al zolang lid en wil ik jullie niet helemaal missen en aan de andere kant ben ik een beetje bang voor het onbekende. Â 1 Quote
bunnyempress Geplaatst: 10 januari Geplaatst: 10 januari @mammafelina je zou evt. kunnen aanvegen met een vloerwisser als er echt veel nattigheid ligt? Hier willen ze gewoon in de sneeuw liggen, terwijl er nog geen stukje van 40x40cm was en de rest was helemaal 100% schoon. Ik vind dat ik me dus geen zorgen hoef te maken, want ze doen het zelf. Quote
Evee Geplaatst: 10 januari Auteur Geplaatst: 10 januari Een flink pak stro er in gooien en de toplaag regelmatig opstrooien? Ik weet niet of je er nou echt blij van gaat worden, maar als het alleen optrekkend vocht is, kun je op die manier wel een droge bovenlaag houden. Quote
mammafelina Geplaatst: 10 januari Geplaatst: 10 januari 3 uren geleden, Evee zei: Een flink pak stro er in gooien en de toplaag regelmatig opstrooien? Ik weet niet of je er nou echt blij van gaat worden, maar als het alleen optrekkend vocht is, kun je op die manier wel een droge bovenlaag houden. Ik kan kijken of ik stro in een deel van de ren kan gooien. Dan hebben ze iets meer keuze in drogere plekken. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.