Bunnie.and.Clyde Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 Met Bunnie & Clyde gaat het gelukkig goed. Ze zijn actief, eten goed en alles (dus geen selectief eetgedrag). En ze zijn op dit moment ook niet heftig in de rui. Het overgrote deel van de keutels ziet er normaal uit (groot, rond vezelig). Maar de laatste weken zie ik ook kleine keutels tussen de normale keutels. Dit zijn geen blinde darmkeutels, want ze zijn van dezelfde vezelige structuur als de andere normale keutels alleen een stuk kleiner. Ik weet ook niet wie van de twee het is. Als ik bijv. het verblijf net heb schoongemaakt en dan oplet op wie waar poept, zien de keutels van beiden er normaal uit. Dus het lijkt erop dat het gaat om een paar uitzonderingsgevallen 😅 Normaal gesproken zou ik bij het zien van kleine keutels gelijk bang zijn voor verstopping, maar aangezien ze echt goed eten en actief zijn en het grootste deel vd keutels normaal is maak ik me daar niet zo'n zorgen over. Maar ik denk wel steeds "Wat is het dan wél?" Wat denken jullie? Zijn er mensen met ervaring hiermee? Bunnie heeft vanwege chronische EC wel medicatie: 2x daags 2ml Panacur en 2x daags 0,7ml Novacam. Maar op dit moment is ze juist erg stabiel en zit ze lekker in haar vel (geen epileptische aanvallen 🎉). Maar kan de medicatie misschien zorgen voor wisselende grootte van de keutels? Quote
Evee Geplaatst: 26 november 2025 Geplaatst: 26 november 2025 Ja, het kan door de medicijnen komen. Goed dat je er alert op bent. Als het gedrag verder normaal is en ze ook goed eten, denk ik dat het meevalt. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.