Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nog een paar weken, dan is het oud en nieuw. Misschien woon jij in een vuurwerkvrij gebied en valt het allemaal wel mee voor de konijnen, misschien zijn ze al weken aan het knallen in jouw buurt of misschien zit je eerste rang bij een vuurwerkshow... 

Wat doe jij met oud en nieuw voor de konijnen? 

Wil je tips lezen voor konijnen & vuurwerk, bekijk dan dit informatieve artikel op de website:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-en-vuurwerk

vuurwerktips.jpeg

• Vind ik leuk 1
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Ik denk dat dat tegen gaat vallen, dat er veel mensen nu extra kopen om volgend jaar ook af te kunnen steken. Het zal wel een paar jaar nodig hebben, vrees ik. 

Geplaatst:
9 minuten geleden, Evee zei:

Ik denk dat dat tegen gaat vallen, dat er veel mensen nu extra kopen om volgend jaar ook af te kunnen steken. Het zal wel een paar jaar nodig hebben, vrees ik. 

Ja daar ben ik ook bang voor, merk dat het nu al enorm is en we zijn toch nog een maand van de jaarwisseling af. 
Maar wel heel fijn dat het verbod er eindelijk komt 😅

Dit jaar gaan de konijntjes nog maar even naar binnen. 

Geplaatst:

Gelukkig zijn ze hier wel wat gewend. X box games en metal( zelfs Kip zingt mee)😂😂 maar OWee als ik een keer nies 😂😂😂

Gister was Kleine continu omhoog aan het staan omdat ik in het kamertje naast hun aan het boren en zagen was. Heel alert en angstig heen en weer rennen...

Had de camera,s nog aan dus kon het terug kijken.

Is natuurlijk ook iets wat ik normaal niet doe daar en had de deur dicht. Als hij me had gezien was hij waarschijnlijk niet zo bang geweest.

Maar harde knallen, muziek, geweren en vuurwerk doet ze dus niks gelukkig. 

Geplaatst:
11 uren geleden, Lappie2 zei:

Maar harde knallen, muziek, geweren en vuurwerk doet ze dus niks gelukkig. 

Hier ook niet maar als de kat langs de ren loopt, veranderen ze in stokstaartjes. Dan denk ik: doe niet zo gek. Zo lang jullie hier wonen, loopt die kat langs de ren. Aanstellers zijn het soms. 😉

• Haha 1
Geplaatst:

Helaas zijn mijn vriendjes in alle staten als er vuurwerk wordt afgestoken😢😓

Ook een carnavalsstoet veroorzaakt veel stress, ik heb al eens serieus gedacht dat Mica een hartaanval ging krijgen, zo opgefokt rende ze door haar verblijf.

Zuur is dan dat ik daar via de gemeentebelastingen allemaal aan meebetaal🤬

Geplaatst:

Er wordt hier vooral gestampt en gegromd als ze overdag beginnen met knallen, maar ik laat alles dicht en gesloten, en na een tijdje reageren ze er niet meer op. Het scheelt dat er dit jaar al het gehele jaar bij mij gesloopt en gebouwd wordt, dus ze zijn inmiddels gewend aan lawaai. De katten daarentegen... dat blijft een dingetje met vuurwerk 😟

Geplaatst:

Mijn buurman is ook al ruim anderhalf jaar regelmatig aan zijn verbouwing aan het werken. En ik woon in een buurt waar de meeste mensen klussen als hobby lijken te hebben.

Helaas is er van gewenning geen sprake. Dat was de belangrijkste reden dat ik mijn buitenkoppel naar binnen heb gehaald.

Ga je lekker in een dorp wonen, Natura 2000 zelfs, nou toen ik in de binnenstad woonde had ik meer rust...

Natura 2000 betekent helemaal niets: volop muziekfestivals in de lente en zomer waarbij de bas tot kilometers in de omtrek te horen is, vuurwerk mag ook gewoon (wordt niet gehandhaafd), het interesseert mensen helemaal niets dat er ook dieren in die bossen wonen.

• Verdrietig 3
  • Mee eens! 1
Geplaatst:
13 uren geleden, Marcovka2 zei:

Natura 2000 betekent helemaal niets: volop muziekfestivals in de lente en zomer waarbij de bas tot kilometers in de omtrek te horen is, vuurwerk mag ook gewoon (wordt niet gehandhaafd), het interesseert mensen helemaal niets dat er ook dieren in die bossen wonen.

Klopt!

Geplaatst:

Dat vraag ik mij ook wel eens af ja, hier is ook Natura2000 gebied. En zelfs een nationaal park (Oosterschelde). Maar wat voor waarde en bescherming heeft dat nou echt? 

Maar goed, ik ben wel blij dat er een begin is aan het eind van vuurwerk. Ik hoop dat het er door komt, het verbod. 

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Geplaatst: (aangepast)

Als kind heb ik helaas een konijn gehad dat door schrik dood is gegaan door vuurwerk. Sindsdien ben ik geen fan meer van vuurwerk...

Ik woon in het agrarisch gebied en tot nu toe lijkt het mee te vallen, maar ik wil nog niet te vroeg juichen.

Vorig jaar alle gordijnen etc dicht gedaan en extra schuilplekjes in huis.

Hopelijk komen alle konijntjes er weer enigszins goed doorheen!

aangepast door Arielle
  • Verdrietig 1
Geplaatst:

Hier gaan ze altijd naar binnen, omdat ik altijd zo bang ben dat er een vonk op de vachten komt. Zeker omdat beide konijnen weigeren om lekker in het hok te gaan zitten.

Al zitten ze daar de afgelopen dagen wat meer, misschien vinden ze het inmiddels toch wat kouder geworden, zeker omdat het snel gezakt is de temperatuur. 

Dus ik zit meestal te blauwbekken beneden met de deuren open, zodat het temperatuursverschil niet teveel is, met een dekentje op de bank. Maar omdat ik nog steeds ziek ben, denk ik dat mijn man dit jaar de benedenwacht is. We hebben de ziekenboeg weg gedaan, maar we hebben nu hekjes dus krijgen ze een groter gebied. Meestal lagen ze heel dicht bij elkaar te chillen in het hok.

Geplaatst:

Wat een gedoe allemaal he, zodat een deel van de bevolking hun pleziertje heeft.

Ik ben ook blij dat ik mijn vriendjes binnen heb zitten, hoef ik ook niet na het vuurwerk gedruis het hele verblijf te controleren op restjes vuurwerk dat in de ren terecht gekomen is 😡

Ik hoop ieder jaar op stortregens rond middernacht, maar dat gebeurd nooit 😓

Gelukkig is het bij mij na drie kwartier wel ver afgenomen, maar er zijn plaatsen waar het de hele nacht doorgaat.

Eigenlijk is het ook heel vreemd dat het verbod nu pas komt, en dat het zo moeizaam gaat. Mensen van buiten Nederland vinden het onbegrijpelijk dat iedereen gewoon vuurwerk mag afsteken (inclusief kinderen, idioten, nooit volwassen geworden ouderen, etc).

Is de macht van inburgering... zelfde als met Alcohol

Geplaatst:

Wij zijn verhuisd van het centrum van de stad naar een landelijk gebied. In de stad begon de ellende begin december al en vanaf kerst was het bijna 24/7 prijs, terwijl er al jaren een verbod is. Maar inderdaad, nul handhaving. Het hele jaar door waren er trouwens grotere en kleinere vuurwerkshows, de gemeente geeft daar gewoon vergunningen voor af. Ik heb op die manier mee kunnen "genieten" van tientallen bruiloften, babyshowers en gender reveals 🙄 Het leek soms wel oorlog, niet normaal. Het is hier in vergelijking met de stad heel veel minder, maar het ergste moet nog komen natuurlijk. Carbidschieten schijnt hier gebruikelijk te zijn... Hopelijk ook voor het laatst, ik vind vuurwerk en alles wat knalt echt helemaal niks. Behalve champagne 🍾 😄 

Geplaatst:

Helaas kan ik mijn 2 schatjes van konijnen niet naar binnen doen. Ik heb geen kooi voor binnen en ze kunnen en mogen helaas niet binnen los lopen. Dit omdat ik in een woongroep woon en daar mogen wij alleen maar buiten dieren houden. Gelukkig hebben mijn konijnen genoeg plekken om te schuilen. Maar wat vindt ik het altijd zielig als het echte vuurwerk los barst met nieuwjaarsnacht. Aya is niet zo bang, maar Verdi weet niet waar die het zoeken moet echt sneu. Ik ga wel regelmatig bij Aya en Verdi kijken op oudjaars avond en nieuwjaarsnacht. Hoewel ik het vuurwerk zelf ook erg spannend vindt doe ik zo normaal mogelijk tegen Aya en Verdi en doe ik net als altijd, tegen ze praten en als ze dat willen zelfs aaien.

• Verdrietig 1
Geplaatst:
13 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Mag je ze ook niet in een grote en hoge doos op schoot houden rond 12 uur in de nacht? Bijv. een half uur na 12.00 uur?

Of even een klein rennetje met bouwzeil op de bodem.

als je dat weer weghaalt zie je er niets meer van... heb ik al vaker gedaan.

Verplaatsen is ook stressvol natuurlijk, en als het binnen druk is, kun je ze beter buiten laten denk ik

Geplaatst:
3 uren geleden, Arielle zei:

Allemaal goed door oud en nieuw gekomen? Hier wat vieze neuzen en oogjes door de stress. Verder viel het gelukkig mee. 

Op het moment dat het grote geknal begon raakte kleine in de stress. Maar ik had snel heavy metal aangezet en toen lagen ze direct samen voor de speaker😂 om 12.15 was het alweer helemaal stil buiten. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Hier wat carbid schieten en ben ik even naar ze toe gegaan maar ze waren lekker aan het knabbelen. Ik zat meer over de kat in. Die kwam maar niet binnen en doet hij altijd tegen de middag. Maar gelukkig om 16.00 uur kwam hij heel snel toen ik hem riep. Gaf me een veilig gevoel. Gelukkig die zit binnen.

Vuurwerk was meer op 500 meter afstand. Misschien wel 1 km.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .