Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heyhoi,

Dit is de eerste keer dat ik wat plaats dus vergeef me als het niet helemaal chronologisch is omdat ik niet precies alle datums heb.

Mijn konijn Maxi (rammelaar geholpen) bijna 4 jaar gokken we hij komt uit de opvang namelijk.

Hij kreeg in Januari een best wel groot abcess in zijn (achteraf) kaak. Eind januari zijn we dus voor het eerst met hem naar de dierenarts gegaan omdat zijn oog uitpuilde, ik ben naar een spoed dierenarts gegaan hiervoor. Eerst hebben we het geprobeerd met medicatie, uiteindelijk bleef het abces natuurlijk aanwezig.

Uiteindelijk in februari zijn eerste operatie om het abces te drainen, dit gebeurde onder narcose, dit was dus de eerste keer. Al vrij snel vulde de holte zich weer op toen is de wond opengemaakt en moest ik het handmatig drainen.

Een kleine 3 weken later ben ik toch naar mijn eigen dierenarts gegaan ipv de spoed dierenarts want de holte was weer gevuld. Hier kreeg hij narcose nummer 2 dit was ongeveer begin maart. 

Uiteindelijk vulde de holte zich weer op en gingen we verder kijken of het niet toch aan de kiezen lag. Hierdoor krijg hij een gasmaskertje ipv narcose. Ze hebben toen niet specifiek iets gevonden omdat ze er niet goed bij konde. Dus wij werden doorverwezen naar utrecht. Dit hebben we nog even afgewacht want na die drainage ging het weer goed.

We zitten nu inmiddels op 2x narcose en 1x gasmasker in ongeveer een kleine twee maanden tijd. 

De holte vulde weer dus weer terug gegaan, de wond werd opengeprikt en weer drainen natuurlijk. Toch daarna een afspraak gemaakt in utrecht.

Hier werd hij voor de 4e x onder narcose gebracht en werden er kiesjes getrokken en van binnenuit de holtes opgeschoond, dit leek de truc te zijn. Dit was in begin Juni., 

In Juli moest het weer gebeuren, er was geen pus meer te zien dus dat was positief. However, dit was wel narcose nummer 5..

Nu moet hij eind augustus 6 wkn later na de laatste Narcose weer terug voor een kijkje. Echter is hij nu 6 dagen medicatie vrij, en gaat het super goed. Dus ik belde Utrecht om te vragen of het wel echt nodig is. Uiteraard vinden hun van wel. Alleen ik vraag me af hoe slim het inmiddels is om hem weer in een korte tijd onder narcose te stoppen. Want de laatste keer ging het thuis na de narcose ging het slechter dan de voorgaande keren. Zijn vriendin viel hem ineens aan voor een volle 2 dagen en hij kwam daardoor niet meer zijn hok uit alleen om te eten en drinken. Dit was nooit eerder voorgekomen. 

Moraal van het verhaal, het gaat goed met Maxi, hij is medicatie vrij, enthousiast, eet heel gretig, drinkt goed, keutelt goed, en speelt en verzorgd zichzelf en zijn vriendinnetje weer. Helemaal zichzelf -3 tandjes. 

Wat is jullie ervaring met een 6e keer narcose moeten in een kleine 7 maanden tijd.. ik vraag me echt af of ik er wel goed aan doe. Toen ik dit vroeg aan Utrecht wimpelde ze mijn zorg meteen af met " ja we kunnen het gewoon annuleren hoor met de disclaimer dat het tegen ons advies in is" terwijl ik gewoon me afvroeg of dit wel gezond was of dat we beter even kunnen wachten gezien hij dus al medicatie vrij is, en er geen nieuwe abcess vorming is.

Sorry voor het lange verhaal maar ik probeerde een zo goed mogelijk beeld te schetsen.

Groetjes! 🐰 

Geplaatst:

Jeetje, wat een verhaal. Maxi heeft geluk met een baasje zoals jij! Arme Maxi, hij heeft heel wat voor zijn kiezen gehad. Letterlijk! Ik snap je aarzeling heel goed, ik vind 6x narcose in zo'n korte tijd echt heftig. Zeker als het de laatste keer in orde was, zou ik zeggen: laat het lekker zo. Een operatie geeft ook juist weer kans op infecties. Kan er geen foto gemaakt worden? Daar kunnen ze soms ook veel op zien. 

De reactie van de kliniek vind ik een beetje bijzonder. Waarom zouden ze preventief opereren? Dan kun je elke drie maanden wel terug, want abcessen kunnen altijd terugkomen. Het is niet zo dat ze na de 6e operatie garantie geven dat het daarmee definitief opgelost is. Waar ben je geweest? Bij Wilhelminapark of bij de universiteit? 

• Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Geplaatst:

Aangezien het konijn klachtenvrij is en de laatste keer alles schoon was, zou ik het wel prima vinden en hem lekker laten. Mijn konijn is in 3 jaar tijd ongeveer 40 keer onder narcose geweest dus het hoeft echt niet zo'n probleem te zijn als het wel nodig is.

• Bedankt 1
Geplaatst:

@Suus1978 bij het Wilhelminapark zijn de laatste 2 operaties geweest en de komende willen ze daar ook doen (waar ik dus over twijfel om het te doen) 

Dank voor je uitgebreide antwoord 🙏 🙏 

@Dollie ach de arme bunbun, 40x is echt heftig hopelijk gaat het nu wel beter met de pluizenbol 😇 

Dank voor je antwoord 🙏 🙏 

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .