Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey allemaal! 

Ik weet niet of er al een topic bestaat (ik kon hem niet snel vinden), maar ik heb opzoek naar een fijne vakantie opvang voor Ollie en Muffel.

Ik heb hier en daar al op google gezocht, maar het probleem is al snel dat ze toch wel in hokken terecht gaan komen. Ze lopen 24/7 in de woonkamer rond en zodra Muffel in een kooi gezet wordt begint ze vrij agressief aan de tralies te trekken.

Weet iemand een leuke en konijn vriendelijke vakantie opvang waar Muffel geen stress gaat hebben? 🐰

Geplaatst:

Kan je er niet bij helpen helaas, wij hebben ze al 3 vakanties naar Konijnenopvang/pension Spijk gedaan. Daar zitten ze in een ruim hok maar gaan ze wel een paar uur per dag in een ren. Die ren is de halve oppervlakte van hun eigen ren. Ze worden wel kundig verzorgd. De laatste keer was Kushi herstellende van een gasbuik en met onze meegebrachte medicijnen was dat geen probleem. 

Geplaatst:
2 minuten geleden, Evee zei:

Het is geen topic maar een artikel 😉

https://www.bunnybunch.nl/lijst-met-vakantie-opvang-adressen-voor-konijnen/

Enige stress zul je altijd hebben.  Zoveel ruimte als thuis gaat ook niet lukken. Of je moet een oppas aan huis regelen.

Ja ik zit op verschillende sites te kijken die mensen aanbieden om thuis te komen oppassen. Maar ik wil natuurlijk graag mensen erbij die verstand hebben van konijnen ook.

Dankjewel voor het artikel! 🏵 die ga ik even doornemen.

Geplaatst:

Het kan misschien ook helpen om van tevoren een afspraak te maken om te komen kijken of om foto's te krijgen. Misschien dat het gaas zo is dat ze er niet aan kan bijten. Ik weet bijvoorbeeld dat ze bij Knijn en ko in Bavel (bij Breda) echt heel fijnmazig gaas hebben en dat is alleen bij de deur, de rest zijn kunststof platen. Wellicht iets te ver rijden, maar misschien is er een opvang in de buurt die het ook zo geregeld heeft. Dan zit ze wel kleiner natuurlijk, maar is het tralieknagen beperkt.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)
9 uren geleden, Arielle zei:

Ja ik zit op verschillende sites te kijken die mensen aanbieden om thuis te komen oppassen. Maar ik wil natuurlijk graag mensen erbij die verstand hebben van konijnen ook.

Bij ons is de voormalig dierenarts-assistente langs geweest. Misschien is dat een optie? Het is vaak wel duurder, maar dan heb je wel iemand met kennis. Je kan het vragen aan je praktijk.

Na de tweede keer opvang waarbij Lodewijk thuiskwam met een oorontsteking en Scarlett een dag of 2 later een forse gasbuik had, wilden wij daar niet meer naar terug. In vergelijking met vroeger is het daar flink uitgebreid en ik vond ook dat ze niet eerlijk waren geweest in de communicatie. Ik kreeg via WhatsApp te horen: "het geven van de pijnstilling gaat goed" en eenmaal op locatie om op te halen liet 1 van de medewerkers ontvallen dat "hij altijd snel achter die ander gaat zitten en het echt niet leuk vindt". Met andere woorden toch dwang gebruikt en niet gewoon netjes via groenvoer als hij teveel stress ervaart.

Inmiddels hebben we ook een andere optie gevonden, bij een dierenartspraktijk in de buurt (niet de onze). Er is wel minder ruimte, maar ze kijken echt naar of de konijnen gelukkig zijn. Naast het dubbele hok buiten + ren wat we dan zouden willen hebben ze voor binnenkonijnen complete kamers! Dat zou voor ons ook nog een optie zijn, mocht het buiten te klein zijn. 

Helaas woon ik in regio Zuid-Holland, maar mijn advies zou dus zijn om eens bij de dierenartsen te informeren. Die weten vaak wel goede plekjes.

aangepast door bunnyempress
  • Vind ik leuk 1
  • 1 maand later...
Geplaatst:
Op 8-8-2025 om 22:12, Evee zei:

Het is geen topic maar een artikel 😉

https://www.bunnybunch.nl/lijst-met-vakantie-opvang-adressen-voor-konijnen/

Enige stress zul je altijd hebben.  Zoveel ruimte als thuis gaat ook niet lukken. Of je moet een oppas aan huis regelen.

Ik lees net op Facebook dat Danique van Konijnenopvang en pension Spijk stopt met de opvang. Ze gaat nog wel door met het pension maar ze gaat daarin ook minderen met de konijnen. Ik hoop dat we er in juni nog terecht kunnen. Het is zo fijn dichtbij, maar 18 minuten rijden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .