Ga naar inhoud

Het algemene inentingen topic


_Danielle

Aanbevolen berichten

Beide entingen? Dat klopt niet met wat de bijsluiters zeggen. VHD is volgens mij toch wel een half jaar.

Maar goed. Elke maand enten lijkt me idd ook niet gezond.. Maar ik laat ze wel wat dichter op elkaar enten dan een half jaar. Althans, dat is de bedoeling, maar mijn konijntjes gooien telkens roet (of nou ja, kale oren, snot, castraties en antibiotica) in het eten. De bedoeling voor volgend jaar is (eerst in april Pip laten castreren en dan) begin mei myx/VHD en dan in augustus denk ik, in elk geval myx nog een keer. Maar dat heb ik besproken met de DA die er nu niet meer werkt dus dat moet ik nog even overleggen.

Aamgezien Lianne het topic omhoog heeft gehaald, vind ik dat ik hier wel op kan reageren:)

De enting tegen VHD is een jaar geldig, die van Myx een half jaar. Dus in principe kun je 2x per jaar laten enten, alleen is het overbodig om beide keren ook tegen VHD te enten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 974
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Vandaag met mijn konijnen naar het konijnenspreekuur geweest. Een hele onderneming met 4 konijnen, maar het zit er weer op. Allemaal weer een inenting en uitgebreide check-up gehad (en gelukkig tegen sterk gereduceerd tarief :)). Kwam goed uit, aangezien Truusje de laatste week een beetje aan het sukkelen is: veel natte keutels, niezen (klinkt soms net als een hond) en een vies neusje. Dus voor haar meteen wat meegekregen voor haar neus en darmen. Nou kunnen ze er hopelijk weer allemaal een half jaar tegenaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aamgezien Lianne het topic omhoog heeft gehaald, vind ik dat ik hier wel op kan reageren:)

De enting tegen VHD is een jaar geldig, die van Myx een half jaar. Dus in principe kun je 2x per jaar laten enten, alleen is het overbodig om beide keren ook tegen VHD te enten.

Ik zal het andere entingstopic nog eens opzoeken (of deze doorlezen) maar de ene bijsluiter spreekt de andere hierin tegen hoor..

edit; Of bedoel je met geldig iets anders als werkzaam? Dan heb je natuurlijk gelijk.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik hiervoor niet een nieuw topic wil beginnen:

Coquille heeft EC gekregen in januari en is hiervoor 28 dagen behandeld met Panacur, en genezen.

Diamantje heeft begin maart EC gekregen, word behandeld, en zal waarschijnlijk genezen.

De hokgenoten worden voor de zekerheid 14 dagen preventief behandeld.

Laat ik hen inenten, ivm het terugkomen van de EC, en indien ja, wanneer: hoe lang na de behandeling met Panacur?

Nu zitten ze nog binnen, maar eind april, begin mei, verhuizen ze naar buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is deze vraag al eens gesteld, maar ik heb 2 binnen konijnen moet ik ze dan ook 2 x per jaar laten in enten of 1 x per jaar?

mijn overleden konijntje zat ook binnen kreeg 2 x maar mijn ouders dachten waarom 2 x als hij toch binnen zit en alleen zomers buiten.

en owja een van mijn konijnen heeft hooikoorts kan ze dan wel gewoon ingeënt worden? jawel toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wil allereerst even kwijt dat ik het ontzettend onhandig vind dat er tig topics zijn over de entingen. In mijn zoektocht naar deze ben ik er zeker 10 tegen gekomen!

Heb eigenlijk een beetje een domme vraag maar goed.. Een maand geleden heb ik Willy aan Dora gekoppeld. Dora is in de opvang (vorige maand dus) al geënt. Nu moet ik alleen met Willy naar de dierenarts. Kunnen die konijnen zolang (reken op max 2 uren) uit elkaar? Of gaan ze daarna weer opnieuw de rangorde bepalen?

De koppeling is in het begin wat moeizaam gegaan en opnieuw de rangorde bepalen zou voor Dora mogelijk te stressvol zijn (ze is nog erg jong en begrijpt nog steeds niet dat Willy op haar wil en kan rijden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik lees nu je antwoord pas! Ik moet vanmiddag heen maar ik twijfel nog steeds. Willy vindt het helemaal niet zo eng in de reismand en in de auto en blijft altijd rustig zitten, is zelfs nieuwsgierig in de auto. Het is maar afwachten of dat ook zo goed gaat met Dora..

Maar ja, de rangorde opnieuw bepalen kan ook een probleem worden..

Lastig :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rangorde bepalen e.d. heb ik na zo'n korte tijd uit elkaar nog nooit gehad hoor. HEt hangt er hier vanaf wie er naar de dierenarts moet. Als Feline heen moet gaan ze allemaal mee, maar met Pip en Fred is dat niet nodig. Voorzover ik bij Peter in kan schatten nu, is het bij hem wel van belang.

Nou ja en een tijdje terug moest Fred voor onderzoeken een hele ochtend heen, dan gaan ze wel allemaal mee. Dat vind ik weer sneu, helemaal in z'n eentje in een vreemde omgeving, en ik ben er dan natuurlijk ook niet bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik lees hier dat veel mensen hun konijnen laten inenten en dat er ook inentingsdagen zijn.

Ik heb mijn konijnen nog nooit laten enten, omdat ik ook vaak lees dat het niet altijd goed is om ze te laten enten (weet zo uit mijn hoofd de reden niet waarom het niet goed is). Hoe denken jullie hier over?

Ten tweede heeft mijn DA geen inentingsdagen, voor zover ik weet...Is dat vreemd? Het maakt mij niet uit hoor, of ik nu langs moet op een inentingsdag of buiten zo'n dag om, maar ik ga gelijk twijfelen: is mijn DA dan wel een KKDA? Maar dat zal toch niets uitmaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .