Ga naar inhoud

Het algemene inentingen topic


_Danielle

Aanbevolen berichten

  • Reacties 974
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Daar ga ik ook vanuit

De dame is wel te pakken maar de ram is helemaal niet aaibaar

Leg wat lekkers in de vevoersbox en hopelijk gaaan ze ervanzelf in

Heb er nu al pijn in mijn buik van

12 Oktober is het zover

12 oktober om half 11 krijgen ze hier de inentingen.....ben benieuwd, zal wel konijenvangen worden want de dames laten zich niet pakken! Hopelijk wint de nieuwsgierigheid en lopen ze zo de vervoersbox in!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo de apk is weer voorbij.....de 3 deugnieten kunnen er weer een half jaar tegenaan!

15 euro per konijn, 2 entingen en luisteren en voelen aan de buik, kijkje in de oren, kijkje in het mondje, kijken naar de ogen, wegen op de weegschaal, en checken nageltjes! Ik ben meer dan tevrederen vandaag over mijn dierenarts!!!!

Na het wegen mochten ze nog even loslopen in de wachtkamer en ze gingen alledrie op avontuur haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap eigenlijk niet zo dat je dat niet bij de DA na vraagt, zou dat wel willen weten als mijn konijn wat ingespoten kreeg.. :$ maar dat zal ik wel weer zijn.

Maar volgens mij is de werking van de enting tegen VHD ook maar voor maximaal een half jaar gegarandeerd, wat dat aan gaat zou het geen slecht idee zijn om twee keer per jaar beide te doen denk ik? Maar ik geloof dat veel dierenartsen toch mara één keer per jaar enten daarvoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kijkt thuis pas in het boekje en toen zag ik het

En had ergens gelezen dat een van die twee maar een maal per jaar was

Vandaar dat ik dit nu vraag

En ik was erg zenuwachtig en dan onthoud je niet alles

Snap eigenlijk niet zo dat je dat niet bij de DA na vraagt, zou dat wel willen weten als mijn konijn wat ingespoten kreeg.. :$ maar dat zal ik wel weer zijn.

Maar volgens mij is de werking van de enting tegen VHD ook maar voor maximaal een half jaar gegarandeerd, wat dat aan gaat zou het geen slecht idee zijn om twee keer per jaar beide te doen denk ik? Maar ik geloof dat veel dierenartsen toch mara één keer per jaar enten daarvoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik denk dat mijn konijn één enting moet hebben en die dierenarts wil een tweede geven, dan vraag ik wel eerst wat ie wil gaan doen hoor. Wie weet heeft ie niet goed gekeken in het entboekje en over het hoofd gezien dat ze VHD al gehad hebben. OOK een KK-DA kan een foutje maken toch? Is het geen foutje, dan weet ik gelijk waarom hij twee keer ent en ook dát wil ik wel graag weten.

Maar goed, als jij dat raar over vindt komen, prima hoor.. ;) Maakt jou toch ook niet uit, wat ik mijn dierenarts wel en niet vraag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Snap eigenlijk niet zo dat je dat niet bij de DA na vraagt, zou dat wel willen weten als mijn konijn wat ingespoten kreeg.. :$ maar dat zal ik wel weer zijn.

Maar volgens mij is de werking van de enting tegen VHD ook maar voor maximaal een half jaar gegarandeerd, wat dat aan gaat zou het geen slecht idee zijn om twee keer per jaar beide te doen denk ik? Maar ik geloof dat veel dierenartsen toch mara één keer per jaar enten daarvoor.

Aldus een DA hier in de buurt (kreeg een info brief) zijn beiden entingen 1 maand geldig maar mag je niet maandelijks enten omdat je dan je nijn dood ent. Dus ik laat mijn nijnen elk half jaar enten in elk geval minimaal 4x en daarna hou ik de berichten in de gaten over deze ziekten via de jagers in de buurt maar ook via dierenambulance en dierenarts en als er wat is in de buurt dan krijg ik een tip en ga ik ze laten enten.

Ik betaal 9 euro per konijn voor algehele controle en de entingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aldus een DA hier in de buurt (kreeg een info brief) zijn beiden entingen 1 maand geldig maar mag je niet maandelijks enten omdat je dan je nijn dood ent. Dus ik laat mijn nijnen elk half jaar enten in elk geval minimaal 4x en daarna hou ik de berichten in de gaten over deze ziekten via de jagers in de buurt maar ook via dierenambulance en dierenarts en als er wat is in de buurt dan krijg ik een tip en ga ik ze laten enten.

Ik betaal 9 euro per konijn voor algehele controle en de entingen.

Beide entingen? Dat klopt niet met wat de bijsluiters zeggen. VHD is volgens mij toch wel een half jaar.

Maar goed. Elke maand enten lijkt me idd ook niet gezond.. Maar ik laat ze wel wat dichter op elkaar enten dan een half jaar. Althans, dat is de bedoeling, maar mijn konijntjes gooien telkens roet (of nou ja, kale oren, snot, castraties en antibiotica) in het eten. De bedoeling voor volgend jaar is (eerst in april Pip laten castreren en dan) begin mei myx/VHD en dan in augustus denk ik, in elk geval myx nog een keer. Maar dat heb ik besproken met de DA die er nu niet meer werkt dus dat moet ik nog even overleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Aangezien het weer entingen-tijd is... SCHOPJE!

Voor Castricum en omgeving is deze wel interessant:

Konijnenspreekuur

In de maand april is het weer tijd om uw konijn te laten vaccineren. Tijdens ons speciale konijnenspreekuren kunt u zonder afspraak terecht om uw konijn tegen gereduceerd tarief te laten vaccineren tegen VHS en Myxomatose. Deze spreekuren worden gehouden op:

Zaterdag 16 april van 09:30 uur tot 11:00 uur

en

Woensdag 20 april van 14:30-16:00 uur

.

Kosten: 17 euro per konijn.

Plaats: Dierenartsenpraktijk IJmond Noord, Raadhuisplein 7 te Castricum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .