Ga naar inhoud

Het algemene inentingen topic


_Danielle

Aanbevolen berichten

  • Reacties 974
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Even een entingsvraagje:

Ik heb sinds vorige week een konijntje uit de opvang. Hij is in juli ingeënt tegen Myx en VHD. In de opvang zeiden ze dat hij alleen nog een keer ingeënt moet worden als het nog warm weer wordt. In principe is de inenting geldig t/m oktober nu. Zouden jullie hem in oktober nogmaals laten enten? Mijn nijnen werden eerst altijd in april en september ingeënt, wat geloof ik nogal vreemd is als de enting maar drie maanden werkt? Dan zouden ze juist in de warme zomermaanden niet beschermd zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij worden ook in april/mei en september geënt. De enting tegen myx werkt eigenlijk zelfs maar een maand. Maar met enting (ook al werkt ie niet meer volledig) zijn ze altijd beter beschermd tegen myx dan zonder. Dus ook in de maanden dat ie niet meer zou werken.

Mijn 8 kinders mogen straks mee naar de dierenarts! Ze zullen weer blij met me zijn.. :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij worden ook in april/mei en september geënt. De enting tegen myx werkt eigenlijk zelfs maar een maand. Maar met enting (ook al werkt ie niet meer volledig) zijn ze altijd beter beschermd tegen myx dan zonder. Dus ook in de maanden dat ie niet meer zou werken.

Maar dat veranderd niks aan het feit dat het eigenlijk heel onlogisch is om in april en september te enten. Ik laat ze nu niet meer enten, doe dat volgend jaar in mei pas denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt ;)

Ach ja misschien is het inderdaad niet nodig om je konijnen in september te laten enten. Maar ik moet weer vertrouwen krijgen in mn nijnen nu ik aan het begin van het jaar er 2 heb verloren, neem ik liever het zekere voor het onzekere..

Het kost natuurlijk ook wel aardig wat, 4 konijnen laten nakijken en enten (tenminste bij mijn DA wel). Misschien dat ik volgend jaar 1 keer laat enten bij de opvang Haas & Ko en 1 keer bij de DA + check up.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja Feline heeft weer snot, dus die kan sowieso niet geënt worden nu. Kan ik altijd nog met Fred heen gaan, die is in mei voor het laatst geweest, maar ach.. Ben nu niet zo bang meer voor vliegen.. Een check up heeft hij in augustus nog gehad. Eigenlijk hebben alle dieren hier recent nog een DA gezien.

Nee, de eerst volgenden in de rij zijn Billy en Barber.. :P en dan in mei Nora en de konijnen. Komt verder ook goed uit met mijn planning, qua andere dierenartsbezoekjes.. Nu moeten ze het niet weer in de war schoppen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

He nee alweer snot.. wat vervelend zeg. Ja helaas hebben die van jou recent nog allemaal de DA gezien.

Pico is in juni nog geweest, maar ik ben benieuwd wat de DA van zijn gewicht vind en of ze al verandering aan de tanden kan zien door de BBT. Svennie is in maart nog geweest en de andere dames in mei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom is het heel onlogisch om in april en september te enten? (misschien is het al gezegd hoor, maar ik ben niet zo helder nu en snap het even niet :he:)

Hier zijn alle nijnen net weer geweest en ze zitten nu weer lekker in hokjes van het hooi te smikkelen. Ze zijn allemaal weer geënt en hebben weer een gezondheidscontrole gehad. Indy had hele kleine haakjes, dus dat moest ik in de gaten houden, en Saar haar gebit is ook niet zo netjes (DA denkt dat het komt omdat ze wat ouder wordt) en zij is ook net even teveel afgevallen (ze schommelen allemaal altijd met hun gewichten, maar da's logisch), dus dat moet ik even in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, je zit met een enting die maar een maand optimaal werkt en dan ent je dus in april, is je konijn in mei beschermd en in juni, juli en augustus, de maanden waarin je de meeste vliegen ziet, niet? En dan net als de vliegen weer aftaaien, in september, ent je weer.. Ik zie daar de logica echt niet van in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie hier in september nog genoeg muggen en vliegen, sterker nog, het stikt er af en toe van hier. Ik zie de logica dus wel. ;) Maar dat verklaart ook waarom ik jullie even niet snapte, haha, ik dacht dat ik stom was. :he:

Maar het is natuurlijk niet zo dat ze in de maanden er tussen helemaal niet beschermd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .