Ga naar inhoud

Het algemene inentingen topic


_Danielle

Aanbevolen berichten

Ik heb van die boekjes van merial. Het boekje hoort bij je konijn, niet bij de dierenarts en sowieso heeft het geen enkele echte status, het is alleen om het overzicht te houden. Mijn konijnen zijn de laatste keer ook bij een andere dierenarts geënt.

Die boekjes van mijn konijnen zijn trouwens als het goed is ook veel te klein, er staan maar 8 plaatsen in, dus we zijn al halverwege het boekje. En ik wil toch wel dat ze nog meer dan 2 jaar blijven leven, dus dan moet er een nieuw boekje komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 974
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb de oproep voor de najaarsenting al weer binnen!

Boekjes kun je gewoon zo meenemen hoor Elvira, ik geloof dat Nijn inmddels door allerlei omstandigheden inmiddels 4 verschillende DA-stempels in zijn boekje heeft staan :P

aangepast door lianne
Link naar reactie
Delen op andere sites

even een vraagje eind augustus wil ik me konijnen laten inenten, maar kan dat wel als ze hun oude gewicht nog niet terug hebben?

want ik lees dat je zieken konijnen niet mag inenten, nou zijn me konijnen niet ziek maar je weet maar nooit.

en nu lees ik dit: De enting tegen myx is één maand werkzaam, die tegen VHD is zes maanden werkzaam.

dus na een maand is de enting tegen myx uitgerwerkt? dus daarna kan een konijn het krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn kan het altijd krijgen, ook als ze geënt zijn. De kans is alleen kleiner en als ze myx krijgen, is de kans veel groter dat ze het overleven dan dat ze niet geënt zijn. Enten is dus veel veiliger alsnog. Daarna kan het konijn het dus ook krijgen maar de entingen zijn bedoeld voor de maanden dat myx het meest actief is denk ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mvrcarlaa, mijn konijnen hadden ook snot (dan wel geen pasteurella maar pseudomonas sp.)

het was toen aan de beterende hand en ze zijn gewoon ingeënt

ik bel mijn DA op, omdat ik eerst deze zaterdag zou, nou leuk nieuws, ze verklapte mij iets wat ik volgensmij igg niet mag weten,

maar er komt daar een open dag en dan gaan ze gratis enten :D, ga ik daar mooi even heen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag komende zaterdag weer met de nijntjes op naar de DA. Al helemaal zin in! (altijd erg gezellig met alle andere konijnenliefhebbers) Ben wel erg blij dat ik paar maanden geleden een andere vervoersbak heb gevonden... zelfde als de andere die ik al had. Bovenin ook een opening waardoor ze toch wat minder moeilijk eruit te halen zijn. Ze hebben er allemaal zo'n vreselijke hekel aan. Ze zijn normaal niet zo kroelerig, maar met enten zitten ze altijd in mijn nek :P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende week (week 37) zijn de inentingsdagen bij de praktijken in almere

Klopt, ik ga morgen. Ben benieuwd hoe druk het deze keer zal zijn, de vorige keer was het echt ongelooflijk druk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ze is geweest vanmiddag. Voor het eerst. Ze vond het echt niks, ze was helemaal van d'r patje toen ze thuiskwam en ging heel raar liggen en hijgen en in haar eigen plas zitten en het duurde wel een minuut of 15 voor ze weer 'normaal' deed. Daarna heeft ze wel heel veel 'uitgerust' van alle drukte, arme poepie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .