Annasbeestenbende Geplaatst: 29 juli 2025 Geplaatst: 29 juli 2025 (aangepast) De titel zegt het al; Elke keer als ik Loeki en Lilo eten geef, verstijft Lilo een paar seconden , soms langer. Ik vind het heel apart gedrag, en dacht dat het wel minder zou worden, maar dat is niet het geval. Als ik bijvoorbeeld ‘s ochtends de brokjes in de ren gooi, wil Lilo er eerst op af rennen, maar verstijft halverwege. Daarna komt ze langzaam weer “op gang”. Bij de salade is het hetzelfde, ik zet de bak neer, ze loopt er op af, verstijft en gaat weer verder. Ook als ik de konijnen door het hek van de ren een koekje wil geven gebeurt dit. Loeki komt aangesprint, Lilo ook, maar die verstijft en loopt niet verder. Vaak doet ze na een paar tellen toch een paar stapjes, en verstijft daarna weer 😅 Het is gewoon elke keer als ik eten geef. Alleen bij hooi doet ze het niet. Ik denk niet dat het angst voor mij is, want ze springt zelfs bij mij op schoot. Misschien angst voor de situatie? Ik heb Lilo sinds maart, en dit gedrag is altijd zo geweest, alleen heel vroeg in de koppeling merkte ik het niet. Ik ben niet bezorgd (ze is hartstikke gezond) maar vooral benieuwd waarom ze dit zou kunnen doen. Heeft iemand een idee? 29 juli 2025 aangepast door Annasbeestenbende Quote
Evee Geplaatst: 29 juli 2025 Geplaatst: 29 juli 2025 Ik ken het niet. Wat apart. Heb je er een filmpje van? Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 29 juli 2025 Geplaatst: 29 juli 2025 4 uren geleden, Evee zei: Ik ken het niet. Ik ook niet maar als het een mens was, zou ik zeggen het lijkt op Parkinson. Maar omdat het alleen bij bepaalde momenten is, heeft het misschien iets met het verleden te maken? Een filmpje zou inderdaad wel mooi zijn. Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 30 juli 2025 Auteur Geplaatst: 30 juli 2025 (aangepast) Ik heb er foto’s van gemaakt. Dit was toen ik de salade gaf. Het is alsof ze even moet “schakelen” of zo. Want ze komt daarna gewoon eten. 30 juli 2025 aangepast door Annasbeestenbende Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 30 juli 2025 Geplaatst: 30 juli 2025 Probeer het eens te filmen met je telefoon! Quote
Lappie2 Geplaatst: 31 juli 2025 Geplaatst: 31 juli 2025 Ik zit te denken aan iets neurologische... Soort van stress of opwinding omdat er eten aan komt.. Of is er in het verleden iets gebeurt tijdens voederen.. Kleine reageert erg Allert op Leeuw als er eten aan komt omdat Leeuw nog wel eens in zijn bibs bijt. Dus die is blij als ik met eten aan komt en tegelijkertijd springt hij opzij voor Leeuw om maar niet met zijn kont in zijn buurt te zijn. Misschien reageert ze daarom zo verstijfd...totdat hij eet?? Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 1 augustus 2025 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2025 Op 31-7-2025 om 08:26, Lappie2 zei: Ik zit te denken aan iets neurologische... Soort van stress of opwinding omdat er eten aan komt.. Of is er in het verleden iets gebeurt tijdens voederen.. Kleine reageert erg Allert op Leeuw als er eten aan komt omdat Leeuw nog wel eens in zijn bibs bijt. Dus die is blij als ik met eten aan komt en tegelijkertijd springt hij opzij voor Leeuw om maar niet met zijn kont in zijn buurt te zijn. Misschien reageert ze daarom zo verstijfd...totdat hij eet?? Ik denk niet dat het iets neurologisch is, voor de rest zie ik namelijk geen symptomen. Iets meegemaakt kan natuurlijk. Ik weet dat ze bij het asiel met 2 andere voedsters is binnengekomen, voor de rest niks. Wie weet waren die twee heel dominant en lieten haar niet eten…. 🤔 Quote
Evee Geplaatst: 1 augustus 2025 Geplaatst: 1 augustus 2025 Ik weet het niet. Ik herken het niet. Het klinkt een beetje als een error, misschien zo opgewonden dat er eten is, dat er even een momentje is dat ze moeite heeft dat te verwerken? Misschien een konijn met adhd ofzo? 😅 Quote
Lappie2 Geplaatst: 1 augustus 2025 Geplaatst: 1 augustus 2025 7 minuten geleden, Evee zei: Ik weet het niet. Ik herken het niet. Het klinkt een beetje als een error, misschien zo opgewonden dat er eten is, dat er even een momentje is dat ze moeite heeft dat te verwerken? Misschien een konijn met adhd ofzo? 😅 Ja zo iets .. Door de opwinding even een kleine kortsluiting. 1 uur terug, Annasbeestenbende zei: Ik denk niet dat het iets neurologisch is, voor de rest zie ik namelijk geen symptomen. Iets meegemaakt kan natuurlijk. Ik weet dat ze bij het asiel met 2 andere voedsters is binnengekomen, voor de rest niks. Wie weet waren die twee heel dominant en lieten haar niet eten…. 🤔 Is heel goed mogelijk dat ze dan extra alert is op dat moment en daarom wat verstijfd 🤷🏼♀️ Zelf heb ik een neurologische ziekte en vooral bij stressvolle situaties heb ik ook een probleem met naar voren lopen. Verstijf niet maar moet echt even goed nadenken hoe ik een stap naar voren moet zetten. Gebeurt gelukkig maar heeeeeullll af en toe maar daarom dacht ik dus dat het misschien iets neurologische kan zijn. Maar denk eerder dat ze gewoon extra alert is op dat moment. Leeuw reageerde altijd heel traag en nog wel eigenlijk, als ik met het groen aan komt. Brokken vliegen ze beiden op af. Kleine alert en Leeuw een hap naar de bibs als Kleine een keer niet op let. Maar met groen.. Kleine is er als eerste bij en Leeuw komt dan en stopt ergens halverwege en staat me suf aan te kijken...totdat ik zeg eten!! Lekker am am en dan ooohjaaaa en een spurt ernaar toe.😂 Echt heel sullig..alsof hij even vergeet wat hij ook alweer moest doen 🤪 Maar bij hem zitten meerdere schroefjes los hoor 😅 Gister bordje groen en ik kijk...had hij een stukje karton erop gelegd en zat daar druk aan te knabbelen.. en Kleine onder het stukje karton druk bezig om de dille en selderij er onder uit te vissen. Hihi 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.