Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Mijn ram van 4 heeft al 3 jaar een probleemgebit. Er zijn abcessen weggehaald en op een gegeven moment zelfs een deel van zijn kaak. Het ging een tijdje goed maar toch weer een ontsteking dus tand verwijderd en snijtanden geslepen. Na een paar weken toch zijn snijtanden verwijderd. De dierenarts constateerde dat hij broze tanden heeft. We zijn nu anderhalve week verder en het rammetje stinkt enorm uit zijn mond. Ik heb het idee dat de tanden gewoon teruggroeien en dat er wéér een ontsteking zit. Er kwam ook wat slijm uit zijn oog..

Is die geur normaal? Wij zijn inmiddels duizenden euro’s verder en hij zit er als een hoopje ellende bij. Hij eet wel goed maar is alles behalve actief en hij maakt zijn achterwerk niet goed schoon. 

aangepast door kv1983
Geplaatst:

Wat rot, ik kan je alleen maar adviseren om toch weer naar de dierenarts te gaan. Misschien is er voedsel in het gat terecht gekomen?

Op tijd ingrijpen lijkt me verstandiger, dan aankijken.  

• Mee eens! 2
Geplaatst:

Het zou kunnen dat er na het verwijderen van de snijtanden een abces is gegroeid, dat komt vaker voor. 

De tanden die terug groeien zouden de stifttanden kunnen zijn, die staan vlak achter de snijtanden in het gebit en worden niet altijd mee verwijderd. Of omdat zijn tanden zo broos zijn, kan het zijn dat een van de tanden tijdens de operatie is afgebroken en dus niet in zijn geheel verwijderd is.

Sowieso dus een nieuwe afspraak maken met de dierenarts, geen van deze dingen lost zichzelf op zonder medicatie of een nieuwe operatie.

Wel heel fijn dat hij nog gewoon goed eet, dan gaat hij een stuk sterker een volgende behandeling in zoals een antibiotica kuur.

• Mee eens! 1
Geplaatst:

Ja ik heb de dierenarts een foto van zijn gebit gestuurd. Zijn adem stinkt enorm en zijn gebit ziet er niet normaal uit. Volgens mij groeien alle tanden gewoon weer terug. Hij is ook veel te rustig voor zijn doen, waarschijnlijk heeft hij veel pijn. Dit is operatie nr 6 en het is een lijdensweg voor het arme beestje. Ik ben heel benieuwd wat de dierenarts zegt. Ram en voedster zijn pas 4 jaar en extreem gehecht aan elkaar. 

Geplaatst:

Wat een ellende, dit klinkt niet goed. Ik zou het toch nog een keer door een (evt andere, konijnkundige / gebits-expert) laten nakijken. 

• Mee eens! 2
Geplaatst:

Dierenarts vond het er niet goed uitzien op de foto. We hebben vanavond een afspraak staan en we moeten rekening houden met dat hij wordt ingeslapen. Hij is al 6 x geopereerd en de ontstekingen blijven aanhouden. Ik heb gewoon spijt dat ik zijn tanden heb laten trekken, hij was zoveel levendiger hiervoor. Nu zit hij alleen maar in zijn hok. De kids zijn gek op hem en hij is super close met zijn voedster. Vreselijk dit, hij is een echt knuffelkonijntje en dat maakt het alleen maar moeilijker.

• Verdrietig 1
Geplaatst:
32 minuten geleden, kv1983 zei:

we moeten rekening houden met dat hij wordt ingeslapen.

Daar doelde ik ook al op met mmmmm. Ik zou al eerder ingegrepen hebben. Dat klinkt hard maar is mijn jarenlange ervaring. Het doet altijd pijn en geeft verdriet. Maar afscheid nemen is hier al vaak voorgekomen: paarden, honden, kat, konijnen, tamme kauw, tamme ekster. Je hebt verdriet en dat mag maar bij konijnen denk ik dan: ik kan weer een nieuw konijn een huis en partner aanbieden. Sterkte.

• Bedankt 1
Geplaatst:

Ik snap dat gevoel, toch heb ik zelf ook goede ervaringen met snijtanden laten trekken. En vaak is bij problemen dat niet doen, ook een lijdensweg.  Je maakt je keuzes met de kennis die je hebt en de beste bedoelingen. Niemand heeft een glazen bol om te voorspellen hoe een keuze uitpakt. Voel je daar echt niet schuldig om. 

Geniet nog lekker van elkaar vandaag en veel sterkte gewenst vanavond. Stiekem hoop ik op een wondertje, maar ik ben bang dat inslapen inderdaad misschien de beste keuze is. Veel sterkte.

• Bedankt 1
Geplaatst:

We hebben hem helaas vanavond ingeslapen.. zijn tandvlees zat vol pus.

We hebben heel veel verdriet om hem, maar hij is uit zijn lijden verlost. Hij was een afgedankt konijntje dat de laatste 3 jaar bij ons wel een topleven heeft gehad. 

Over 3 wk gaan wij op vakantie en dan gaat de voedster naar een konijnenopvang zodat ze tijdens onze vakantie gekoppeld kan worden aan een asielkonijntje. Hopelijk hebben we na onze vakantie weer een koppel.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Heel veel sterkte, het is nu tijd voor dat verdriet. Dat moet er ook wel zijn. Je vult een plek misschien wel op, maar het is nooit meer hetzelfde. 

We gaan allemaal anders om met verdriet. Dit is gewoon echt rot. Ik ben het met Evee eens, deze keuzes zijn volledig te snappen. Ik snap je schuldgevoel, hoort er ook bij, onze hersenen proberen op zo'n moment alles bij te benen wat er is gebeurd. Vooral het, hij is er niet meer, hoe is dat gebeurd? Je hersenen gaan dat invullen, had ik maar... Alsof het dan beter was gegaan. 

De een stapt er zo overheen, de ander niet. Ik denk eigenlijk dat je met een open hart meer ervaart, de mooie momenten met de knuffelaar, maar nu dus ook het gemis. Geef ruimte aan herinneringen, die pakt niemand je nog af! 

• Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Geplaatst:

Wat verdrietig, maar het leek me eerlijk gezegd onvermijdelijk. Dit was de beste keuze, hoe moeilijk die ook was. Hij heeft het bij jullie ontzettend goed gehad, je hebt alles voor hem gedaan, ook medisch, hij had zich geen beter baasje kunnen wensen. Heel veel sterkte! 

• Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Geplaatst:

Sterkte!!!! En aan een konijn met slechte tanden kun jij niets doen. Jou treft geen schuld. Maar mijn hart kan nog huilen om twee lieve konijnen die waarschijnlijk door een roofdier opgepeuzeld zijn. Dat was mijn schuld. Dat blijft altijd wringen. Ze hadden veel ruimte en konden eindeloos en diep graven. De huidige konijnen hebben minder ruimte (16m2) maar zitten wel veilig. Had, had, had.

• Bedankt 1
  • Verdrietig 1
Geplaatst:
6 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Sterkte!!!! En aan een konijn met slechte tanden kun jij niets doen. Jou treft geen schuld. Maar mijn hart kan nog huilen om twee lieve konijnen die waarschijnlijk door een roofdier opgepeuzeld zijn. Dat was mijn schuld. Dat blijft altijd wringen. Ze hadden veel ruimte en konden eindeloos en diep graven. De huidige konijnen hebben minder ruimte (16m2) maar zitten wel veilig. Had, had, had.

Inderdaad had had had 🥺

Hoe moeilijk deze keuze ook is...je hebt het goed gedaan @kv1983Onze Lappie had ook problemen met zijn tanden en daar voel ik me nog elke dag schuldig over dat we de stekker er niet eerder hebben uit getrokken... Had ik maar....😔 

Nogmaals sterkte🌈 🖤

• Bedankt 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Ja, achteraf gezien zijn we te lang doorgegaan. Zijn gebit is nooit goed geweest, maar je bent nou eenmaal gek op een beestje.

We hebben inmiddels een 4-jarig rammetje gevonden voor onze voedster. Ze worden nu elders gekoppeld en hopelijk hebben we dinsdag weer een stel.

• Vind ik leuk 2
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .