Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik heb al heel vaak informatie van deze website en dit forum gehaald, waarvoor dank! Ik heb een konijn wat niet goed eet en betwijfel op dit moment of ik niet beter op zoek kan naar een andere dierenarts. Ik ben vooral benieuwd naar andere ervaringen; welke onderzoeken werd er bij jullie konijn gedaan en wat mag ik verwachten? Ik heb al vijf jaar konijnen, en (gelukkig!) tot nu toe nooit bijzondere dingen gehad, tot nu. De situatie is als volgt:

Rammelaar, 5 jaar. Een aantal weken geleden opeens stil in een hoekje, duidelijk buikpijn, niks willen eten. Dit is wel vaker gebeurd, maar eigenlijk was dit met metacam en een massage vaak na een uurtje voorbij. Deze keer niet, dus naar de (spoed)dierenarts; doorgaan met metacam, en emeprid + cisaral. Na een week ging het redelijk goed, en na 9 dagen at hij weer hooi en was hij weer echt zichzelf.

Helaas 5 dagen later weer dezelfde symptomen en deze keer naar eigen dierenarts. Deze constateerde gas, dus weer zelfde medicatie. De buikpijn leek vrij snel over, maar heel enthousiast is hij na weken nog steeds niet en ook eten gaat slecht. Er waren kleine haakjes aan zijn kiezen te zien, die zijn inmiddels gevijld. Helaas heeft ook dit geen verbetering gebracht. Hij eet wel groente, gedroogde groente/kruiden en brokjes als snoepjes (Beaphar Care+) als ik het blijf aanbieden, en heel af en toe lijkt hij eventjes zichzelf, maar hij krijgt nu al weken critical care daarnaast en is veel rustiger en stiller dan normaal. Keutels zijn wat aan de kleine kant, maar verder normaal. Hij lijkt ook geen moeite te hebben met plassen, drinkt uit zichzelf en is ook niet meer of minder gaan drinken.

Dierenarts geeft me een beetje het idee dat ze verder niks kunnen, 'konijnen zijn gewoon fragiel', maar ze hebben eigenlijk alleen lichamelijk onderzoek gedaan en verder niet eens gevraagd naar ontlasting/drinken of wat dan ook. Na zelf heel erg aandringen zeggen ze 'we zouden een röntgenfoto kunnen maken of bloedonderzoek kunnen doen, maar we vragen ons af of dat iets op gaat leveren'. Ik heb zelf gezocht op internet naar een andere dierenarts in de omgeving (omgeving Rotterdam), maar toen ik het gesprek met mijn dierenarts aan wilde gaan hierover, zeiden ze dat dit zonde is van mijn geld en dat ze me dan wel doorsturen naar Wilhelminapark in Utrecht. Dit hebben ze dus gedaan, maar daar kan ik pas over 2 weken terecht. 

Is dit normaal? Wat voor onderzoeken hebben dierenartsen bij jullie konijnen gedaan in deze situatie? Raden jullie aan wellicht via het dierenartsen topic te zoeken naar een dierenarts en deze te bellen om te kijken of ik daar eerder terecht kan? Of zal ik deze twee weken afwachten en dan van Rotterdam naar Utrecht rijden?

Bedankt alvast voor jullie ervaringen en advies!

Geplaatst:

Welkom op het forum!

Wat ze tot nu toe gedaan hebben, lichaamlijke onderzoeken en de medicatie die is voorgeschreven, past ook bij mijn ervaring. Heel vervelend dat hij nog steeds niet helemaal in orde is.

Dat hij nu wat kleine keutels heeft, kan komen door het dwangvoer, daar worden ze inderdaad vaak wel wat kleiner en donkerder van. 

Waar ik aan moet denken bij dit verhaal, is om de ontlasting (bij voorkeur blindedarmkeutels) eens te laten controleren op wormen. Er moet toch een oorzaak zijn dat hij steeds opnieuw last krijgt van zijn darmen. 

Geplaatst: (aangepast)

Nee, dit is niet normaal mijn inziens. In de eerste instantie is een konijn wat niet eet een noodgeval en wil je dus aan de slag met zorgen dat je konijn weer eet.

Dan wordt er dus gekeken: is er een verstopping en/of gas en dan wordt daar op behandeld. Dat is het eerste stuk van je verhaal (metacam, emeprid + cisaral) i.c.m. dwangvoer. Als een konijn dan 100% opknapt, dan weet je niet wat de aanleiding is geweest.  Stress, iets verkeerds gegeten, de rui etc. etc. 

Als er dan wel weer iets gebeurd en/of het konijn blijft matig en/of kieskeurig eten, dan ga je verder zoeken.

Niets hards eten, raar iets uit de bek laten vallen, kwijlen, tranend oog  -> tanden nakijken, ook onder narcose (achterste kiezen). 

Na een tandbehandeling kan het wel 2-3 weken duren voordat een konijn weer goed eet, want eerst is het gevoelig. 

Bij raar blijven eten of telkens buikpijnklachten, zeker keutels laten onderzoeken zoals @happy211 zegt.  Dit was bij mijn konijn aan de hand. 2-3x niet goed eten, soms zelf oplossen, soms met medicatie, uiteindelijk wormen.

Als er geen aanleiding is bij tanden of bij ontlasting, dan wordt er soms goed gekeken naar bijv. pijnklachten.  Daar gaan ze ook minder van eten. Als je metacam ophoogt en de eetlust neemt toe, dan gaan ze vaak daarna kijken of ze op een röntgen foto kunnen zien of er iets van artrose of andere dingen zoals botontkalking te zien. Ook kan een oorontsteking zorgen voor minder eten én minder bewegen, dus ik weet niet of daar op gecheckt is?

Hij is 5, dat is vrij jong, tenzij je  een groot ras konijn hebt (Vlaamse Reus etc.). Het is soms even zoeken om te vinden wat het probleem is, maar je konijn zo belabberd laten, dat ken ik echt niet van een dierenarts.

Als hij voldoende eet en niet afvalt, is het in principe geen spoed, maar ik zou een konijnkundige dierenarts bellen ter overleg. Daar kan je eerder terecht en Rotterdam - Utrecht is best een eind voor een  konijn.

aangepast door bunnyempress
Geplaatst:
5 minuten geleden, happy211 zei:

Welkom op het forum!

Wat ze tot nu toe gedaan hebben, lichaamlijke onderzoeken en de medicatie die is voorgeschreven, past ook bij mijn ervaring. Heel vervelend dat hij nog steeds niet helemaal in orde is.

Dat hij nu wat kleine keutels heeft, kan komen door het dwangvoer, daar worden ze inderdaad vaak wel wat kleiner en donkerder van. 

Waar ik aan moet denken bij dit verhaal, is om de ontlasting (bij voorkeur blindedarmkeutels) eens te laten controleren op wormen. Er moet toch een oorzaak zijn dat hij steeds opnieuw last krijgt van zijn darmen. 

Dankjewel! 

Wormen, daar had ik überhaupt nog niet aan gedacht, bedankt voor de tip. 

5 minuten geleden, bunnyempress zei:

Nee, dit is niet normaal mijn inziens. In de eerste instantie is een konijn wat niet eet een noodgeval en wil je dus aan de slag met zorgen dat je konijn weer eet.

Dan wordt er dus gekeken: is er een verstopping en/of gas en dan wordt daar op behandeld. Dat is het eerste stuk van je verhaal (metacam, emeprid + cisaral) i.c.m. dwangvoer. Als een konijn dan 100% opknapt, dan weet je niet wat de aanleiding is geweest.  Stress, iets verkeerds gegeten, de rui etc. etc. 

Als er dan wel weer iets gebeurd en/of het konijn blijft matig en/of kieskeurig eten, dan ga je verder zoeken.

Niets hards eten, raar iets uit de bek laten vallen, kwijlen, tranend oog  -> tanden nakijken, ook onder narcose (achterste kiezen). 

Na een tandbehandeling kan het wel 2-3 weken duren voordat een konijn weer goed eet, want eerst is het gevoelig. 

Bij raar blijven eten of telkens buikpijnklachten, zeker keutels laten onderzoeken zoals @happy211 zegt.  Dit was bij mijn konijn aan de hand. 2-3x niet goed eten, soms zelf oplossen, soms met medicatie, uiteindelijk wormen.

Als er geen aanleiding is bij tanden of bij ontlasting, dan wordt er soms goed gekeken naar bijv. pijnklachten.  Daar gaan ze ook minder van eten. Als je metacam ophoogt en de eetlust neemt toe, dan gaan ze vaak daarna kijken of ze op een röntgen foto kunnen zien of er iets van artrose of andere dingen zoals botontkalking te zien. Ook kan een oorontsteking zorgen voor minder eten én minder bewegen, dus ik weet niet of daar op gecheckt is?

Hij is 5, dat is vrij jong, tenzij je  een groot ras konijn hebt (Vlaamse Reus etc.). Het is soms even zoeken om te vinden wat het probleem is, maar je konijn zo belabberd laten, dat ken ik echt niet van een dierenarts.

Als hij voldoende eet en niet afvalt, is het in principe geen spoed, maar ik zou een konijnkundige dierenarts bellen ter overleg. Daar kan je eerder terecht en Rotterdam - Utrecht is best een eind voor een  konijn.

Wat een uitgebreid antwoord, bedankt! Het is een klein konijn, heeft iets van een dwerg, dus hij is zeker nog niet oud inderdaad! 

Hij eet wel gewoon wilgentakjes en harde brokjes, wel iets minder enthousiast en iets langzamer. Hij kwijlt verder niet en ook geen tranende ogen. Dus het is (denk ik) niet overduidelijk iets met z’n gebit. Of ze heel goed naar zijn achterste kiezen hebben gekeken toen hij onder narcose was voor de haakjes, durf ik niet te zeggen. 

Ze hebben in z’n oren gekeken, is er nog iets aanvullends wat nodig is om een oorontsteking vast te stellen?  

Ik ga morgen toch maar even rondbellen of ik dichterbij en eerder terecht kan, zou hem zo graag weer blij en brutaal rond zien springen!

Geplaatst:

Wat vervelend dat je rammelaar zo blijft kwakkelen. Ik heb helaas veel ervaring met aanhoudende pijnklachten bij konijntjes en sluit me aan bij wat al genoemd is. Mijn ervaring is dat ze op basis van de klachten de onderzoeken inzetten, en dat begint inderdaad vaak eerst met alleen darm stimulerende middelen + pijnstillers (want eerste verdenking stille darm). Als de klachten dan terugkomen kan er verder onderzocht worden of er een onderliggende oorzaak is. Belangrijk daarvoor is wel dat je scherp hebt wanneer zijn gedrag afwijkend is en wat je daarbij ziet. Dan kunnen ze op basis daarvan verdere onderzoeken doen. 

Andere onderzoeken waar je nog aan kan denken zijn urineonderzoek (zie je aanwijzingen voor pijn bij plassen, bloed erbij?), idd een röntgenfoto (kan je veel informatie uit krijgen), bloedonderzoek, ontlastingonderzoek (niet alleen op wormen, maar ook op parasieten laten checken) en als laatste optie een echo maken. 

Ik zit trouwens zelf ook bij het WP, en zou je toch wel aanraden om die afspraak af te wachten. Ze zijn enorm konijnkundig en zien ook veel bijzondere gevallen, waardoor ze je waarschijnlijk beter kunnen helpen dan een reguliere dierenarts.

Zoals ik al zei heb ik helaas behoorlijk wat ervaring met vage pijnklachten bij meerdere konijnen, je mag me best een bericht sturen voor meer informatie daarover.

Sterkte, hopelijk is je rammelaar snel weer de oude!

• Bedankt 1
Geplaatst:
16 uren geleden, Puk_en_Juul zei:

Ze hebben in z’n oren gekeken, is er nog iets aanvullends wat nodig is om een oorontsteking vast te stellen?  

Nee, in de oren kijken is voldoende.

Of ze heel goed naar zijn achterste kiezen hebben gekeken toen hij onder narcose was voor de haakjes, durf ik niet te zeggen. 

Goed dat hij  onder narcose is geweest. Soms kijken ze  alleen met een kijkertje en dan dus zonder narcose. Dan horen eigenaren: het gebit is goed, maar de rest van het gebit kun je dus alleen zien onder narcose. Dan blijkt er dus bij de kiezen wat te zijn en niet bij de tanden.

Hoe is het met het eten van hooi? Daar hoorde ik je niet over?

Wat een uitgebreid antwoord, bedankt!

Graag gedaan! Het is zo naar als ze telkens ziek zijn. Dan zou je wensen dat ze kunnen zeggen wat er is!

Hoop dat je vandaag een konijnkundige dierenarts spreekt die vervolg onderzoek wil doen. 

Geplaatst:

In ons geval, werd er direct als eerste röntgen foto  gemaakt. Maar hij perste veel en at niks. Giga grote steen in zijn blaas. 

Kleine at ook niet daarna en daar maakte ze ook gelijk een röntgenfoto maar gelukkig was alles goed. Gevalletje na apen omdat zijn grote vriend niet at 🙄 

Met ons eerste konijn Lappie keek ze alleen met een kijkertje en zag al direct dat het goed fout zat bij zijn kies. Anders had ze hem waarschijnlijk ook onder narcose verder zijn bekkie in gekeken. Maar dat hoefde toen niet omdat het al zo goed zichtbaar was. 

Ik zou idd zoals To zegt wachten op wp. Als er nog gegeten word...

Sterkte ermee 🤗

@bunnyempress Ik zie inderdaad nu dat ik niet heel duidelijk aangeef in mijn eerste bericht hoe het zit met hooi; die eet hij vrijwel niet. Hij knabbelt af en toe op wat hooitjes, maar verder eet hij eigenlijk alleen als ik eten recht onder zn neusje hou. Ik moet m als het ware echt overtuigen, en als ie dan eenmaal begint aan een takje (bijv basilicum, koriander) dan knabbelt hij die daarna zonder problemen naar binnen. De dingen die hij lekker vindt gaan er wat makkelijker in, maar ik zie geen duidelijk onderscheid tussen hard/zacht/groot/klein etc.

Hij lijkt wel langzaam iets actiever, loopt weer wat meer rond en deed zelfs een paar binkies. 

Ik ben sowieso van plan om naar WP te gaan. Ik twijfel wel nog een beetje in hoeverre ik daarnaast naar een andere dierenarts wil zoeken. Ik heb het gevoel dat ze bij mijn huidige dierenarts zoiets hebben van “als het niet opgelost is met pijnstilling + cisaral/emeprid en ook het weghalen van kleine haakjes aan zijn kiezen niet helpt, dan kunnen we eigenlijk niks doen. Konijnen zijn fragiele diertjes.” Als ik hier op het forum lees en ook op Reddit, kan er nog zoveel meer aan de hand zijn. Ik dacht door mijn dierenarts zo’n beetje dat het einde verhaal was.

aangepast door Puk_en_Juul
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Meestal is er eerst een algemene gezondheidscontrole. Wat is zichtbaar, hoorbaar en te zien aan het konijn, en de dierenarts vraagt wat de situatie is. Dus het voelen, luisteren naar ademhaling en buikgeluiden, kijken in de oortjes. En ze vragen aan jou als baasje of er bijzonderheden zijn in eetgedrag, hoe keutels zijn enz.

Is het een eerste keer, krijg je inderdaad meestal medicijnen voor de spijsvertering en pijnstiller mee.. Zelf moet je dan goed opletten dat het konijn wel binnen 24 uur echt weer aan het eten is (liefst al binnen 12 uur zelfs). Zo niet, dan wordt het toch erg spannend. Dwangvoeren is bij een enorme gasbuik of een flinke verstopping waar geen beweging in zit, is ook niet handig, kan zelfs fataal zijn, dus dan moet echt eerst die oorzaak aangepakt worden. Vandaar de medicijnen die dat op gang moeten helpen.

Verstopping of gasbuik is geen ziekte op zich, maar een teken dat er iets anders aan de hand is. Dat kan bijv. zijn voedingsfouten, giftige plant gegeten, medische problemen, parasieten, stress en angst.  Dat moet je dus ook aanpakken om te voorkomen dat het terug komt of aanhoud. 

Mijn eigen dierenarts zei dat bij een niet etend konijn eigenlijk standaard een buikfoto gemaakt zou moeten worden, maar dat ze dat meestal pas doen als het met de standaard middeltjes niet lukt (bij de tweede afspraak dus) of als het vaak terug komt. Als het vermoeden bestaat dat het gebit oorzaak is, is een gebitsfoto en roesje om dat goed na te kijken natuurlijk logischer. Behandeling is dus wel afhankelijk van wat de mogelijke oorzaak is. 

Bij een tweede afspraak, als de standaard pijnstilling en darmstimulans middelen niet werken, zoeken de meeste dierenartsen pas verder. Maar als jij dat eerder wil, bijv. eeder foto's wil laten maken, dan zou ik er gewoon om vragen. Veel dierenartsen zijn terughouden met het aanbieden, omdat het wel wat kost, een foto is meestal rond de 60-100 euro.  Als je een vaste dierenarts hebt die je een beetje kent en die weet dat je wel gewoon uit wil laten zoeken wat er met de konijnen is, krijg je het wel als optie aangeboden, is mijn ervaring 😉 Daarom is het hebben van een goede dierenarts met konijnenkennis ook zo waardevol. 

Aanvullend ter info nog ons stappenplan voor als een konijn niet eet:

https://www.bunnybunch.nl/konijn-eet-niet-stappenplan-wat-te-doen/

Geplaatst:

Bedankt voor je duidelijke antwoord @Evee! Ik ben inmiddels vier keer met hem bij de dierenarts geweest, eerste keer was spoed en dus de eerste keer dat hij niet wilde eten en buikpijn had. Tweede keer was twee weken later toen dezelfde symptomen weer opkwamen. Derde keer was de week erna omdat er geen verbetering was en vierde keer was zijn gebitsbehandeling. Na de gebitsbehandeling hebben ze me nog doorgestuurd naar een oogarts, omdat hij een beschadiging in zijn oog heeft. Deze heeft hij echter al sinds hij 3 maanden oud is (toen woonde ik ergens anders en had ik een andere dierenarts, is toen goed behandeld). Oogarts heeft gekeken en zegt dat hij er wel last van kan hebben, heb kunsttranen gekregen, maar dat hij niet verwacht dat het de oorzaak is van de huidige problemen, omdat zijn oogje al 5 jaar zo is en daarin dus niet acuut iets veranderd is de afgelopen tijd. Hij raadde dus aan verder te zoeken en adviseerde WP.

Daarna meerdere keren telefonisch contact gehad, maar verder onderzoek opperen ze dus niet, ze lijken er de noodzaak niet van te zien, uiteindelijk zeiden ze dat ze wel bloedonderzoek of een röntgenfoto willen doen als ik dat graag wil. Het vertrouwen is alleen een beetje weg nu bij mij. Als ze die onderzoeken niet adviseren, is dat dan omdat ze niet

genoeg kennis hebben van konijnen of omdat het echt niet nodig is? Hoe weet ik dan of ze de resultaten goed kunnen beoordelen?

Geplaatst:
9 uren geleden, Puk_en_Juul zei:

Hij lijkt wel langzaam iets actiever, loopt weer wat meer rond en deed zelfs een paar binkies. 

Dat is zeker alweer goed nieuws.

Op 16-6-2025 om 12:08, Puk_en_Juul zei:

Ik zie inderdaad nu dat ik niet heel duidelijk aangeef in mijn eerste bericht hoe het zit met hooi; die eet hij vrijwel niet. Hij knabbelt af en toe op wat hooitjes, maar verder eet hij eigenlijk alleen als ik eten recht onder zn neusje hou

Dat is wel een probleem. De vezels van hooi zijn heel belangrijk en lastig op te vangen met wat anders. In dwangvoer zit wel extra vezels gelukkig.

Ik zou ook doorzoeken naar een andere DA. Natuurlijk is Wilhelminapark fantastisch, maar daarnaast is een dierenarts meer in de buurt ook goud waard.

Het gaat wat beter, hij is wat actiever en gaat af en toe uit zichzelf hooitjes eten en wil de meeste groente inmiddels weer eten, maar is nog steeds rustiger dan hij altijd was en ik geef nog steeds critical care als aanvulling en metacam! 
Komende donderdag ga ik naar Utrecht, hoop dat daar iets uitkomt waardoor ik m er weer helemaal bovenop kan helpen. 

Lief dat je er naar informeert @Marjoleink 🙂

aangepast door Puk_en_Juul
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gisteren naar Utrecht geweest, hele fijne ervaring! Ze denken dat hij alvleesklierontsteking heeft. Z’n bloedwaarden voor lever en nieren waren goed, alleen z’n suiker was verhoogd. Ze konden helaas niet genoeg bloed afnemen om het definitief vast te stellen, maar verhoogd suiker en waar hij pijn aangeeft, wijst dus op alvleesklierontsteking. Op de röntgenfoto waren geen bijzonderheden te zien en zijn gebit was ook goed. Om de ontsteking definitief te bevestigen was een echo nodig, maar dan moest ik naar Nieuwegein, dus voor nu raadde hij aan te behandelen als alvleesklierontsteking en als er geen verbetering optreedt toch voor de echo te gaan. Duimen dus dat hij met deze medicatie opknapt! 

Ik zag geloof ik nog een ander topic over deze ontsteking, dus daar ga ik ook even naar kijken.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Klopt er zouden zelfs meerdere topics moeten zijn. Wat opvallend dat deze konijnen allemaal bij Wilhelminapark kwamen/komen. Ik weet niet of ze net als jij een doorverwijzing hadden. 

In een van de topics heb ik uitgebreid gereageerd over voeding. In principe zou je normaal moeten kunnen voeren. Mits je konijnen gezond eten. Ze hebben toch alles nodig. Zelf zou ik dan bijvoorbeeld timothyhooi willen geven, omdat het net wat minder belastend is. Met de groente opletten, dat het niet te verzurend is, omdat je de maag en darmen probeert te ontlasten. Het zijn details. Brok vind ik wel wat belastend, maar ook die kun je niet even schrappen. Balans is de sleutel. 

@MarieElsa Een van jouw konijnen was toch ook betroffen? 

Beterschap, ik neig er wel een beetje naar om je te adviseren die echo na het weekend te laten doen, mocht het dan niet beter zijn, dan geef je het een paar dagen tijd. Sommige praktijken hebben op gezette tijden echoscopie in de praktijk, mocht het te ver zijn, dan loont even rond bellen in je eigen omgeving misschien ook. 

Geplaatst:

Klopt, Elsa heeft een alvleesklieronsteking gehad. Zij was een van de eerste konijntjes die daarmee kwam en heeft ook iets andere behandeling gekregen. Bij haar hebben we het uiteindelijk onder controle gekregen door te switchen naar een andere maagzuurremmer en ander medicijn. Als je meer informatie daarover wil, dan kan je een bericht sturen. Maar dat zal voor jullie hopelijk niet nodig zijn 🙂 

Ik vind het ook opvallend hoe vaak er nu konijntjes met deze aandoening komen, maar ik denk echt omdat ze nu een paar gevallen hebben gezien dus een dossier op hebben kunnen bouwen. Plus dat de meeste konijnenbaasjes nu wss gek genoeg zijn om aanvullend onderzoek te laten doen haha.

Wij hebben met Christoffel ook weer een uniqum gehad, zal daar komende weken wel wat meer over delen (nu de stress en zorgen wat beginnen te zakken).

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Hij zit hooitjes te eten!! Oh ik ben zo blij. Hij leek in het weekend al wat alerter en z'n groenten gingen al wat sneller en makkelijker naar binnen, maar nu zit hij al een paar minuten hooitjes te eten. 😃😃

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Hebben jullie nog tips als het gaat om hoe lang je door gaat met dwangvoeding (bij)voeren? Hij gaat steeds meer hooitjes zelf eten, maar ik vind het lastig inschatten of het al genoeg is om helemaal te stoppen met de dwangvoeding. Na 2 maanden geen hooi eten weet ik ook niet goed meer hoeveel hij eerst altijd at.. 😅

Geplaatst:
1 minuut geleden, Puk_en_Juul zei:

Hebben jullie nog tips als het gaat om hoe lang je door gaat met dwangvoeding (bij)voeren? Hij gaat steeds meer hooitjes zelf eten, maar ik vind het lastig inschatten of het al genoeg is om helemaal te stoppen met de dwangvoeding. Na 2 maanden geen hooi eten weet ik ook niet goed meer hoeveel hij eerst altijd at.. 😅

Wat eet hij nog meer behalve hooitjes? 

Geplaatst:
3 uren geleden, Lappie2 zei:

Wat eet hij nog meer behalve hooitjes? 

Hij eet z’n groente nu weer zonder problemen, die krijgt hij als ontbijt en vaak door de dag heen nog wat stukjes en dan in de avond ook nog een portie als we naar bed gaan. Hij krijgt brokjes (Beaphar Care), die geven we door de dag heen als snoepjes, ongeveer twee eetlepels bij elkaar, daar komt hij ook weer op afgerend. Geef m nu nog twee keer per dag dwangvoeding, ongeveer 15ml, als ik de medicatie ook geef. Hij blijft redelijk op hetzelfde gewicht de laatste week. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .