Linda20 Geplaatst: 8 juni Geplaatst: 8 juni Hallo lieve Konijnenhouders, Ik heb een konijn Bibie, die een dikke vacht heeft, nogal verhaart. Daarom noem ik haar ook wellis, mijn kleine pluizenbol 😂. Ik gebruik al een zwijnen borstel, om het te borstelen en de verharingen tegen te gaan. Maar tis beetje onbegonnen werk, met mijn huidige borstel krijg ik t eig niet voldoende los. Heeft iemand van jullie, wellicht meer tips, wat kan helpen tegen de verharingen van je konijn? zowel voor baasje en konijn. Lijkt me voor haar ook wel vervelend.
Lappie2 Geplaatst: 8 juni Geplaatst: 8 juni Voor de eerste keer dit jaar geen last van 🙏🏼🙏🏼 Kleine verliest gelukkig al heel weinig. Zie het altijd wel een floef achter zijn kont. Wat altijd stug blijft zitten. Hij verliest alleen haar als hij gestresst is en dan echt een volle pluk met rand eraan. Leeuw was een ander verhaal 😱🙈🤦🏼♀️ elke 4 maanden wolken aan haar door de kamer. En dan zat ik weer met 4 soorten borstels en kammen en bakje water om mijn handen in te doen om hem aaiend te verlossen van al dat haar. Beetje plukken, beetje kammen, beetje borstelen , beetje met natte handen erdoor en zo een zakje vol. Vogels waren er blij mee 😊 En nu zoeken ze naar plukjes maar er is niks meer😅 Heb zelfs een paar keer de stofzuiger gebruikt. Op de laagste staand en al aaiend zo de haren opgezogen. Werkte perfect. Leeuw is niet bang voor de stofzuiger. Bij bange konijnen niet doen!!
Boris en Beer Geplaatst: 8 juni Geplaatst: 8 juni Ik heb een handschoen die ik ook voor m’n katten gebruikt. Zo eentje met van die kleine nopjes waar de haren als een magneetje aan blijven plakken. De konijnen vinden het heerlijk als ik ze hiermee aai! Ik haal er plukken haar mee vanaf. En de rest kam ik eruit met de welbekende katten/konijnen kammen. En verder.. tsja elke dag stofzuigen en opruimen 🤭
Cheeta26 Geplaatst: 8 juni Geplaatst: 8 juni Losse plukjes wegplukken, met vochtige handen aaien en ik heb zo'n borsteltje met van die plastic zachte haren die gebruik ik ook
Linda20 Geplaatst: 9 juni Auteur Geplaatst: 9 juni (aangepast) @Lappie2 @Cheeta26 @Boris en Beer Oh fijne tips! ik heb nog niet geprobeerd met natte hand en stofzuiger en handschoen borstel. Ik ga het eens proberen en plukjes uittrekken deed ik niet, bleef maar kammen. Ga ik ook maar is doen 🤣 Dank jullie wel 9 juni aangepast door Linda20
Aanbevolen berichten