Boris en Beer Geplaatst: 7 juni Geplaatst: 7 juni Hi allemaal, Boris en Beer drinken momenteel hun water uit stenen grote bakjes, die bijv ook voor honden gebruikt worden. Dit vinden ze fijn. Flesjes gebruik ik al jaren niet meer, mede omdat mijn konijnen hier niet naar omkijken. Als de konijnen loslopen in huis, zie ik Beer ook met regelmaat uit de waterfontein van de katten drinken. Dit bracht mij aan het denken; is het een goed idee om voor de konijnen ook een waterfontein of waterdispenser aan te schaffen? De bakken die ze nu hebben vind ik soms onhandig, want als het opgaat en ik ben even wat langer weg, dan is het op. Plus het water wordt snel vies en van stilstaand water ben ik überhaupt eigenlijk geen fan. Heeft iemand ervaring met waterfonteinen of enig ander grotere waterdispenser voor hun konijnen? Uiteraard ben ik bewust van kabels e.d. en zal dit veilig wegwerken. Extra info; het gaat hierbij om binnenkonijnen 🙂 Quote
Lappie2 Geplaatst: 7 juni Geplaatst: 7 juni 8 minuten geleden, Boris en Beer zei: Hi allemaal, Boris en Beer drinken momenteel hun water uit stenen grote bakjes, die bijv ook voor honden gebruikt worden. Dit vinden ze fijn. Flesjes gebruik ik al jaren niet meer, mede omdat mijn konijnen hier niet naar omkijken. Als de konijnen loslopen in huis, zie ik Beer ook met regelmaat uit de waterfontein van de katten drinken. Dit bracht mij aan het denken; is het een goed idee om voor de konijnen ook een waterfontein of waterdispenser aan te schaffen? De bakken die ze nu hebben vind ik soms onhandig, want als het opgaat en ik ben even wat langer weg, dan is het op. Plus het water wordt snel vies en van stilstaand water ben ik überhaupt eigenlijk geen fan. Heeft iemand ervaring met waterfonteinen of enig ander grotere waterdispenser voor hun konijnen? Uiteraard ben ik bewust van kabels e.d. en zal dit veilig wegwerken. Extra info; het gaat hierbij om binnenkonijnen 🙂 Ik heb het een tijd gebruikt voor Lappie totdat we een kanarie" Kip" kregen die zich er continu in ging wassen en al het water overal heen spetterde. 😒 Vooral op de tv ... Niet handig. Is bij ons de enige plek waar elektra is en de kabels weggemoffeld kunnen worden. Lappie vond het fijn drinken en inderdaad is het een stuk beter dan stilstaand water. Zit er ook weer over na te denken voor Leeuw en Kleine, maar dan op batterijen of oplaadbaar, zodat het gewoon op een andere plek kan staan waar wel water mag spetteren want Kip gaat daar 100% induiken natuurlijk 😅 Quote
Boris en Beer Geplaatst: 7 juni Auteur Geplaatst: 7 juni Zojuist, Lappie2 zei: 16 minuten geleden, Boris en Beer zei: Ik heb het een tijd gebruikt voor Lappie Kan je je nog herinneren welke fontein je had? Ik heb ooit een kleintje neergezet van Catit maar die vloog binnen vijf minuten door de kamer heen, Beer vond het erg leuk met die te spelen 🥲 Ik moet dus een hebben die wat zwaarder is ofzo, of eentje die zijn kleine venijnige tandjes niet kunnen grijpen haha Quote
Lappie2 Geplaatst: 7 juni Geplaatst: 7 juni Een simpele vierkante met idd zo.n ding erboven waar water uit komt. Zo iets zal ik dan niet nemen..want Leeuw is ook zo.n sloper. Zoek meer iets waar water inkomt zonder losse dingen die eraf getrokken kunnen worden. En niet zo hoog. Zijn nu zoveel soorten 🙈 vast wel iets te vinden 😊 Quote
Boris en Beer Geplaatst: 7 juni Auteur Geplaatst: 7 juni 39 minuten geleden, Lappie2 zei: kanarie" Kip" kregen die zich er continu in ging wassen en al het water overal heen spetterde. 😒 Voor jullie vervelend, maar ik moest hier toch even om giebelen 🤭 Dieren en hun karakters.. het blijft mooi! ik hoop dat anderen nog tips hebben, en anders ga ik maar gewoon wat proberen inderdaad! Bedankt! 1 Quote
Linda20 Geplaatst: 7 juni Geplaatst: 7 juni (aangepast) Inderdaad veel soorten hahaha zag ik, jullie brengen me op een idee, zon waterdispencer is voor mij ook wel handig. Welke raden jullie aan? en waar moet ik opletten? @Boris en Beer @Lappie2 7 juni aangepast door Linda20 Quote
Lappie2 Geplaatst: 7 juni Geplaatst: 7 juni 3 minuten geleden, Linda20 zei: Inderdaad veel soorten hahaha zag ik, jullie brengen me op een idee, zon waterdispencer is voor mij ook wel handig. Welke raden jullie aan? en waar moet ik opletten? @Boris en Beer @Lappie2 Ik ga morgen eens op onderzoek. Het liefst * Niet te hoog * Geen los ding erop wat handige slopers eraf kunnen trekken * Geen kabels of als ze goed weg te werken zijn is het oke *Beter rvs of keramiek(als die bestaan) *Filter zou ook wel fijn zijn en dan wel een filter die makkelijk te kopen is Wat nog meer 🤔... Quote
Evee Geplaatst: 7 juni Geplaatst: 7 juni Ik had er vroeger een voor de katten in huis, waar de konijnen ook bij konden maar vond het niet echt een succes. Werd weinig gebruikt, dagelijks water verversen moet nog steeds en ik vond het dan toch niet zo praktisch schoonmaken. Een waterbak werkte gewoon simpeler en sneller 😂 Quote
Linda20 Geplaatst: 7 juni Geplaatst: 7 juni @Evee 😂owhh ja dat is ook wel weer waar. Nou heb ik gelukkig niet slopers en troep makers, dus denk dat voor mij wel nog kan gaan werken. Maar wie weet kom ik er nog van terug zodra ik er eentje heb. Waterbak blijft natuurlijk ook gewoon prima! @Lappie2 goedepunten, eentje die niet lekt is ook wel aanteraden. Ik had ooit ook waterdispencer maar die was zo lek als bus, kon ik wel om t uur bijvullen. En verder ja geen idee.... hou me vooral op de hoogte als je goede heb gevonden!!! 1 Quote
happy211 Geplaatst: 7 juni Geplaatst: 7 juni Vrienden van ons hebben voor de katten de keramische drinkfontein van Miaustore. Is echt een stevig ding, staat ook mooi in het interieur. Het water maakt wel wat geluid, daar moet je van houden. Ik zou me eraan storen maar zij vinden het juist wel prettig. Zelf hebben wij een RVS drinkfontein voor de kat, die lijkt op de PetSafe® drinkfontein via Zooplus. Die maakt nauwelijks geluid, is ook erg stevig als hij met water gevuld is. Deze zijn wel allebei met kabels, maar verder in gebruik zijn we allebei tevreden over onze keuzes. Enige wat ik wat lastig vind is hoe toepasbaar deze zijn op konijnen, zeker voor dwergkonijnen kan ik me voorstellen dat het toch best diep is om bij het water te komen. Quote
Lappie2 Geplaatst: 8 juni Geplaatst: 8 juni 10 uren geleden, happy211 zei: Vrienden van ons hebben voor de katten de keramische drinkfontein van Miaustore. Is echt een stevig ding, staat ook mooi in het interieur. Het water maakt wel wat geluid, daar moet je van houden. Ik zou me eraan storen maar zij vinden het juist wel prettig. Zelf hebben wij een RVS drinkfontein voor de kat, die lijkt op de PetSafe® drinkfontein via Zooplus. Die maakt nauwelijks geluid, is ook erg stevig als hij met water gevuld is. Deze zijn wel allebei met kabels, maar verder in gebruik zijn we allebei tevreden over onze keuzes. Enige wat ik wat lastig vind is hoe toepasbaar deze zijn op konijnen, zeker voor dwergkonijnen kan ik me voorstellen dat het toch best diep is om bij het water te komen. Ja dat is wel een dingetje...de hoogte. Bij jingles zijn drinkbakje heb ik stenen gezet als opstapje en wat extra zaagsel. Bij de nijnen gaat zaagsel niet, maar misschien iets van steen if hout als opstapje... Ik zat al te bekijken voor oplossing met kabels.... Ik maak gewoon een gaatje in het kleed. Kabel onderlangs naar stopcontact. Heb de rvs gevonden op Zooplus hier 😊 Keramische vind ik ook heel mooi... Dankjewel voor de tip🤗 Quote
Boris en Beer Geplaatst: 8 juni Auteur Geplaatst: 8 juni 11 uren geleden, happy211 zei: Vrienden van ons hebben voor de katten de keramische drinkfontein van Miaustore. Is echt een stevig ding, staat ook mooi in het interieur. Het water maakt wel wat geluid, daar moet je van houden. Ik zou me eraan storen maar zij vinden het juist wel prettig. Zelf hebben wij een RVS drinkfontein voor de kat, die lijkt op de PetSafe® drinkfontein via Zooplus. Die maakt nauwelijks geluid, is ook erg stevig als hij met water gevuld is. Deze zijn wel allebei met kabels, maar verder in gebruik zijn we allebei tevreden over onze keuzes. Enige wat ik wat lastig vind is hoe toepasbaar deze zijn op konijnen, zeker voor dwergkonijnen kan ik me voorstellen dat het toch best diep is om bij het water te komen. Bedankt! Hier kan ik wel wat mee denk ik. Mijn buns zijn gelukkig niet heel klein en kunnen dus ook met gemak uit zo’n fontein drinken. Ik vind die keramische van miaustore wel prijzig en kon het gewicht niet helemaal ontdekken, maar verder zouden die echt perfect zijn ja! @Lappie2 ik zat ook al te denken aan het wegmoffelen van de kabel via het onderkleed, en heb daarbij anti knaag beschermers voor snoeren nog liggen! 1 Quote
Evee Geplaatst: 8 juni Geplaatst: 8 juni Niet echt de plek, maar ik las eerst de berichtjes hier en opende vervolgens instagram... en kreeg deze reel 😂 https://www.instagram.com/reel/DKcOnDiS5Dv/?igsh=MWVia3lhc290ZTF0Mg== Wees dus gewaarschuwd. Konijnen kunnen flinke brandwonden krijgen in de mond van knagen op kabels. En dat kan lang goed gaan, tot ze het op een dag ontdekken en er een projectje van maken. Quote
Lappie2 Geplaatst: 8 juni Geplaatst: 8 juni 45 minuten geleden, Evee zei: Niet echt de plek, maar ik las eerst de berichtjes hier en opende vervolgens instagram... en kreeg deze reel 😂 https://www.instagram.com/reel/DKcOnDiS5Dv/?igsh=MWVia3lhc290ZTF0Mg== Wees dus gewaarschuwd. Konijnen kunnen flinke brandwonden krijgen in de mond van knagen op kabels. En dat kan lang goed gaan, tot ze het op een dag ontdekken en er een projectje van maken. Aaah Jaaaa the spicy hay😱🤣🤣 Gelukkig houdt Leeuw alleen van dikke verlengsnoeren met extra extra power🤣☠️ en internet kabels. Hij kon amper op zijn poten staan met 5 kilo maar internet was snel doormidden 🤦🏼♀️ Lappie heeft welgeteld...4 koptelefoons doorgebeten, mijn keyboard pedaal, printer, en er was nog iets🤔 ooow de tuinslang overal speciale gaatjes om al het gras water te kunnen geven. Heel handig 🙈 Tuinslang gebruiken we nog steeds hihi. Maar dit gaat goed weggemoffeld worden hoor. Geen dingen om de kabels en in een speciale hoek met iets van hout eromheen. Quote
Boris en Beer Geplaatst: 8 juni Auteur Geplaatst: 8 juni 1 uur geleden, Evee zei: Wees dus gewaarschuwd. Konijnen kunnen flinke brandwonden krijgen in de mond van knagen op kabels. En dat kan lang goed gaan, tot ze het op een dag ontdekken en er een projectje van maken. Yep, ook hier is in het begin van alles kapot geknaagd. Vandaar dat ik destijds een flinke voorraad kabel beschermers heb gekocht en m’n huis tegenwoordig konijn-proof is. Maar het blijft absoluut een aandachtspuntje! Ik heb net een oplaadbare waterfontein gevonden online, van RVS, dus ik denk dat dat hem wordt! Staat op Amazon ☺️ Quote
Lappie2 Geplaatst: 8 juni Geplaatst: 8 juni 28 minuten geleden, Boris en Beer zei: Yep, ook hier is in het begin van alles kapot geknaagd. Vandaar dat ik destijds een flinke voorraad kabel beschermers heb gekocht en m’n huis tegenwoordig konijn-proof is. Maar het blijft absoluut een aandachtspuntje! Ik heb net een oplaadbare waterfontein gevonden online, van RVS, dus ik denk dat dat hem wordt! Staat op Amazon ☺️ Ooow oow ow...hoe heet ie? Kan ik m ook opzoeken. Link plaatsen mag niet namelijk 😉 Quote
Boris en Beer Geplaatst: 8 juni Auteur Geplaatst: 8 juni 7 uren geleden, Lappie2 zei: Ooow oow ow...hoe heet ie? Kan ik m ook opzoeken. Link plaatsen mag niet namelijk 😉 Als je zoekt op ‘draadloze kattendrinkfontein’ dan krijg je best veel opties in meerdere prijsklassen. Er staat vast iets voor je tussen! 1 Quote
Lappie2 Geplaatst: 9 juni Geplaatst: 9 juni Ik heb er net 1 besteld op Amazon. Eerste keer iets besteld daar 🙈 Morgen weet ik wanneer het aankomt... Spannendddd... Ze hebben ook mooie sprays voor de hammies, maar die wachttijd was zo lang en duur...dat ik die maar heb overgeslagen. Quote
Boris en Beer Geplaatst: 9 juni Auteur Geplaatst: 9 juni 1 uur geleden, Lappie2 zei: Ik heb er net 1 besteld op Amazon. Eerste keer iets besteld daar 🙈 Ik heb er ook eentje besteld! Ben erg benieuwd naar jouw ervaring straks. Houd me op de hoogte 🤗 (Amazon is prima hoor, ik bestel daar vaak!) 1 Quote
Lappie2 Geplaatst: 9 juni Geplaatst: 9 juni 5 minuten geleden, Boris en Beer zei: Ik heb er ook eentje besteld! Ben erg benieuwd naar jouw ervaring straks. Houd me op de hoogte 🤗 (Amazon is prima hoor, ik bestel daar vaak!) Gelukkig 😅 Dan is het alleen nog spannend of het heel aankomt 🙏🏼🙏🏼 Koeriers slopen hier alles namelijk 🙄🤬 Jij mij ook op de hoogte houden 😁🤗 Ik heb een beetje tussen de goedkoopste en de duurste genomen. Batterij die 60 dagen mee gaat en reageert op beweging... Zou niet veel geluid moeten maken.... Zie mijn dochter al elk uur naar de wc rennen 🤣🤣 althans dat zou ik doen 😂😂 Quote
Linda20 Geplaatst: 9 juni Geplaatst: 9 juni @happy211 helaas voor mijn dwerg konijnen te groot. En ben geen fan van kabels. Ik ga nog even verder zoeken 😅 Quote
Lappie2 Geplaatst: 9 juni Geplaatst: 9 juni 1 uur terug, Linda20 zei: @happy211 helaas voor mijn dwerg konijnen te groot. En ben geen fan van kabels. Ik ga nog even verder zoeken 😅 Ik heb kabelvrij besteld 😉 Quote
Lappie2 Geplaatst: 10 juni Geplaatst: 10 juni (aangepast) Op 8-6-2025 om 20:07, Boris en Beer zei: Als je zoekt op ‘draadloze kattendrinkfontein’ dan krijg je best veel opties in meerdere prijsklassen. Er staat vast iets voor je tussen! Op 9-6-2025 om 10:19, Lappie2 zei: Ik heb er net 1 besteld op Amazon. Eerste keer iets besteld daar 🙈 Morgen weet ik wanneer het aankomt... Spannendddd... Ze hebben ook mooie sprays voor de hammies, maar die wachttijd was zo lang en duur...dat ik die maar heb overgeslagen. Op 9-6-2025 om 11:51, Boris en Beer zei: Ik heb er ook eentje besteld! Ben erg benieuwd naar jouw ervaring straks. Houd me op de hoogte 🤗 (Amazon is prima hoor, ik bestel daar vaak!) Op 9-6-2025 om 12:01, Lappie2 zei: Gelukkig 😅 Dan is het alleen nog spannend of het heel aankomt 🙏🏼🙏🏼 Koeriers slopen hier alles namelijk 🙄🤬 Jij mij ook op de hoogte houden 😁🤗 Ik heb een beetje tussen de goedkoopste en de duurste genomen. Batterij die 60 dagen mee gaat en reageert op beweging... Zou niet veel geluid moeten maken.... Zie mijn dochter al elk uur naar de wc rennen 🤣🤣 althans dat zou ik doen 😂😂 @Linda20 😉 Je kan ook gewoon even een paar berichtjes hierboven lezen hihi. Maar heb het maar voor je op een rijtje gequote 🤪 Ps ..spoilers was perongeluk en krijg ze niet weg 🙈 10 juni aangepast door Evee Spoilers verwijderd Quote
Linda20 Geplaatst: 10 juni Geplaatst: 10 juni @Lappie2 Had ik al gedaan 😛 maar dacht dat t over die MET draad ging. Maar bedankt 😮 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.