Arielle Geplaatst: 30 mei 2025 Geplaatst: 30 mei 2025 (aangepast) Hey allemaal! Ik had het in een andere topic al gezegd maar ik ga toch even zelf een post aanmaken. Hieronder een foto van Muffel. Ik zag opeens minder haar op deze plek boven haar neus ter hoogte van haar oog. Nu een aantal dagen later is dit plekje helemaal kaal. Er is ook een klein wondje verschenen. Ik zie Ollie, haar vriendje, ook haar vaak wassen daar en ook soort van kleine bijtjes neemt. Ik kan het niet goed uitleggen. Allemaal specifiek vaak op die plek. Kan het zijn dat hij haar daar dus kaal likt/plukt? En zo ja: is daar iets aan te doen? Of is het misschien toch iets anders en moet ik naar de dierenarts? 30 mei 2025 aangepast door Arielle
Evee Geplaatst: 30 mei 2025 Geplaatst: 30 mei 2025 Zo te zien zit er wel een wondje, kan het zijn dat de partner er een pluk haar heeft uitgetrokken? Zo ziet het er op de foto wel ongeveer uit. Hou het goed in de gaten, wordt het nog groter of niet? Is het rood? Schilfers? Meer korstjes? Bij twijfel zou ik volgende week even een dierenarts afspraak maken. Als het gedrag is, is het wel lastig aan te pakken denk ik. Hopelijk gewoon een wondje en misschien iets te overdreven verzorging van de partner. Maar dat moet niet al te erg worden natuurlijk. 1
Arielle Geplaatst: 30 mei 2025 Auteur Geplaatst: 30 mei 2025 (aangepast) 2 minuten geleden, Evee zei: Zo te zien zit er wel een wondje, kan het zijn dat de partner er een pluk haar heeft uitgetrokken? Zo ziet het er op de foto wel ongeveer uit. Hou het goed in de gaten, wordt het nog groter of niet? Is het rood? Schilfers? Meer korstjes? Bij twijfel zou ik volgende week even een dierenarts afspraak maken. Nee het is dus niet rood en geen schilfers. Ik zie ook totaal geen ruzie of stress op dit moment tussen die twee. Het wordt dus wel steeds kaler. Waar kan ik specifiek de komende dagen op letten? Dan zal ik het goed in de gaten houden. Overigens begon het dus met korter haar en nu dus kaal. 30 mei 2025 aangepast door Arielle
Evee Geplaatst: 30 mei 2025 Geplaatst: 30 mei 2025 Ik had mijn berichtje nog iets aangevuld. Ik zou op verandering letten, zelf zou ik even elke dag een foto maken, zodat je het verschil kan zien. Dan kun je denk ik het best beoordelen of het beter of slechter is. Zoals het er nu uit ziet zou ik niet naar de dierenarts gaan. Maar als er signalen van ontsteking of parasieten zijn, dan wel natuurlijk. 1
Arielle Geplaatst: 30 mei 2025 Auteur Geplaatst: 30 mei 2025 https://youtube.com/shorts/oODRNlG_lZA?si=oLyjG5B-oBKEIpBE
Arielle Geplaatst: 30 mei 2025 Auteur Geplaatst: 30 mei 2025 (aangepast) Even een filmpje geplaatst zodat jullie Ollie in actie kunnen zien zojuist haha 🐰Dan snappen jullie wat ik bedoel! Hij gaat dus specifiek daar naar die plek. 30 mei 2025 aangepast door Arielle
Lappie2 Geplaatst: 30 mei 2025 Geplaatst: 30 mei 2025 Het lijkt verzorgd bedoeld.. Ze ligt er ook helemaal klaar voor 🥰 Wast hij haar ook over haar hele lijf? Misschien is ze te groot voor hem om dat lange lijf te wassen dat hij daarom maar bij 1 punt blijft hangen? En daardoor dus letterlijk kaal likt. Kleine wast Leeuw zo hard dat we af en toe denken dat hij zijn ogen opvreet🙈😅 Ziet er heel mishandelen uit maar Leeuw gaat dan ook liggen en wast hem daarna.
Arielle Geplaatst: 30 mei 2025 Auteur Geplaatst: 30 mei 2025 2 minuten geleden, Lappie2 zei: Het lijkt verzorgd bedoeld.. Ze ligt er ook helemaal klaar voor 🥰 Wast hij haar ook over haar hele lijf? Misschien is ze te groot voor hem om dat lange lijf te wassen dat hij daarom maar bij 1 punt blijft hangen? En daardoor dus letterlijk kaal likt. Kleine wast Leeuw zo hard dat we af en toe denken dat hij zijn ogen opvreet🙈😅 Ziet er heel mishandelen uit maar Leeuw gaat dan ook liggen en wast hem daarna. Aaww ja zo lief! 🥰 Ja ik denk ook wel dat het lief bedoeld is van hem! Hoe daar dan een klein wondje is gekomen geen idee. Maar ik zou het heel erg vinden als hij haar helemaal obsessief kaal gaat likken. Volgens mij is dat niet af te leren namelijk ☹️ Hij pakt ook wel andere delen van haar lijf hoor: oren en achterpoten bijvoorbeeld. Maar haar kop is toch wel zijn favoriete plek haha.
Lappie2 Geplaatst: 31 mei 2025 Geplaatst: 31 mei 2025 10 uren geleden, Arielle zei: Aaww ja zo lief! 🥰 Ja ik denk ook wel dat het lief bedoeld is van hem! Hoe daar dan een klein wondje is gekomen geen idee. Maar ik zou het heel erg vinden als hij haar helemaal obsessief kaal gaat likken. Volgens mij is dat niet af te leren namelijk ☹️ Hij pakt ook wel andere delen van haar lijf hoor: oren en achterpoten bijvoorbeeld. Maar haar kop is toch wel zijn favoriete plek haha. Konijnen koppies ruiken ook zo lekker 😊 Ik heb echt geen idee wat je zou kunnen doen 🤔 Iets er op smeren wat hij vies vind ? Maar dat lijkt me nu niet zo goed op de kale huid.. Iets maken wat over haar hoofd kan wat de kale plek bedekt? Soort hoofddoekje maken met gaten voor de oren? 1
Arielle Geplaatst: 31 mei 2025 Auteur Geplaatst: 31 mei 2025 44 minuten geleden, To van de Veluwe zei: Calendula erop? Hmm dit is wel een goede mischien. Ga ik eens proberen! Heb je een aanrader voor merk? Ik heb ook nog honing zalf voor wondjes maar dat vind hij vast lekker haha. Maar misschien werkt het wel voor het herstel?
Arielle Geplaatst: 31 mei 2025 Auteur Geplaatst: 31 mei 2025 13 uren geleden, Lappie2 zei: Konijnen koppies ruiken ook zo lekker 😊 Ik heb echt geen idee wat je zou kunnen doen 🤔 Iets er op smeren wat hij vies vind ? Maar dat lijkt me nu niet zo goed op de kale huid.. Iets maken wat over haar hoofd kan wat de kale plek bedekt? Soort hoofddoekje maken met gaten voor de oren? Hihi ik zie nu een soort batman masker voor me maar dan voor konijnen. Ik zou het kunnen proberen, maar de vorige keer toen ze een operatie had gehad was ze vrij fanatiek met het slopen van het "rompertje" dat ze aankreeg. Maar dit is misschien nog wel een plan B. Overigens: konijnen koppies ruiken inderdaad lekker haha! 🥰 Ik stop toch echt regelmatig mijn neus lekker op haar hoofdje. Ik ben dus niet de enige die dat doet haha.
To van de Veluwe Geplaatst: 1 juni 2025 Geplaatst: 1 juni 2025 Op 31-5-2025 om 22:29, Arielle zei: Heb je een aanrader voor merk? Ik heb het wel eens van Vogel gehad maar haal het bij het Kruidvat. Het is een natuurlijk product. 1
Arielle Geplaatst: 4 juni 2025 Auteur Geplaatst: 4 juni 2025 Hm helaas ik merk dat ze met haar achterpoten een zalf eraf wilt krabben. Wel heel zacht hoe ze het doet, maar ik weet niet of het een oplossing gaat zijn. Iemand nog tips? Ik zie Ollie er wel echt aan likken fanatiek dus ik vermoed dat door hem het plekje steeds groter wordt. Aan de zijkanten van het plekje zie je ook afgebeten haren die steeds korter worden tot het kaal is.
Arielle Geplaatst: 6 juni 2025 Auteur Geplaatst: 6 juni 2025 (aangepast) Hieronder nog wat fotos van hoe het er nu uitziet. Je ziet dus ook afgebeten haren en het wordt steeds groter. Ik denk dus sterk dat Ollie te fanatiek is met wassen? Ik twijfel of ik wel of niet naar een dierenarts moet. 6 juni 2025 aangepast door Arielle
NandaPanda Geplaatst: 7 juni 2025 Geplaatst: 7 juni 2025 Bij mijn DA is het mogelijk om dit soort dingen telefonisch of per mail te overleggen. Mogelijk dat je jouw DA deze foto kan mailen en kan overleggen of het handig is om langs te komen? 1
Arielle Geplaatst: 8 juni 2025 Auteur Geplaatst: 8 juni 2025 Hm geen idee of ik dat kan doen. Ga ik dinsdag eens vragen! Vaak als ik bel zeggen ze al snel kom maar langs. Maar ik zoek ook een oplossing voor als Ollie wel degene is die het doet. Afleren lijkt me heel moeilijk.🐰
Lappie2 Geplaatst: 8 juni 2025 Geplaatst: 8 juni 2025 1 uur terug, Arielle zei: Hm geen idee of ik dat kan doen. Ga ik dinsdag eens vragen! Vaak als ik bel zeggen ze al snel kom maar langs. Maar ik zoek ook een oplossing voor als Ollie wel degene is die het doet. Afleren lijkt me heel moeilijk.🐰 Ik heb hier hele vieze probiotica pasta voor Leeuw 🤪 Misschien zo iets 1 keer op haar koppie..een drupje, wat hij er natuurlijk aflikt of al gelijk denkt bahhhhh door de lucht 🤢en dan blijft hij er misschien vanaf. Probiotica is niet schadelijk voor de huid. Zullen ze vast wel hebben bij de dierenarts. Bedenk ook maar wat hoor 🤔 1
Arielle Geplaatst: 8 juni 2025 Auteur Geplaatst: 8 juni 2025 6 uren geleden, Lappie2 zei: Ik heb hier hele vieze probiotica pasta voor Leeuw 🤪 Misschien zo iets 1 keer op haar koppie..een drupje, wat hij er natuurlijk aflikt of al gelijk denkt bahhhhh door de lucht 🤢en dan blijft hij er misschien vanaf. Probiotica is niet schadelijk voor de huid. Zullen ze vast wel hebben bij de dierenarts. Bedenk ook maar wat hoor 🤔 Goeie! Alles is welkom dus super fijn 🌞
Arielle Geplaatst: 28 juni 2025 Auteur Geplaatst: 28 juni 2025 Dit is de stand van zaken op dit moment. De plek verplaatst zich steeds verder naar boven en waar de plek eerst zat groeien nieuwe haren. Vandaag zit er echter wel echt meer een wond en ik betrap Ollie nog steeds op het likken specifiek bij de plek. Maar ik vind Muffel toch ook wat dof uit haar oogjes kijken en de ademt vaker snel. Tijd om naar de dierenarts te gaan?
Arielle Geplaatst: 28 juni 2025 Auteur Geplaatst: 28 juni 2025 Als ik zo alle pijnsignalen van konijnen op een rij zit heeft ze toch best wat signalen. Muffel eet wel, maar langzamer. Ze heeft een versnelde ademhaling, ogen half dichtgeknepen, oren plat, ligt vaker. Ik ga maandag maar de dierenarts bellen ☹️ geen idee of dat plekje er iets mee te maken heeft maar ik vertrouw haar algemene gezondheid nu ook niet.
Lappie2 Geplaatst: 29 juni 2025 Geplaatst: 29 juni 2025 20 uren geleden, Arielle zei: Als ik zo alle pijnsignalen van konijnen op een rij zit heeft ze toch best wat signalen. Muffel eet wel, maar langzamer. Ze heeft een versnelde ademhaling, ogen half dichtgeknepen, oren plat, ligt vaker. Ik ga maandag maar de dierenarts bellen ☹️ geen idee of dat plekje er iets mee te maken heeft maar ik vertrouw haar algemene gezondheid nu ook niet. Goed idee om te bellen. Als dat gevoel er is zal het wel een reden hebben.. Jij kent haar het beste. Volgens mij komen er hete dagen aan dus let extra op verkoeling tijdens de auto rit. Ik stop altijd 2 koelelementen onder de reiskooi.
MarieElsa Geplaatst: 30 juni 2025 Geplaatst: 30 juni 2025 Op 28-6-2025 om 23:33, Arielle zei: Als ik zo alle pijnsignalen van konijnen op een rij zit heeft ze toch best wat signalen. Muffel eet wel, maar langzamer. Ze heeft een versnelde ademhaling, ogen half dichtgeknepen, oren plat, ligt vaker. Ik ga maandag maar de dierenarts bellen ☹️ geen idee of dat plekje er iets mee te maken heeft maar ik vertrouw haar algemene gezondheid nu ook niet. Heb je de dierenarts vandaag nog kunnen spreken?
Arielle Geplaatst: 30 juni 2025 Auteur Geplaatst: 30 juni 2025 1 uur terug, MarieElsa zei: Heb je de dierenarts vandaag nog kunnen spreken? Lief dat je het vraagt! Nee helaas niet maar dat kwam door o.a. werk. Ik bedacht me dat code oranje nu sowieso geen goede omstandigheden zijn voor een ritje dierenarts 😓 Morgen middag heb ik meer tijd en hoop ik ze te kunnen bereiken. Gelukkig is het geen spoed want ze eet, drinkt en keutels zijn prima. Snel ademen doet ze nu natuurlijk sowieso al meer vanwege de warmte. Lastig om te bepalen of ik haar meer stress geef door een ritje dierenarts of dat ik even beter kan wachten op donderdag dan is er verkoeling ☹️ Maar ik wil ook niet dat ze dagen in ongemak zit.
MarieElsa Geplaatst: 1 juli 2025 Geplaatst: 1 juli 2025 Lastige keuze inderdaad, ik zou denk ik ook wachten tot het iets koeler is voor je haar mee neemt naar de dierenarts. Zeker als ze gewoon eet en drinkt, wel fijn dit trouwens! 1
Aanbevolen berichten