Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Pfffffff Ik heb het er in gekregen met 2 spuitjes maar ooooow wat een drama voor hem en voor mij😱😰

Pijnstiller likt hij zelf op..geen probleem. Probiotica is zwarte pasta. 1 drupje tussen 2 blaadjes. Ook nog geen probleem totdat hij het door heeft en dan moet ik daar een andere oplossing voor bedenken..

Maar de antibiotica🙈 Het begint al in de keuken waar ik het tabletje moet fijn prakken met een theelepeltje. Al 2 keer een stukje de lucht in...gelukkig zag ik het vallen en weer terug gedaan. Dan wat water via spuitje 2x in een eierdopje. En dan opspuiten en naar Leeuw.

Lekker op schoot met kont naar me toe.. beetje aaien lekker chill..en dan de spuitjes maar hij is heel gevoelig bij zijn neus en mondje dus iedere keer schiet zijn koppie weg. Wat harder zijn koppie pakken en zeker 5 minuten bezig voor ik het erin heb zitten zonder te knoeien. Laatste restje likte hij op. En dan 15 minuten uit stressen op schoot...zo zielig dat piepende snelle adem halen 🥺 En zo niet nodig nu voor hem...

Dit is de tijd dat ik het hem moet geven en dochter zit op school dus moet het merendeels van de week alleen doen...

Is er een betere manier? Minder stressvol en makkelijker in zijn bekkie te doen? Alle tips zijn welkom🤗

Geplaatst:

Ik weet niet precies of je de antibiotica per se moet oplossen in water? 

Wij gaven panacur tabletten en dat ging dus zo:

1. Mijn man channelt zijn inner drug-dealer en ging tekeer met een mesje om het te verpoederen (lijkt me handiger dan met een theelepel?)
  2. Vervolgens raspte hij komkommer 
  3. Hij mengde het poeder met de komkommer
  4. Hij gaf een bakje komkommer + medicatieprut aan 1 konijn die het dan opvrat
  5. Als er onvoldoende was gegeten, dan gebruikte wij aardbeienblad of druivenblad uit de tuin om het laatste poeder 'op te vegen' en dan lieten we ze het blad knagen

Dat lijkt me allemaal minder stressvol dan proberen in de bek te spuiten met water?

• Haha 2
Geplaatst:
9 minuten geleden, bunnyempress zei:

Ik weet niet precies of je de antibiotica per se moet oplossen in water? 

Wij gaven panacur tabletten en dat ging dus zo:

1. Mijn man channelt zijn inner drug-dealer en ging tekeer met een mesje om het te verpoederen (lijkt me handiger dan met een theelepel?)
  2. Vervolgens raspte hij komkommer 
  3. Hij mengde het poeder met de komkommer
  4. Hij gaf een bakje komkommer + medicatieprut aan 1 konijn die het dan opvrat
  5. Als er onvoldoende was gegeten, dan gebruikte wij aardbeienblad of druivenblad uit de tuin om het laatste poeder 'op te vegen' en dan lieten we ze het blad knagen

Dat lijkt me allemaal minder stressvol dan proberen in de bek te spuiten met water?

Dankje voor de tip 🤗

Nummer 1😂😂😂😂 Cartel check hihi

Bij Leeuw werkt dat 1 keer en dan neemt hij het niet meer aan... Ab kuur moet hij volledig innemen, daarom zei de da beter met spuitje dan weet je zeker dat alles er in gaat.  Nadeel is, dat als hij het niet op eet ik weer een nieuwe pil moet pakken...en terug naar da voor extra pillen. 

Maar ik ga dat morgen proberen bij de volgende ab. Alleen moet ik hem dan wel apart zetten want Kleine wil ook uit zijn bekkie mee eten nu. Weer de dikste vriendjes samen 🥰

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
11 minuten geleden, Lappie2 zei:

Nummer 1😂😂😂😂 Cartel check hihi

We moeten blijven lachen, en hij was het ook echt aan het verpoederen 😛 

12 minuten geleden, Lappie2 zei:

Ab kuur moet hij volledig innemen, daarom zei de da beter met spuitje dan weet je zeker dat alles er in gaat.

Als je toch liever met spuit wil werken, dan zou ik de banaan truc doen. Als hij van banaan houdt tenminste. Spuitje licht in de banaan drukken. Dan ruikt het naar lekkers. Sommige mensen doen ook echt mini stukje in. En dan gewoon whappa, doorspuiten met die nare medicijn rommel.

Je kan ook kijken of komkommer of andere prut wel opgelikt wordt via de spuit. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Je zou het poeder ook met wat geprakte banaan of olvarit kunnen mengen ipv water. 

Maar soms gaan medicijnen helaas niet zonder stress en moet je ze echt even flink vervelen voor hun eigen bestwel. Het beste is dan jezelf en het konijn zo goed mogelijk beschermen en snel doorpakken zodat ze zo kort mogelijk stress hebben. Het beste werkt dat door ze in een handdoek te wikkelen, met alleen hun kopje eruit. Dan spuitje achter de tanden zetten, snel genoeg de vloeistof naar binnen spuiten en dan is het alweer klaar voor ze.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
19 minuten geleden, happy211 zei:

Je zou het poeder ook met wat geprakte banaan of olvarit kunnen mengen ipv water. 

Maar soms gaan medicijnen helaas niet zonder stress en moet je ze echt even flink vervelen voor hun eigen bestwel. Het beste is dan jezelf en het konijn zo goed mogelijk beschermen en snel doorpakken zodat ze zo kort mogelijk stress hebben. Het beste werkt dat door ze in een handdoek te wikkelen, met alleen hun kopje eruit. Dan spuitje achter de tanden zetten, snel genoeg de vloeistof naar binnen spuiten en dan is het alweer klaar voor ze.

Dankjewel 😊

En is het dan beter op schoot met kont naar me toe of koppie naar me toe? Of beter op tafel? 

Geplaatst:
1 uur terug, bunnyempress zei:

Als je toch liever met spuit wil werken, dan zou ik de banaan truc doen. Als hij van banaan houdt tenminste. Spuitje licht in de banaan drukken. Dan ruikt het naar lekkers. Sommige mensen doen ook echt mini stukje in. En dan gewoon whappa, doorspuiten met die nare medicijn rommel.

Je kan ook kijken of komkommer of andere prut wel opgelikt wordt via de spuit. 

Ook een slim idee 😁

Schijnbaar ruikt de pijn medicatie ook lekker want zodra ik het spuitje voor hem hou begint hij al te mnjam mnjam en met zijn tongetje eruit te likken 🥰

59 minuten geleden, happy211 zei:

Over Olvarit gesproken...

Toen we zondag in vliegende vaart terug reden en onderweg een open supermarkt vonden. Vloog ik als eerste naar het groen en direct naar de baby sector. Pakte 2 potjes wortel voor 4 maanden en liep naar de kassa. Zet de potjes neer en zag dat ze niet dezelfde waren... 1 was wortel en de ander.....vreselijkkkkk!!! wortel met konijn🙈🙈 Stel je toch voor dat ik in alle stress en paniek om Leeuw te redden hem konijn zou voeren 😱😰 potjes stonden achter elkaar....lekker hoor die persoon die het potje konijn achter de wortels had gezet🙄 Gelukkig was ik nog helder genoeg...maar ik riep echt heel hard tegen mijn vriend een vloek woord in het Nederlands hihi en wisselde snel het potje om 😅

• Haha 1
Geplaatst:
13 uren geleden, bunnyempress zei:

Met credit card ook lijntjes gemaakt? Hihi😂

Nou de pasta was vanmorgen geen succes, zoals ik al dacht... Netjes het blaadje met probiotica eruit gegooid 🥴 Eerste paar keer was hij nog te foppen. Eerst werken en dan probeer ik het vanmiddag op iets anders. 

Hij heeft net wel een tijdje op de wc gezeten...mooie ronde keuteltjes...wel kleiner dan normaal maar dit is al netjes😊

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ook een drugs konijn hier... Pijnmeds likt hij direct op. Ook echt met koppie hop hop kom maar op.

Ab spuitje in de banaan...bleeeh banaan🤢 aardbei was nog meer bleeeehhhh🤮 Dus maar even doorgezet en in zijn bek gespoten.

Wat er aan ab poeder over was met peterselie schoon geveegd maar ook dat nam hij niet aan..

Ging iets ernaast en dat heb ik op zijn tanden gesmeerd.. Dochter was er deze keer bij en heeft zijn koppie iets vast gehouden maar het ging aardig snel. Nu nog bedenken hoe ik hem die zwarte pasta ga geven vanavond...denk ook maar op mijn vinger en op zijn tanden smeren.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 uren geleden, Lappie2 zei:

Ging iets ernaast en dat heb ik op zijn tanden gesmeerd.. Dochter was er deze keer bij en heeft zijn koppie iets vast gehouden maar het ging aardig snel. Nu nog bedenken hoe ik hem die zwarte pasta ga geven vanavond...denk ook maar op mijn vinger en op zijn tanden smeren.

Arm konijnen kind... meestal helpt wat ze lekker vinden en wat veel geurt. Dus basilicum blad, venkel, pastinaak etc. 

Dan ruiken ze het niet en dan kom je er langer mee weg. Lodewijk houdt echter niet van pasta, dus dat moet ik heel dun smeren,  anders voelt hij het op zijn tanden en krijg je zo'n jakkes-snoet en dan laat hij het gauw liggen.

12 uren geleden, Lappie2 zei:

Met credit card ook lijntjes gemaakt? Hihi😂

Nee, wel over gelachen. Vooral erg toen er even mensen langs kwamen die geen Nederlands praten. Nee, echt, dit is voor het konijn. 😛 

Gelukkig lag het doosje ernaast met een hond erop afgebeeld. 🫣

• Haha 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .