Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,
Ik hoop dat ik dit op het juiste deel van het forum plaats, sorry als dat niet zo is.
Ik wil heel graag mijn verhaal doen over mijn konijn Mavis, een kruising tussen en thrianta en en gouwenaar van 7 en een half jaar.
In februari dit jaar heeft Mavis een grote melkklier tumor laten verwijderen waar ze helemaal perfect van herstelde. Alleen een paar weken geleden merkte ik dat ze anders deed, voornamelijk dat ze ineens enorm veel dronk en niet lekker in haar vel zat. Ik ben toen de volgende dag gelijk naar de dierenarts gegaan en die heeft bloed geprikt en een x-ray gemaakt en zag dat haar rug versleten is en dat ze waarschijnlijk zo veel drinkt omdat ze pijn heeft. Maar zelfs aan de pijnstilling werd het niet beter, alleen maar erger zelfs. Na minder dan twee weken aan de pijnstilling merkte ik dat haar linker oog een stuk groter aan het worden was dan de rechter, dus ik ben terug gegaan naar de dierenarts en zij bevestigde dat ze een tumor achter haar oog/in haar hoofd heeft. Ze was ook binnen minder dan 2 weken 0,5 kg afgevallen. Dit nieuws kwam zo hard aan dat ik ook (met schaamte) flauw was gevallen bij de dierenarts, mijn Mavis is echt een vechter en is altijd zo lief en energiek, ik vind zo niet dat ze dit verdient.

Ik merkte al binnen een paar dagen dat ze zo snel achteruit aan het gaan is, en omdat de tumor iets met haar brein doet heeft ze allemaal rare trektjes gekregen, ze drinkt dus zo veel, en ze houd soms haar linker pootje raar omhoog, en ze is de vacht op haar borst aan het uittrekken tot het punt dat het helemaal kaal is en bloed en ze eet die klompen vahct ook op. Dus ik moest helaas de super moeilijke keuze maken om haar morgen in te laten slapen. Ze eet verder wel nog haar favoriete dingen maar geen hooi meer en is naast al die nare trekjes wel zichzelf, waar ik blij om ben maar het maakt het ook wel moeilijker. Ik voel me schuldig dat ik een soort van de keuze moet maken over of ze leeft of niet. En ik ga haar gewoon enorm missen. Ze is al bijna 8 jaar elke dag door het huis aan het hupsen met haar vriendje en elke avond ligt ze lekker op bed te kuffelen en likjes te geven. Ze was het tweede konijn dat ik ooit had (Alfie had ik eerst een paar maanden alleen, totdat ik Mavis als goed maatje vond. Hij is 22 Juni 2023 overleden) en ze is gewoon perfect. Ik ga haar zo enorm missen, en Onnoval (het nieuwe maatje wat ik na Alfie had geadopteerd) ook. Maar diep in mijn hart weet ik dat dit het beste is voor haar, ik wil niet dat ze in haar laatste dagen pijn gaat lijden of dat ze ineens op een plotse, nare manier moet gaan.

Dankjewel als je dit hebt gelezen, het doet me goed om even mijn hart te luchten aan mensen die ook zo veel van hun konijnen houden. Fijne avond, en misschien kan je morgen even aan Mavis denken ❤️

• Verdrietig 9
Geplaatst:
45 minuten geleden, skekrik zei:

Maar diep in mijn hart weet ik dat dit het beste is voor haar, ik wil niet dat ze in haar laatste dagen pijn gaat lijden of dat ze ineens op een plotse, nare manier moet gaan.

Denk vanuit je konijn. Je wilt het beste voor Mavis! In de vrije natuur is zo'n dier allang een prooi geworden of heeft het zich teruggetrokken om te sterven.

Ik ben van mening als je twijfelt, laat je een konijn niet te vroeg gaan maar vaak wel te laat. Ik moet zeggen als ik het verhaal lees dat mijn beslissing al eerder gevallen zou zijn. Dat zou al gevallen zijn bij de rugklachten.

Sterkte!

• Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Geplaatst:

Het blijft een vreselijk moeilijke beslissing, maar het is echt de juiste keuze. Een konijn denkt niet zoals wij, ze weten niet dat ze misschien nog genezen, ze leven bij de dag en als ik het zo lees heeft ze al een tijd pijn. Dan is dit echt het beste. Het is ergens ook mooi dat je dit voor haar kunt doen. Anders zou ze langzaam aftakelen met veel pijn en ongemak en die lijdensweg bespaar je haar nu. Het verdriet zal er niet minder om zijn en het zal straks heel erg leeg zijn. We hebben dat allemaal meegemaakt en het went nooit. Heel veel sterkte! 

• Bedankt 1
Geplaatst:

Heel veel sterkte!

Het is een enorm moeilijke beslissing, maar het is goed dat we deze beslissing kunnen maken voor onze dieren. Ze heeft nu ontzettend veel pijn en zal niet meer beter worden. Dan is het goed dat wij ze uit hun lijden kunnen verlossen en dat ze rust krijgen.

• Bedankt 1
Geplaatst:

Wat een verdrietig verhaal. Ik denk aan Mavis.

Wat een fijn en gelukkig leven heeft ze bij je gehad. ❤️.

Triest dat de laatste loodjes zo zwaar zijn geworden, maar wat liefdevol dat je haar nu de welverdiende rust gunt.

Heel veel sterkte.   ❤️.

• Bedankt 1
Geplaatst:

Heel veel sterkte! Ik vind het zo rot voor je!

Jank je oogbollen maar uit de kassen hoor, dat mag! Je mag echt verdrietig zijn! Niet alleen gisteren en vandaag, maar ook morgen. Zolang als dat nodig is!

Je hebt het onvermijdelijke dragelijk gemaakt, voor je konijn. Voor jezelf blijft het gewoon zwaar, maar je kunt jezelf toch nog wel in de spiegel aankijken? Als je alles van te voren zou weten... Maak jezelf niet gek!

• Bedankt 1
Geplaatst:

Dankjewel @Marjoleink @Lappie2 @Kolino en @Evee ! 💖

vandaag is mijn Mavis gecremeerd en morgen kan ik haar as ophalen en dan kan ik haar naast haar vriendje van 7+ jaar zetten. En nu komt ook het process van een nieuw maatje voor Onnoval zoeken zodat hij niet te lang alleen is. 

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .