Ga naar inhoud

Zomer of winter  

25 leden hebben gestemd

1. 1. Houden jouw konijnen meer van de zomer of van de winter?

• Zomer
      20
    • Winter
      5

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Zomer: ETEN ETEN ETEN.
Er bloeit meer in de tuin. Dus heerlijk snacken de hele tijd. Snip Snip is beter dan snackjes, want snip snip is totaal vers. 

Extra aandacht: ik zit in de ren met mijn kopje thee en dus kan je makkelijk op mijn stoel springen als ik naar de toilet ga. En dan gauw eraf als ik terugkom en onschuldig kijken 😂. Aanstoten en aandacht trekken. 

Extra ruimte: als het temperatuur verschil ok is, dan kan je van achter in de ren zo sjoooooeeeepsie door rennen naar de keuken. Leuk 🥰. Denk dat het 15-20 meter is ofzo. Alleen Lodewijk doet het, die dolle dwaas. 

Winter is stom. Zit je met je kont in de sneeuw en hagel. Komt je vrouwtje je weer afdrogen. Weinig snacks. Je mag niet naar binnen. Lodewijk kan weinig naast Scarlett liggen want zij gaat onder de wilgenbrug en dan past hij er niet bij. 
Enige voordeel: easy guilt trips door met droevige ogen smachtend naar binnen te kijken terwijl je vacht door en door nat is. 

aangepast door bunnyempress
  • Haha 2
Geplaatst:

Ik ben heel benieuwd naar de antwoorden, want ik zou het bij mijn konijnen niet weten. Pandora is wel lekker actief nu, vooral met graven, maar ze is ook zwart dus ligt ook vaak languit bij te komen. Waar ze absoluut niet van houden: regen. Dan zitten ze in het hok, en vooral Apollo komt dan af en toe naar buiten om naar de toiletbak te lopen en gaat dan zo snel mogelijk weer naar binnen.

Geplaatst:

Met de huidige rennen, ga ik denk ik toch voor de zomer. Hoewel er niet heel veel verschil in zit. Ik denk dat ze vooral met het voorjaar blij zijn. 

De winter is toch wel nat en koud, dus als de zomer niet te extreem is qua temperaturen, wat gelukkig waar ik woon meestal ook wel meevalt, is het met deze rennen goed te doen voor ze. In de zomer zijn ze toch wat actiever, speelser. En inderdaad, de zomerse kruiden uit de tuin maken het ook wel een stuk leuker voor de konijnen 😄 Ik heb in de winter met veel regen en wind soms het idee dat mijn konijnen dat ook gewoon beu raken  😂

Geplaatst:

In de winter liggen ze in hun bedje met konties tegen de verwarming en in de zomer op het zelfde bedje met konties tegen de koude verwarming en hun koppies in de zon. Vooral Kleine zoekt de zon op. Leeuw is iets minder zon zoekend 🤪

Verder zijn ze beiden net zo lui en energiek in zomer en winter. 

Geplaatst:

Ik vind de keuze ook best lastig, maar heb uiteindelijk toch voor de zomer gekozen. Op dit moment zijn ze heerlijk en volop aan het graven. Ook krijgen ze veel meer snacks uit de tuin wat ze mogen hebben, dus lekker eten. Toch liggen ze hoe warm het ook is, allebei languit tegen elkaar aan en soms ook nog pal in de zon in plaats van in de schaduw. Het zijn af en toe rare fluffy's die konijnen. Ook krijgen ze in de zomer veel aandacht van mijn huisgenoten en af en toe ook de begeleiding van mij, wat ze erg leuk en fijn vinden.

In de winter is het vaak toch erg nat en koud en dan zitten ze vaker in hun hok. En al voelen ze een drupje regen, dan hebben ze al meteen zoiets van oei, ik moet in het hok blijven en zorgen dat ik niet nat wordt. Ook wordt er in de winter niet gegraven. Dus doen ze vrij weinig tot niks.

Geplaatst:

Hmmm lastige keuze 🤔

Ik ga denk ik toch voor de zomer ☀️

Fluffy en Pip zijn nu lekker actief, er wordt gegraven, binkies gemaakt en ze liggen geregeld geflopt in de zon.

Ze mogen los in de tuin, lekker rennen en van het gras eten. Er zijn voldoende grassen en onkruiden te plukken voor heerlijk gevarieerde maaltijden, dus wat willen ze nog meer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .