Hanne01 Geplaatst: zaterdag om 09:30 Geplaatst: zaterdag om 09:30 (aangepast) Hallo konijnenliefhebbers Ik heb een koppel konijntjes en sinds enkele maanden heeft één konijntje last van niesbuien (gepaard met wit snot). Eerst en vooral werden er in samenspraak met de dierenarts extra vitaminen gegeven, maar deze hielpen niet. Nadien werd er een swap genomen. Hieruit bleek dat mijn konijntje antibiotica moest mijn nemen, maar ook dit sloeg niet aan. Ook spoel ik haar neusje geregeld met fysiologisch water, maar niets lijkt te helpen… Ik zit wat met de handen in het haar. Mijn konijntjes zijn inmiddels 7 jaar en ik wil niet dat één van hen er verzwakt bijloopt. Wat zou ik nog kunnen uitproberen om mijn konijntje er weer bovenop te krijgen? Groetjes Hanne zaterdag om 09:33 aangepast door Hanne01 Quote
happy211 Geplaatst: zaterdag om 11:40 Geplaatst: zaterdag om 11:40 Snot bij konijnen kan heel hardnekkig zijn en het wordt snel chronisch, dat ze er dus niet meer vanaf komen. Als er een swab is genomen en de juiste antibiotica voor lang genoeg is ingezet, maar het niet geholpen heeft, dan zou het best kunnen dat jouw konijn in die laatste categorie valt waarbij het chronisch is geworden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.