Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, bij de opvang waar ik mijn voedster heb laten koppelen gaven ze me het advies om in hun verblijf 2 schuilhuisjes te zetten met 3 openingen.

Waarom 3 openingen in een schuilhuis ipv 2 of 1?

Geplaatst:

2 openingen is ook prima, maar 1 kan bij een onrustig koppel riskant zijn. Dan kunnen ze elkaar klemzetten in het huisje door de uitgang te blokkeren. Of ze kunnen het huisje claimen en ingang verdedigen waardoor de ander er niet in kan. 

De schuilhuisjes met 3 openingen zijn waarschijnlijk catcubes. Het zijn wel fijne schuilhuisjes, zeker voor binnen. Maar ze worden helaas niet meer gemaakt. Ze waren bedoeld voor katten maar daar liep het product niet goed genoeg voor. Als ze eens wisten hoe populair ze waren voor konijnen 😛 Op marktplaats kun je ze soms nog vinden.

Geplaatst:

Klopt, catcubes zijn niet meer te krijgen helaas.

En ik had nog een heel mooi houten schuilhuisje met 1 opening 😭

In mijn buitenhok zit een nachthok met 1 opening (die altijd open is). Het gebeurd wel eens dat eentje binnen zit en de ander dan naar binnen gaat, en het andere konijn wegjaagt. Of dat het konijn omdraait omdat er eentje de opening blokkeert.

Geplaatst:
Op 30-4-2025 om 23:52, To van de Veluwe zei:

opening erbij maken.

Ik moet even kijken of dat mogelijk is zonder de stabiliteit te verslechteren.

Maar weer een voorbeeld van konijnenhok bouwers die dan weer onbruikbare producten op de markt brengen😖

• Mee eens! 1
Geplaatst:

Ik heb een verhuisdoos omgetoverd naar schuilhuis door er openingen in te maken en een wilgenbrug erop te bevestigen met henneptouw. Zonder die wilgenbrug erop kunnen ze er niet op springen zonder erdoor te zakken🥴. Ze kunnen naar hartenlust knagen en slopen, het is goedkoop en makkelijk vervangbaar😄 Voor die beestjes maakt het niet uit hoe het eruit ziet.1000002471.jpg

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
4 uren geleden, Marcovka2 zei:

Ik heb een verhuisdoos omgetoverd naar schuilhuis door er openingen in te maken en een wilgenbrug erop te bevestigen met henneptouw. Zonder die wilgenbrug erop kunnen ze er niet op springen zonder erdoor te zakken🥴. Ze kunnen naar hartenlust knagen en slopen, het is goedkoop en makkelijk vervangbaar😄 Voor die beestjes maakt het niet uit hoe het eruit ziet.1000002471.jpg

Goed idee 😁

Misschien voor een volgende keer een doos zonder inkt 😉 

Geplaatst: (aangepast)

Wonderbaarlijk genoeg knagen ze tot nu toe niet veel aan de doos. Die scheurlijnen zijn van mezelf omdat mijn schaar niet sterk genoeg was.

De wilgenbrug vinden ze veel interessanter😄 Wel staat die doos nooit goed volgens Mica, ze gooit hem steeds om of versleept hem😅

Als ik de volgende keer een doos zonder inkt heb zal ik hem vervangen, dat is inderdaad een minpuntje.

aangepast door Marcovka2
  • Haha 1
Geplaatst:
1 uur geleden, Marcovka2 zei:

Wonderbaarlijk genoeg knagen ze tot nu toe niet veel aan de doos. Die scheurlijnen zijn van mezelf omdat mijn schaar niet sterk genoeg was.

De wilgenbrug vinden ze veel interessanter😄 Wel staat die doos nooit goed volgens Mica, ze gooit hem steeds om of versleept hem😅

Als ik de volgende keer een doos zonder inkt heb zal ik hem vervangen, dat is inderdaad een minpuntje.

Haha ja het staat nooit goed natuurlijk🤪🤣😂

Heb gister alles een ander plekje gegeven...behalve 1 huis, staat alles nog op de plaats 💪🤪 

Een speelbakje heeft nu wel alle hoeken gezien hihi. 

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik had het buitenverblijf (voor mijn koppel buiten) gemaakt door een hele grote kooi met nachthok een aangebouwde ren uit te breiden door meedere rennen aan elkaar te koppelen. Van elke ren had ik het deurtje eruit gehaald zodat ze van de ene naar de andere konden gaan.

Deze week viel het me op dat wanneer ze beide in een andere ren zitten, inderdaad het rammetje de ingang naar zijn ren gaat zitten verdedigen. Als Misha (voedster) er langs wil om naar het hooi te gaan, wordt ze soms bijna aangevallen.

Misschien is dat toch niet zo'n geschikte manier om een verblijf uit te breiden. In het verleden ook ruzies gehad tussen konijnen, misschien komt dat dan toch door de manier waarop ik het verblijf had gemaakt....

Ik was sowieso van plan het verblijf te vernieuwen, dan ga ik zorgen voor 1 grote ruimte.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .