Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik heb 2 konijnen, 1 gecastreerde ram en 1 voedster. De ram heeft eerst samengezeten met een andere voedster alleen die is overleden. Toen hebben we snel een nieuwe voedster moeten zoeken. In het begin ging het super goed samen. Maar nu is de voedster heel erg bronstig en wilt ze de ram steeds dekken. Dit vind hij niet leuk en dus loopt hij weg. Na een tijdje gaan ze vechten en de voedster is hierdoor verwond aan haar oor. Nu staan ze apart maar de voedster wil steeds door het tralies proberen de ram aan te valen. Mijn vraag is wat ik nu het best kan doen?

Geplaatst:

Je voedster laten castreren. Het is duur, maar de moeite waard. Ze heeft geen kans meer op baarmoederkanker wat veel voorkomt bij konijnen.

Haar hormonen gaan minderen en de kans is redelijk dat ze daarna weer samen kunnen (afhankelijk van hoe oud ze zijn en hoe lang ze al goed samen zaten).

Voor nu moet je ze echt blijvend scheiden. Door de hormonen wordt de voedster territorialer (en duld dus geen ram) en kan ze hem ook uitdagen om te gaan dekken om hem daarna te grazen te nemen. Konijnen kunnen elkaar doodbijten of ernstig verwonden. Ze mogen elkaar niet zien en liever ook niet ruiken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .