Ga naar inhoud

Konijnen in de lente  

22 leden hebben gestemd

1. 1. Lente in de lucht: Merk jij dat aan jouw konijnen?

• ja
      16
    • nee
      6

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Merk je aan jouw konijnen dat het lente is?

Graven ze meer?

Zijn ze actiever?

Hormonaler? Knorriger? Schijnzwanger?

Aan het verharen?

Of merk je helemaal niets? 

💮

Geplaatst:

Ik heb nee ingevuld. In het verleden zag ik het echt wel, maar ik denk dat ze er inmiddels wat oud voor zijn. Dat alles gecastreerd is helpt ook wel mee.

Graven hebben ze ook nog niet veel gedaan dit jaar. De zandbak staat in het stuk waar Brenda zit, dus heel gek is het niet. Ik wil hem dit weekend schoonmaken en naar het deel van Sofie en Harold verzetten. Ik denk dat Sofie meer zal graven. 

Geplaatst:

Micha probeert Kushi regelmatig te versieren op het dak waardoor ze weggaat. Hij is nu net begonnen met verharen. Kushi port Micha zo nu en dan op het dak zodat hij weggaat. Hoe laat ze 's ochtends actief worden veranderd nu mee met de dageraad. Heb sinds kort een zandbak wat ze zeker waarderen.

Geplaatst: (aangepast)

Mijn konijnen Aya en Verdi zijn volop aan het graven. Ze hebben hier een zandbak ( schelp ) waarin speel zand in zit. Regelmatig moet ik zowel s'morgens als aan het begin van de avond het zand terug scheppen in de zandbak. Verder liggen ze hier wat vaker relaxed en maken ze meer binkies. Echt verharen doen ze nog niet, maar dat zal niet lang meer duren denk ik.

aangepast door Elke, Guus en Pip
Ik was nog niet klaar met mijn bericht en drukte perongeluk op verzenden.
Geplaatst:

Goh, wat kan dat verschillen. Niet verwacht. Hier is het vollop Lente.

Beide konijnen zijn bezig met de laatste verharing. Alleen onderrokje zo'n beetje nog.

Graven wordt weer erg gewaardeerd en Scarlett staat aan het hek te rammelen én te springen, want ze wil graven. Ze mogen niet zonder toezicht graven al zit er een gaasnet in. Er wordt ook meer gejaagd, want Lodewijk wil rennen en spelen. Alleen is er dus vaak geen dominatie einde (1 van beide rijden), maar Lodewijk die afdruipt omdat er toch niet gespeeld wordt. Ik zie Scarlett dus ook gewoon floppen en die is duidelijk niet onder de indruk van hem. Ze heeft hem 2x op zijn kop te grazen genomen, dus ze geeft zelf haar grenzen wel aan.

Geplaatst: (aangepast)

Volle lente hier! Het huis ligt VOL haren. Ze waren wat knorrig tegen elkaar maar dat is inmiddels een stuk minder. Graven is volgens mij hoofdactiviteit op dit moment van ze (naast eten uiteraard). Ze graven overal: in de kussens, het tapijt, dekens, de bank, in het toilet bak... Muffel wil alleen maar naar buiten en probeert de deur te slopen uit protest als ze niet naar buiten mag. Ollie durft helaas nog niet goed achter haar aan te gaan.

aangepast door Arielle
Geplaatst:

Ze hebben hier overigens al wel een tussentijdse verharing gehad, in februari/maart al. Maar de echte verharing naar zomervacht nog niet. Best kans dat dat nu wel snel gaat komen met de hoge temperaturen afgelopen dagen. 

Geplaatst:

Zwiep zit al weken Murphy te bespringen. Arme beestje zit vooral onder de lage stoel. Dan is het weer eventjes over en liggen ze weer gezellig naast elkaar.

ik merk ook dat Zwiep wat hyperder is: vele uitbarstingen van energie en inderdaad veel graven. Waar ze eerst de schelp met zand negeerde (of als plasbak gebruikte) wordt nu elke keer alles eruit gegraven.

Ze wordt deze week gecastreerd. Ik hoop voor Murphy dat ze dan minder bespringerig wordt en dat ook hij weer rustig naar buiten kan. 
En ik hoop dat ze minder poept binnen, want sinds de hormonen is het best veel 😳

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .