Ga naar inhoud

gedrag konijn


Alvin

Aanbevolen berichten

Hoi allen, ik heb net een paar weken een konijn (man)en dat gaat heel goed.

Van de week begon hij met zijn hoofd te trekken naar een kant waarbij zijn oogjes ook raar trokken.dat is nu over,maar zijn hoofd hangt nog een beetje scheef en als je hem optilt dan draait hij zijn hoofd helemaal ondersteboven.

Hij eet en drinkt wel heel goed, en rent ook de hele kamer rond?

Is dit normaal?

Groetjes

Alvin

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit klinkt zeker niet goed.......

ik zou hier mee zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan! het zou een oorontsteking kunnen zijn maar het zou ook veel ernstiger kunnen zijn en kunnen gaan om de e cunniculi parasiet!!!

het scheef houden van het kopje is van beide aandoeningen een symptoom!!

het lijkt me dus goed dat je er snel mee naar de dierenarts gaat!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mintaka kan daar weinig aan toevoegen, wat kelly zegt klopt: zes weken behandelen met panacur tegen e. cuniculi, omdat dat een parasiet is, en geen bacterie

als je te lang wacht met de juiste medicatie, kan het snel verergeren met je konijntje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bij een konijn kundig DA geweest en die kon mij vertellen dat de medicatie die het konijn nu heeft (Bytril) dat dit eerst moet worden geprobeerd.Is volgens de arts veiliger.

Daarna kon worden bekeken voor evt. panacur

Link naar reactie
Delen op andere sites

het feit dat de da wil beginnen met antibiotica doet mij denken dat ie niet zeker weet of het e cuniculi is en het daarom maar eerst behandeld alsof het een middenooronsteking is waar deze symptomen ook bij overeenkomen.

Je zou toch wel vrij snel verschil moeten gaan zien als het middenooronsteking is en hij ab krijgt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het toch een flink risico... Stel dat het wel EC is ben je alweer een paar dagen verder. Mijn Hummel hebben we 5 februari moeten laten inslapen. Ze had EC maar ook zij heeft eerst 2 dagen alleen antibiotica gekregen. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik haar misschien had kunnen redden als we eerder met Panacur begonnen waren... Ik voel me hardstikke rot hierover.

Panacur kan geen kwaad om te geven maar kan wel een konijn met EC redden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Alvin doet het weer prima !!! toch een middenoor ontsteking geweest....

De DA was ook verrast ons te zien voor een inenting...

Hij sloopt alleen nu alles,kabels en zo,nu een stomme vraag,ik kreeg een schok van een kabel die Alvin had doorgenaagd,krijgt het konijn ook zo'n schok?

greetzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan zeker wel ja. Mijn vorige konijn beet eens het snoer van mijn nintendo door tijdens het spelen en die sprong wel een meter de lucht in.

We hadden de nintendo al op tafel staan met snoer boven de grond maar toen hij zich uitrekte kon hij er toch bij. Gelukkig heeft hij er verder niks aan over gehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .