Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

De laatste 2 weken zie ik onze Jingles wat molliger worden...

Kan dit omdat hij nu gewoon zijn volwassen postuur heeft of heeft hij overgewicht? 

Nu heb ik eergister zijn bak schoon gemaakt en hij had echt een giga voorraad in zijn bijkeuken. 

Ik vind hem ook minder actief dan eerst. Nog steeds vrolijk en huppeld en klimt overal naar toe. In het wiel zit hij ook maar niet uren aan 1 stuk.

Maar hij slaapt veel meer dan eerst.

Hij krijgt zo.n 15gram voer verspreid over 2 bakjes en ik strooi 1 keer in de week wat over zijn kruidentuintje.

Worm 1 a 2 keer in de week.

Vacht glanst en is voller dan eerst. 

Vandaag voor het eerst gewogen en hij weegt 53gram. Lijkt mij wat te veel... Of is dat oke? 

aangepast door Lappie2
  • Lappie2 wijzigde de titel naar Wat is gezond gewicht Russische dwerghamster
Geplaatst:
6 minuten geleden, Evee zei:

Dat zou wel aan de dikkere kant kunnen zijn ja 😉

40-50g is normaal.

Ik hoop dat, nu ik zijn voorraad weg heb gehaald, hij weer wat grammen zal kwijt raken...dikke woelmuis 🙈

Geplaatst:
2 uren geleden, To van de Veluwe zei:

haha dan weegt hij 3 gram te veel.

Ik denk zo.n 13 gram te veel. Als hij rolt komt hij niet zo snel meer overeind 🙈😜 

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Rolmops weegt nu 70gram🙈

Snap er niks van...hij ziet er verder niet dikker uit dan toen ik dit topic startte...Is vreselijk actief, moet overal op en afklimmen om bij zijn eten te komen. Krijgt al weken 1 theelepeltje eten per 2 a 3 dagen. Waar ook nog vaak best wat blijft liggen. Hij eet wel veel van zijn kruiden. Wormpje 1 keer in de week verstopt ergens tussen zijn kruidentuintje in stukjes.

Misschien is mijn weegschaal in de war. 🤔

• Haha 1
Geplaatst:

Is het een keuken waagscheel? Sorry 🤭 Mijn ervaring is wel dat hij op laag gewicht niet heel nauwkeurig is. Maar dat is eigenlijk onder de 10 gram, daar boven zou het wel moeten werken, wel weer met een 3-5 gram afwijking.

Als je hem weegt voor je weer voorraden aan gaat vullen, maakt dat dan uit? Aan de andere kant denk ik, misschien niet te perfectionistisch zijn, als alles verder goed gaat, dan is een goed leven hebben misschien belangrijker?

Geplaatst:
32 minuten geleden, Kolino zei:

Is het een keuken waagscheel? Sorry 🤭 Mijn ervaring is wel dat hij op laag gewicht niet heel nauwkeurig is. Maar dat is eigenlijk onder de 10 gram, daar boven zou het wel moeten werken, wel weer met een 3-5 gram afwijking.

Als je hem weegt voor je weer voorraden aan gaat vullen, maakt dat dan uit? Aan de andere kant denk ik, misschien niet te perfectionistisch zijn, als alles verder goed gaat, dan is een goed leven hebben misschien belangrijker?

Heb net de keukenweegschaal gecheckt en hij woog de rijst 100 gram nauwkeurig af...

Ja laten we er 5 afhalen dan is Jingles 65gram hihi 🤪 Hij heeft natuurlijk een groeispurt gehad en is erg lang ivm de eerste 2 maanden dat hij hier was. Baby af dat zeker. 

Ach je hebt gelijk...hij is gelukkig, heel actief, doet op vaste tijden zijn routine en is vreselijk nieuwsgierig. 

Wil altijd even geknuffeld worden en vind het leuk als ik weer iets anders in de bak doe maar laat het ook duidelijk weten wanneer hij het toch anders wil hihi. 

Extra grammen om van te houden hihi

• Haha 1
Geplaatst:
16 uren geleden, Lappie2 zei:

Heb net de keukenweegschaal gecheckt en hij woog de rijst 100 gram nauwkeurig af...

Ja laten we er 5 afhalen dan is Jingles 65gram hihi 🤪 Hij heeft natuurlijk een groeispurt gehad en is erg lang ivm de eerste 2 maanden dat hij hier was. Baby af dat zeker. 

Ach je hebt gelijk...hij is gelukkig, heel actief, doet op vaste tijden zijn routine en is vreselijk nieuwsgierig. 

Wil altijd even geknuffeld worden en vind het leuk als ik weer iets anders in de bak doe maar laat het ook duidelijk weten wanneer hij het toch anders wil hihi. 

Extra grammen om van te houden hihi

Ivm= in vergelijking met... Geen idee hoe ik daar de afkorting ivm voor kon gebruiken 🤔🙈🤣🤣 

Lees net 4 keer en dacht in verband met wat? Waar heb je het nou over???

En toen viel het kwartje. Ga maar een cursus Nederlands doen 🙈

Geplaatst:
9 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Lappie2: i.v.m. betekent niet: in vergelijking met maar het betekent: in verband met.

Hahaha ja duuuuhhhhh daarom leg ik dat hierboven uit hoe lomp ik daar die afkorting voor kon gebruiken 🤪🤪

Nog een keer de uitleg:

Ik las mijn bericht en dacht.....waarom typ ik In Verband Met? En toen zag ik mijn fout. In vergelijking met, is geen ivm en begreep/begrijp niet hoe ik dat ervoor kon gebruiken 🤔🙉🙈 Dus ik moet op cursus 

• 1 maand later...
Geplaatst:

3 mei 70gr

Vandaag......🥁🥁🥁🥁🥁🥁

57gr met volle wangen😊 

Bijna rolmops af hihi 

In het zand kan hij nu rollen en zonder problemen rolt hij weer terug. 💪🏼

Klimmen gaat nu ook veel soepeler.

Ik heb nog een kleinere bak gevonden die exact de zelfde afmeting heeft kwa hoogte en breedte van deze bak. En die ga ik volgende week vast maken aan deze bak met een pijp erdoorheen en tyerips aan de bovenkant.

Enige wat ik moet doen ...is een volledig nieuwe salon tafel maken want de ruimte eronder is dan natuurlijk te kort.🙈 Met nieuwe bak eraan vast komt ie op 118cm x 57cm

Nu zit ik ook te bedenken wat slimmer is... Gat boren met het risico dat ik de gehele bakken sloop of zo.n gipsplaat boor van 7 a 8 diameter heel heet maken en dan het gat eruit smelten 🤔

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .