PeterV Geplaatst: 5 april 2008 Delen Geplaatst: 5 april 2008 Ik weet het, er zijn al veel topics hierover geweest, maar ik ben al meer dan een week bezig om onze 2 nijnen zindelijk te krijgen en het kan ze geen moer schelen!!! :(( Ze hebben een rode grote wc dus ze kunnen er niet naast kijken! Maar ze leggen hun keutels overal in hun hok. Ik probeer regelmatig de meeste keutels (geloof me met 2 nijnen valt dat echt niet mee...) in hun wc te droppen, maar ze blijven toch overal hun keutels droppen! Alleen in hun huisje doen ze het niet. 's Morgens ligt hun hele kooi meestal vol met keutels!! Ze plassen meestal wel in dezelfde hoek, maar altijd de hoek waar de wc niet staat... Ik heb al geprobeerd om de wc dan in de hoek te zetten waar ze geplast hadden en dan gaan ze een beetje later in de andere hoek plassen waar de wc een tijdje geleden stond...Ik heb wel de indruk dat 1 van de 2 nijnen soms wel in de wc gaat plassen, maar de andere trekt er zich zeker en vast niks van aan! Moet ik echt zoveel geduld hebben? Zijn er nog mensen die problemen hebben of gehad hebben met het zindelijk krijgen van meerder konijnen??? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 5 april 2008 Delen Geplaatst: 5 april 2008 1 week pas?????!!!! hahatroost je hier hadden ze t met 8 maanden eindelijk in de gaten.... dus stug volhouden met keuteltjes in de plee droppen.... en zorgen voor een andere bodembedekker in het wc tje doen doen is het enige wat je kunt doen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterV Geplaatst: 5 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2008 8 maanden...:blink: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Angel*** Geplaatst: 5 april 2008 Delen Geplaatst: 5 april 2008 haha ik ben ook al blij dat die van mij he in der wc'tje doet maar de keutels legt ze overal neer en door het stro kan k ze soms ni trg vinden dus die laat k nu maar liggen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marciana Geplaatst: 5 april 2008 Delen Geplaatst: 5 april 2008 Ik zit met hetzelfde probleem....twee konijnen die het nog steeds maar niet willen leren (zucht). Ik blijf m'n best doen, bereid me erop voor dat het ook lang kan duren eer ze het door hebben. Het is niet anders, ik troost me maar bij de gedachte dat het nog baby's zijn :baby::baby: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knaagjes Geplaatst: 5 april 2008 Delen Geplaatst: 5 april 2008 innige deelneming.Rufus was op twee dagen zindelijk, Rosie heb ik van met Sinterklaas, ha morgen 4 maand dus en die keutelt ook overal in het hok. Buiten hebben ze ook een hok, daar staat een wctje en dat wordt dan wel gebruikt en ja het gras ook, maar niet de rest van het hok.Blijjjjjjjjjjjjjjven volhouden !!Ik ben al blij dat ze niks doen als ze vrij rondsjezen, dat vind ik een enorme prestatie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
eveliien-x Geplaatst: 5 april 2008 Delen Geplaatst: 5 april 2008 Ik heb de wc in zijn plashoek gezet sinds donderdag en in de andere hoeken staan andere dingen dat hij niet kon gaan veranderen. Maar tot mijn verbazing doet hij alles gewoon netjes in zijn wctje! Er liggen wel een paar drolletjes naast maar dat is bijna niets. Ik heb er gewoon dezelfde vulling in gedaan als in de rest van zijn hok, gewoon stro, dus niets bijzonders. Wel een beetje minder is dat hij er ook in ligt.. lekker in zijn poep en plas:(. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Farfa Geplaatst: 5 april 2008 Delen Geplaatst: 5 april 2008 Mijn konijnen zijn met 6 maanden ook nog steeds niet zindelijk... Ik geef het op. Maak elke dag de toiletjes schoon, en probeer de keutels erin te gooien, maar het hok krijg eens per week een grote schoonmaak, en dat was het! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 5 april 2008 Delen Geplaatst: 5 april 2008 Ik heb twee wc'tjes in de kooi, in elke plashoek 1. En heel vreemd... op 1 poepen ze en op de ander plassen ze Bij Snuffel heeft het maanden geduurd voor ze zindelijk was, en nu er een nieuwe ram in huis is keutelt ze weer overal... Jango was binnen twee dagen zindelijk! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
charlotte Geplaatst: 6 april 2008 Delen Geplaatst: 6 april 2008 Ik moet zeggen, dat ik weinig problemen heb gehad met Noah en Sam. Ik heb 2 konijnen hoek wc's in het grote hok staan waar zij hun behoefte op doen. ze doen het ook in de rest van de kooi maar ze doen het niet op de speelkleden. In het begin wel toen ze allebei nog niet gecastreerd waren. Na hun operatie is het gestopt, en waren ze zindelijk. Toch denk ik dat ik makkelijk praten heb, wij hebben de kleedjes waar ze het op deden dus dat was makkelijk opruimen enzo....De rest ging gewoon vanzelf na een tijdje, ik heb niets hoeven trainen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterV Geplaatst: 15 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2008 we hebben ze nu iets meer dan drie weken en het begint te lukken! Ze plassen volop in het weeceetje en 75% van de keutels liggen tegenwoordig ook erin.Het begint dus te lukken!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 15 april 2008 Delen Geplaatst: 15 april 2008 super!!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mo&Summer Geplaatst: 25 april 2008 Delen Geplaatst: 25 april 2008 Dat gebeurt er dus ook bij mij , elke ochtend weer poep ruimen . D: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xHann Geplaatst: 25 april 2008 Delen Geplaatst: 25 april 2008 Hier ben ik ook vanaf vandaag weer aan het proberen hem zindelijk te krijgen, dus alle keutels en plasjes worden verplaatst.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bloemmie29 Geplaatst: 26 april 2008 Delen Geplaatst: 26 april 2008 owhhhh gisteren de bak anders ingericht, inclusief wc en net kwam ik thuis en was ie helemaal vies! en de rest van het hok helemaal schoon... okey, ze hadden vooral 'over de drempel' gekeutelt, maar dat vind ik nog niet zo erg, was allang blij dat ze niet elders hadden geplast!ben zo trots op mn Kootje en Kaatje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punkie_ Geplaatst: 3 mei 2008 Delen Geplaatst: 3 mei 2008 ik ben nu al zo'n 10 maanden bezig met totaal geen vooruitgang! (en ooohhhh wat ben ik jaloers op al die mensen met nijnen die 'gewoon' zinderlijk zijn!!!) Punkie zit binnen en heeft in z'n hok een wc. die wc is de enige plek waar hij niks doet, want hij slaapt erin of gaat er lekker languit in liggen... de rest van zn hok zit vol met keutels en plas, en als hij losloopt laat hij ook alles gaan. ik zou al erg blij zijn als hij het alleen in zn hok zou doen! ik heb nog niet opgegeven, maar na 10 maanden keutels ruimen en handdoeken op mn schoot leggen als hij erop komt zitten begint toch wel een beetje vervelend te worden.. helaas is het niet anders! voorlopig blijf ik stug doorgaan met keutels ruimen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marlieke en nijntjes Geplaatst: 3 mei 2008 Delen Geplaatst: 3 mei 2008 misschien wc ergens anders zetten? of andere bedekking, die niet zo lekker ligt? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knaagjes Geplaatst: 3 mei 2008 Delen Geplaatst: 3 mei 2008 Ze moeten natuurlijk wel zindelijk zijn als ze hier komen, anders toch maar die pampers he:bunny3: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterV Geplaatst: 3 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2008 Een tijdje geleden heb ik ook te vroeg viktorie gekraaid hoor! Meestal plassen ze wel in de wc, maar ze keutelen overal... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 3 mei 2008 Delen Geplaatst: 3 mei 2008 Mijn Elmo was zindelijk na 2 weken. Ik heb de eerste twee weken het hok zelf elke dag schoon gemaakt met chloor en dan heeeeeeeeeeeeel goed na spoelen natuurlijk. vervolgens het toilet bakje een beetje legen maar niet helemaal. Op deze manier ruikt het toiletje wle maar de bak zelf niet. Succes Michelle Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wolletje Geplaatst: 3 mei 2008 Delen Geplaatst: 3 mei 2008 Pff.. snap er echt niks van hoor. Donna loopt bijna de hele dag los in de konijnenkamer, ze hebben daar een ontzettend mooie WC staan met kattenbakvulling. Ze zit dr bijna constant op, maar ze doet alles ernaast. Alle vieze doekjes schopt ze eruit die ik erin doe.. zucht. Maar ik geef nog niet op! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 3 mei 2008 Delen Geplaatst: 3 mei 2008 Mensen toch... naast alle tips mbt tot keutels en plasjes opruimen zijn er nog 2 zéér belangrijke factoren voor het zindelijk krijgen! Om die te snappen? Waarom zijn wilde konijnen "zindelijk" ?-De hele kolonie heeft een vaste plaats met openbare wc's als het ware. Die is ver genoeg van hun fort verwijderd. Op die manier lokken ze roofdieren net weg van hun leefruimte. Wanneer zijn wilde konijnen niet zindelijk?-Rammen zullen de grenzen van hun koloniaal territorium afbakenen om andere (zgn dwalende)rammen of kolonies duidelijk te maken dat het betreden op eigen risico is. -Voedsters met een nest zullen vlakbij hun nest ook keuteltjes leggen, dit heeft verschillende functies ,maar 1 ervan is om aan andere (vn) voedsters van de kolonie duidelijk te maken dat dit HAAR nestplaats is en dat ook daar betreden op eigen risico is. Veel van het niet-zindelijk gedrag van konijnen is dus te verklaren door gedrag wat hormonaal gestuurd is, nl het beschermen van territorium en jongen. Niet-gecastreerde konijnen kunnen wel zindelijk gemaakt worden, maar dat is net iets moeilijker... Verder: vermits konijnen zelden zullen keutelen of plassen waar ze slapen , kan je best je toilet zo ver mogelijk van de slaapplaats wegzetten.Als jij je konijnen veel los laat lopen, hebben ze keuze genoeg, ver van hun slaapplaats om hun keutels te deponeren. Daarom is het vaak geen slecht idee om de konijnen gedurende een week (en langer indien nodig) een beperktere ruimte te geven. Zeker onmiddellijk na een castratie bv, moet je dat zeker doen,grote kans dat je konijn daarna 100% zindelijk is... Een vb... Ik heb Clicquot ook alles geprobeerd... na haar castratie ,was ze op 1,2,3 zindelijk. Zelfs toen ze op vakantie was bij mijn ouders en daar buiten mocht loslopen, ging ze toch naar binnen om op haar bak te gaan plassen.... en Clicquot was voor haar castratie echt een hopeloos geval!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punkie_ Geplaatst: 6 mei 2008 Delen Geplaatst: 6 mei 2008 Hey Caroline, thnx voor je reactie! a.s. vrijdag is het namelijk zover dat Punkie voor HET bezoek naar de dierenarts gaat. M'n nijntje loopt inderdaad erg veel los (zoveel mogelijk) al heb ik sinds een week of twee dat nu ook minder gedaan omdat ik de theorie van een kleinere leefwereld ook had bedacht. Fijn om dit ook van iemand anders te horen! een paar maanden terug heb ik ook wel eens geprobeerd om zn bak anders in te delen, dit vond Punkie dus echt niks. Het gevolg: de volgende ochtend zn hele bak overhoopt gehaald omdat meneer het er niet mee eens was. Hij was gaan sjouwen met alles wat erin staat hihi. blijft in ieder geval lastig, dat zindelijk krijgen. volgens mij moet je ook net een beetje geluk hebben dat je konijn t zelf ook wil! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mutsie Geplaatst: 6 mei 2008 Delen Geplaatst: 6 mei 2008 Sukkel en Muts zijn bij mij 2 jaar en niet zindelijk te krijgen. Het hele hok is een puinhoop, ze poepen en plassen overal. Als ik zo'n plastic hoekwctje koop voor ze eten ze hem op en als het niet goed vast staat gaan ze ermee gooien. Ik ben nog aan het zoeken voor een wc die wat zwaarder is en niet eetbaar:) echt hopeloos die nijnen van me:p terwijl Speedy binnen 1 week zindelijk was. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
charlotte Geplaatst: 6 mei 2008 Delen Geplaatst: 6 mei 2008 Die van mij hebben de laatste paar maanden bedacht dat een deel van het hok het pies en poep gedeelte is, de wc wordt wel gebruikt maar het meeste gaat er naast. Het andere deel van het hok is het slaap en eet gedeelte. Ik heb 2 draadkooien aan elkaar verbonden en je zou denken dat de grootste kooi het slaapgedeelte is, niet dus. De kleinere kooi is het slaap-lounge gedeelte en in de grote kooi leggen ze overal hun drollen neer. Wel gaan ze netjes terug de kooi in als ze op de speel kleden mogen rond lopen. Ik vind dat niet zo erg, ze doen het tenminste in hun hok en niet op de kleden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten