Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Had al op ander topic gepost over klanders🙈😩

4 uur lang aan het poetsen en weggooien geweest🥴

Alle keramische attributen met heet water en zeep en azijn gewassen. Rest in afsluitbare zakken in plastic afgesloten bakken gezet om ingevroren te worden. Zal nog wel een tijd duren aangezien de koelkast weer eens kuren heeft. 

Voer natuurlijk de kliko in. Maar oogst en bloemetjes Vries ik weer een keer in...als het weer kan. 

Bakken uitgezogen en uitgesopt. Nu maar 12cm zaagsel in gedaan ipv 20. Voor het geval ze weer komen. Als dat volgende week goed blijft gooi ik hem voller. Helaas nu dus geen oogst en bloemetjes totdat het hun 5 daagse Vries Ontdooi Vries moment hebben gehad. 

Open voerbak weggegooid. Maarrrr ik zag dus in de dichte bak waaruit ik altijd een lepeltje voer van geef dat daar dus 1 kever in liep en een paar larven in kropen. Dus het lijkt erop dat ze met het voer zijn meegekomen en ook in de voorraad bak waar de aangebroken zak in zat hun nest hebben gebouwd. 

Nou moet ik straks naar de dierenwinkel voor nieuw voer want hij heeft behalve Britta brokjes, waar gelukkig geen beestjes in zaten, niks te eten....hoop dat daar niks in zit dan 🙄🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼

Zal van de week ipv plastic bakjes, glazen potten kopen om het voer in te bewaren. Wat een werk zeg pfffffff

• 1 maand later...
Geplaatst:
Op 1-1-2025 om 10:35, Evee zei:

Wil je iets vertellen of vragen over hamsters? Dan kan dat hier.

Natuurlijk mag je ook een eigen topic openen voor jouw vraag of over jouw eigen hamster(s). Maar als je zomaar even iets wil delen, kan dat in dit slowchat topic 🙂 

Hoe gaan hamsters om met konijnen?😄

Geplaatst:
10 uren geleden, andreaspez zei:

Hoe gaan hamsters om met konijnen?😄

Euhm... Over het algemeen niet 🤪

We hebben ze wel kennis laten maken met onze Jingles. De konijnen waren in eerste instantie angstig. Vooral omdat Jingles totaal niet bang was en direct hun neusjes begon te likken veilig vanaf mijn hand. Maar dat was dus 1 keer. 

We hebben de hamster beneden en 2 konijnen boven samen met Kanarie Kip. En dat gaat helemaal goed. Kip kan ook snel omhoog als de jongens op hem af rennen. Dus is allemaal veilig. Zal nooit mr Jingles los laten lopen bij de nijnen. Plus het is kwa ziektes over brengen ook niet goed natuurlijk. 

Dus Nee..hamsters en konijnen gaan niet samen.

• Mee eens! 1
  • 4 weken later...
Geplaatst:
1 uur terug, Annasbeestenbende zei:

Opa Olaf 🩵

30B833BD-A242-4D13-993F-68423FAEC27A.jpg

Aaaaaaaw dat neusje 😍 

Jingles was gister ineens niet zo lekker. Heb hem in mijn hand gehouden onder een dekentje en viel zo in slaap voor een half uurtje. Gisteravond was hij weer terug zichzelf gelukkig. 

• 4 weken later...
Geplaatst:
23 minuten geleden, Annasbeestenbende zei:

Olaf is 29 januari overleden.

17-09-23 ~ 29-12-25

IMG-1154.jpg

Dag lief vriendje 🩵

Neeeeeejjjj😢😢🥺 Dag lieve opa Olaf🌈 🐹

Heel veel sterkte 🙏🏼 

• Bedankt 1
Geplaatst:

Bedankt ❤️ wat het nog extra verdrietig maakt, is dat Rosalie een paar uur daarvoor ingeslapen moest worden. Toen was ik opeens 2 dieren kwijt…

Wilhelmina, mijn andere kip, is nu alleen. Hopelijk komt er snel weer een nieuw vriendinnetje. 

Ik ga Olaf heel erg missen, hij was zo’n  groot onderdeel van mijn dagelijks leven. Ik ben van al zijn geluidjes gaan houden, mijn kamer voelt maar leeg en stil zo. Hij was zo’n lieve grappige hamster met zijn eigen gekke streken en ongelofelijk veel energie, tot op het laatst rende hij nog lekker in zijn wiel.

• Vind ik leuk 1
  • Verdrietig 1
Geplaatst:

Dan heeft hij een heerlijk leven gehad. Dat is uiteindelijk wat je bij zal blijven, samen met alle mooie herinneringen! Nu overheerst de leegte en het verdriet 😞 Heel veel sterkte, ook met het verlies van Rosalie. 

Geplaatst:

Wat verdrietig om Rosalie en Olaf allebei te moeten missen. Het moeilijkste is dat je zo gewend bent aan hun aanwezigheid dat ze “in je systeem” zitten. Je wordt er ontelbare keren per dag met je neus bovenop gedrukt “o nee, ze zijn er niet meer “. Merk je aan Wilhelmina dat ze Rosalie mist? Sterkte met wennen aan de nieuwe situatie. 

Geplaatst: (aangepast)
7 uren geleden, Lappie2 zei:

Olaf is 29 januari overleden.

Ik begreep de berichten niet. He, hoe kan dat? Zit ik in een oud topic? Nog eens kijken en o, 29 januari moet 29 december zijn. En toen je die mooie foto plaatste was er toen nog niets aan de hand? Zo jammer dat hamsters niet echt oud kunnen worden.

aangepast door To van de Veluwe
Geplaatst:

Ah wat rottig! Op zoek naar een Gustav? Het moeilijkste van huisdieren, ze loslaten. Iedere keer denk ik ik kan het niet nog een keer, maar ik kan nog slechter zonder dieren. 

Geplaatst: (aangepast)
7 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ik begreep de berichten niet. He, hoe kan dat? Zit ik in een oud topic? Nog eens kijken en o, 29 januari moet 29 december zijn. En toen je die mooie foto plaatste was er toen nog niets aan de hand? Zo jammer dat hamsters niet echt oud kunnen worden.

O, oeps, verkeerd. December inderdaad.

Ja, er was toen niks aan de hand. 28 december in de avond was hij aan het rennen in zijn wiel. Ongeveer een kwartier later keek ik weer en lag hij stil in het hok. Hij ademde nog wel. Ik heb hem op een veilig plekje gelegd en op 29 december is hij overleden. 

aangepast door Annasbeestenbende
  • Verdrietig 1
Geplaatst:
53 minuten geleden, Annasbeestenbende zei:

Ongeveer een kwartier later keek ik weer en lag hij stil in het hok.

Bizar dat dat zo snel kan gaan. En ook een kip doodgegaan, las ik. Wij hebben ook eerder kippen gehad die vrij om het huis heen konden lopen. Ze hadden geen ren. Wat zaten daar een leuke kippen tussen. En sommige kippen kon je gewoon optillen of sprongen zelf op je schouder. We kochten dan wat van die legbatterijkippen voor fl. 2,50 en wat hadden die kippen schik met de vrijheid die ze kregen. Van de buren kwamen de kippen naar ons toe. Waarschijnlijk omdat hier meer struiken en bomen stonden. Ze mochten blijven. Ja, een kip kun je ook erg missen. En dat weer je pas als je ze zelf hebt. We hebben er veel gehad in de loop der jaren: Antje, Hendrik, Kwik, Kwek en Kwak, Brutus, Kwakelien etc. En wat ook heel leuk was, was een klein eendje dat aan kwam lopen: Pipien. Geweldig veel plezier mee gehad maar later weggebracht naar Akka's ganzenparadijs. Hij was hier te eenzaam.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Annasbeestenbende zei:

O, oeps, verkeerd. December inderdaad.

Ja, er was toen niks aan de hand. 28 december in de avond was hij aan het rennen in zijn wiel. Ongeveer een kwartier later keek ik weer en lag hij stil in het hok. Hij ademde nog wel. Ik heb hem op een veilig plekje gelegd en op 29 december is hij overleden. 

Sinds dat torpor gedoe kijk ik ook elk half uur en verwacht nog steeds het ergste...maar tot nu toe blijft hij lekker actief ... 

Je verwacht het....maar als het dan ineens gebeurt komt het toch onverwacht 🥺😢. Olaf heeft een heerlijk leventje gehad dat is zeker❤️ zo klein maar zo.n groot gemis🕯️

En ook nog een kip😢

Mijn moeder en ik gingen Koi karpers kopen bij een vis man maar kochten behalve 2 karpers ook 1 zwarte moeder kip met 11 kuikentjes die daar rondliepen🤪

Na een jaar hadden we tussen de 50 a 70 kippen🤪😂  Maar had ook een paar kippen vriendinnen die dan aan het raam tikte omdat ik op de kinders moest passen terwijl zij even lekker hun eigen gang gingen. Kinders onder moeders vleugels en zodra ik de deur open deed...hop alle kuikens onder de vleugels vandaan en in mijn trui ❤️ Zo zat ik dan met een lading kuikens te wachten tot moeder kip weer terug kwam en de kuikens weer hop onder vleugels...en gelijk de volgende met het zelfde ritueel. Zat soms echt uren te kuikensitten 😅 

• Vind ik leuk 1
  • Haha 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .