Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 3 weken later...
Geplaatst:

Hoe vaak moeten jullie zeggen: voorzichtig!!!!?

Net was ik met een paar brokjes nog in m'n hand het hooi aan het bijvullen en toen zag ik in mijn ooghoek een konijn ondersteboven vallen, precies daar waar een verhoging zit... Ik zie het gebeuren en ik denk, dat gaat niet goed en dan zit die een fractie van een seconde later voor m'n neus te kijken: ja euh, mag ik nog een brokje?

Nu klinkt het grappig, maar ik kan er niet meer om lachen. Ik had gewoon een beetje haast. Dus ik dacht, ik doe het ff snel tussendoor. Verkeerd gedacht.

Geplaatst:

Bij mijn konijnen valt het mee maar onze kat is echt onhandig rond etenstijd. Dan loopt hij zo voor mijn voeten dat ik tegen hem aan loop. Of dan wil hij zijn hoofd al in de etensbak duwen terwijl ik nog bezig ben die op te pakken of weg te zetten, waardoor hij die *tok* tegen zijn hoofd krijgt. 

Geplaatst:

Lappie was ook altijd zo ontzettend hebberig met eten. Altijd voor de voeten waardoor hij vaak door de kamer gleed of ergens heel onhandig vanaf sprong 🥴

Deze 2 komen niet zo snel meer als we eten geven. Hooi vliegen ze op me af en koppies in de hooi bak zoekend naar het beste sprietje.

Snoepjes pakken ze aan en nemen het mee naar ieder hun eigen hoekje met die schuddende billen.

Maar als ik water en voer ververs voor Kip, dan schiet kleine ook altijd voor mijn voeten en probeert in het bakje van Kip te komen. Dus dat is altijd een momentje..."Kleine doe nou voorzichtig !! straks sta ik op je"

Bang voor handen maar niet voor voeten🙈

Moet stiekem wel beetje lachen @Kolino...maar ik snap je frustratie🤗 Ze zijn niet van porselein en kunnen wel wat hebben gelukkig. Mits niet te heftig natuurlijk🙏

Lappie is zelfs een keer van de trap gegleden en ik helemaal in paniek, hartverzakking en meneer schudde even de sterretjes weg en rende direct naar de koelkast voor zijn groen. Daarna opgelet dat de deur dicht was...maar hij had er al van geleerd en stond boven aan de trap te stampen om naar beneden gedragen te worden 🤪

Geplaatst:
18 uren geleden, Kolino zei:

Hoe vaak moeten jullie zeggen: voorzichtig!!!!?

ALTIJD. Lodewijk is een brokkenpiloot en springt nog al vaak slecht waardoor hij ergens half af dondert. Ik vind het altijd doodeng en vervelend. Maar ja.. hij blijft het maar doen. En Scarlett duwt hem dus ook weleens van mijn schoot af.

Geplaatst:
24 minuten geleden, bunnyempress zei:

ALTIJD. Lodewijk is een brokkenpiloot en springt nog al vaak slecht waardoor hij ergens half af dondert. Ik vind het altijd doodeng en vervelend. Maar ja.. hij blijft het maar doen. En Scarlett duwt hem dus ook weleens van mijn schoot af.

Weet niet of ik moest lachen of niet 😱🤪😂😂😂 Zie het gelijk voor me hoe ze dat doet haha 😂😂

Dat incident met de boomstam vergeet ik nooit meer 😰🥴🙈 Was echt zo naar om te zien hoe hij daar vast zat 😢 Gelukkig goed afgelopen. Tja sommige konijnen leren niet van hun fouten....🙄

Geplaatst:

Micha is een echte lompe hangoor, ben altijd blij dat hij in orde is want ik heb wel eens meegemaakt dat hij geflopt op het dak van het schuilhok ligt met 2 achterpoten over de rand. Dan vervolgens wil opstaan en erachter valt..

• Haha 1
Geplaatst:

Hier zie ik niet nog echt lompe dingen. Alleen was ik vanmiddag het hok goed aan het schoonmaken en dan denk je: ze kijken wel uit waar ik loop maar het is andersom. Ik moet kijken waar ik loop. Als je maar iets verzet, zijn ze er al bij.

Nieuwsgierige dieren!

• Haha 1
  • 4 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Voor de mensen die nog even mee willen lachen, we waren een paar daagjes weg. Dinsdag op weg - konijnen dan alles voeren. Wo/do kwam de voormalige dierenartsassistente voor ons langs, vrijdag zouden we terug komen. Alles uitgelegd, neergelegd voor gemak en natuurlijk... bij de deur het rode rammel bakje. Daar zitten de loops in. Voor als ze per ongeluk inbreken in huis. Assistente: Neeeeeee, dat gebeurd mij nooit.

Donderdag Whatsapp bericht: uh, dat rode bakje is wel heel handig. 😅. Scarlett is langs me heen naar binnen geglipt. 🫣.

Wat ik had gezien: tussen 7.00/8.00 werd er voor de deur gehangen (waar blijft ons ONTBIJT!) om 22.00 werd er op de stammen getuurd: "waarom wordt er niet schoongemaakt?!". Om 17.00 gebeurde er niets, want de buikjes waren schoon.

Ze hebben 0 stress gehad, ik heb vaak op de camera's gekeken, en ik merk ook nu achteraf niets aan ze. Behalve wat extra gemopper omdat ze nu niet meer in de ochtend een volle bak groenten krijgen. De helft en dan 's avonds de andere helft 😛 Ik mocht gewoon aaien, geen boze konten, heel fijn ❤️.

aangepast door bunnyempress
  • Vind ik leuk 2
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Voor de baasjes met konijnen die van Puik kruidenhooi houden: ik heb het net aan de aanbieding kunnen scoren, waarschijnlijk omdat het binnenkort van naam veranderd. Scheelde toch bijna een euro op een zak dus ik heb er meteen 5 meegenomen 😅

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hoi! Ik was even benieuwd wat jullie doen als je bijv op marktplaats een hartverscheurende advertentie zien waarbij men een konijntje aanbied, vaak in een klein kooitje en alleen. Ik kwam zojuist een advertentie tegen en heb een (naar mijn idee) vriendelijk bericht gestuurd met de tip het konijn naar een opvang te brengen zodat zij een maatje en huisje kunnen zoeken etc. Maar de reacties die je krijgt.. het breekt m’n hart. Was even benieuwd of jullie dit ook doen en wat we eventueel als community hier samen tegen kunnen doen? ❤️

Geplaatst:

Niet naar kijken, helaas krijg je inderdaad heel vaak vervelende opmerkingen, of geen opmerkingen, en vaak doen ze er niets mee. Je kunt helaas niet alle konijnen redden. Ik doe vrijwilligerswerk bij een konijnenopvang, zo doe ik mijn best voor konijnen. Dat is beter voor mijn mentale gezondheid.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)

Zul je net zien, is het zaterdag begin middag, gaat Kushi steeds verliggen in de ren, vermoedelijk gasbuik.Had contact met konijnenadvies Gelderland en die heeft ons een aardig eind op weg geholpen. Wisten buik weer soepel te krijgen. Maar werd toch een ritje spoedarts om dat te bevestigen (200 euro) zodat er ook Emeprid en onderhuids vocht gegeven kon worden want dat heb ik niet. Op de weg naar huis begon ze spontaan het blaadje witlof op te peuzelen die ik erin had gelegd. Met de bevestiging dat het gas weg was kon ik gaan dwangvoeren. Dat 3 keer gedaan in 12 uur en gelukkig at ze dezelfde avond weer wat. Gaat nu weer goed, Ciseral aan het afbouwen maar woensdag gaan we op vakantie dus ze blijven tot die tijd binnen. Voor één etmaal naar buiten doen is ook weer zo wat als je dan toch weer moet pakken voor de autorit naar het pension

aangepast door Cheeta26
  • Verdrietig 1
Geplaatst:

Vorige week at Flo een keer niet en zou je hem zo kunnen pakken maar de andere dag niets aan de hand.

Een paar dagen zei onze dochter Rosie (zij geeft ze eten i.v.m. de pols) wilde geen lijnzaadbrokje!!!! Alarm aan. Andere ochtend kwam ze weer op de SS brokjes af. Gisteravond hetzelfde. Bleef stil op haar plaats. Ik ging zelf in de ren omdat dochterlief een paar dagen weg is. Ze was niet te verleiden met iets lekkers. Vanmorgen weer enthousiast. Vanmiddag samen een wilgentwijgje gegeven en daar smulden ze van. Net at ze weer een lijnzaadbrokje. 

We kregen een oproep van de DA voor de jaarlijkse vaccinatie. Even kijken hoe we dat gaan doen. 

Het is ongeveer 4 km bij ons vandaan. Misschien kan ik rijden. Maar eens kijken.

Geplaatst:

Is er iets in de omgeving te zien of te horen? Het klinkt alsof er een dreiging is die weg is als het weer licht is. Ik kan niet inschatten wat, roofvogel, marter, kat, hond, wolf? Iets in die richting. 

Geplaatst:
3 minuten geleden, Kolino zei:

roofvogel, marter, kat, hond, wolf? Iets in die richting. 

Dat zit hier allemaal: koeien, hazen, buizerd, uilen, marters, vossen, wolven, katten en honden. Ze zijn er gelukkig niet allemaal tegelijk maar alles hebben we al eens gesignaleerd. 

Dat zou best eens kunnen. Ze verstijft al als onze kat langs marcheert die totaal geen aandacht voor haar en Flo heeft. 

Bedankt, ik houd dat in mijn achterhoofd.

Geplaatst:
9 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Misschien kan ik rijden. Maar eens kijken.

Als je het niet vertrouwt / niet ziet zitten en er is even niemand die je kan helpen, kan je overwegen om de dierenambulance te bellen. Die zijn gewend dieren te vervoeren en willen vaak prima helpen, afhankelijk van hoe druk ze het hebben. Soms wil een dierenarts ook wel even aan huis komen prikken, als het alleen vaccinatie is.

• Bedankt 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .