Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kon zo snel niet terugvinden of Moon gecastreerd is. Als dat niet het geval is, zou je dat kunnen overwegen.

Eigenlijk snap ik wel dat je Lio meer rust gunt. Heb je het idee dat Moon Lio nog ruimte gunt? Of alleen als er afleiding is (in de vorm van eten bijvoorbeeld). Het beeld dat ik bij je verhaal krijg is een hormonale voedster die ruimte opeist. Je ziet geen tekenen van schijnzwangerschap of dat ze rams is? Maakt ze geluid als ze hem achtervolgt en zo ja, wat voor geluid?

Nu je ze uit elkaar hebt is het kiezen, neutraal terrein en opnieuw koppelen (na castratie?) of toch een andere voedster zoeken. Dat is een moeilijke, ik durf er niks zinnigs over te zeggen.

Geplaatst:
1 uur terug, Kolino zei:

Ik kon zo snel niet terugvinden of Moon gecastreerd is. Als dat niet het geval is, zou je dat kunnen overwegen.

Moon was al van voor de koppeling gecastreerd...

Het was nooit echt grote liefde maar ik hoopte dat hun band toch nog wat sterker had kunnen worden ...

Ik zie nu terug binkies bij Lio wat hij niet echt meer deed. Mijn hart breekt een beetje 😞 .

Ondertussen valt het idee dat we Moon misschien niet meer gaan kunnen houden heel zwaar. ...We zijn ondertussen ook al wel aan haar gehecht. Moon is ook een heel leuk en sociaal konijntje 

Vooral mijn dochter begrijpt niet dat we dit maar kunnen overwegen..

Pff .. moeilijk allemaal... 

Ik hou ze nu even apart met de gaas ertussen. Morgen probeer ik ze nog is samen te zetten, ik zoek een neutrale plaats. Lio heeft hier bijna alle hoeken gezien 🫣

• 2 weken later...
Geplaatst:
Op 15-3-2025 om 15:26, Lio en Leia zei:

Moon was al van voor de koppeling gecastreerd...

Het was nooit echt grote liefde maar ik hoopte dat hun band toch nog wat sterker had kunnen worden ...

Ik zie nu terug binkies bij Lio wat hij niet echt meer deed. Mijn hart breekt een beetje 😞 .

Ondertussen valt het idee dat we Moon misschien niet meer gaan kunnen houden heel zwaar. ...We zijn ondertussen ook al wel aan haar gehecht. Moon is ook een heel leuk en sociaal konijntje 

Vooral mijn dochter begrijpt niet dat we dit maar kunnen overwegen..

Pff .. moeilijk allemaal... 

Ik hou ze nu even apart met de gaas ertussen. Morgen probeer ik ze nog is samen te zetten, ik zoek een neutrale plaats. Lio heeft hier bijna alle hoeken gezien 🫣

Hoe gaat het nu? 

Geplaatst:

Dankjewel om te vragen 🤗.

Helaas geen goed nieuws 😓.

Een nieuwe koppelpoging op neutraal terrein liep snel mis. 

Eerst waren ze wat afgeleid door hun nieuwe omgeving en het gras eten. Lio zocht wat toenadering tot Moon en ze haalde direct uit naar hem (hapte). Hij is dan weggegaan en na een paar seconden ging het direct mis. Ze bleef heel snel achter Lio lopen en ik zag haar happen in zijn vacht achteraan. Lio panikeerde erg en liep heen en weer terwijl Moon achter hem bleef lopen.

Ik kon het niet langer aanzien en heb ze uit elkaar gehaald. 

Het was een heel moeilijke beslissing, hebben alles afgewogen. Ook het houden van Moon. Maar 4 konijnen zie ik rationeel niet zitten. We hebben er de ruimte niet voor die ik hen wil geven en de combinatie met voltijds werken is ook niet simpel dan. Uiteindelijk is Lio nog steeds ons zorgenkindje met heel wat noden...

We hebben Moon gisteren teruggebracht naar de opvang 😔.

De koppeling was van in het begin heel moeizaam. Soms zag ik wel goede momentjes die hoop gaven dat het zou beteren maar het is eigenlijk van kwaad naar erger gegaan. Ik voel mij ergens ook schuldig dat ik het niet eerder afgebroken heb. Ocharme onze Lio. Ik denk dat hij heel vaak angstig moet geweest zijn. Ik zie nu echt in zijn gedrag een 'opluchting' , terug vrolijker, meer ontspannen ...

• Verdrietig 7
Geplaatst:

Wat een nare situatie voor jullie, voor Moon, en helemaal voor Lio... Arm mannetje😢 Zo goed bedoeld en zo slecht afgelopen allemaal.. 

Hoop dat Moon snel een ander thuis vind🙏 wat zal ze gemist worden door jullie 💔

En nu? Lio weer op date? 

Sterkte...het is toch een soort van verlies 😞❤️

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ondertussen zit Lio anderhalve week alleen. We missen het vrolijk karaktertje van Moontje wel... .

Lio doet het goed, eet goed enzo maar morgen heb ik wel een check bij de dierenarts gevraagd. Ik zie wat meer snot aan zijn neusje, af en toe niezen. Ik weet dat dit ten gevolge van zijn tanden is maar wil het voor zekerheid toch laten nagaan. Ook zijn geslachtsdeeltje wil ik is laten controleren. Wekelijks moet ik het proper maken omwille van haartjes die vastkleven... wanneer het wat roder wordt geef ik een weekje Meloxidyl (na mailtje en advies dierenarts).

Het is nu een jaar geleden dat hij die amputatie had. 

Als alles in orde is ga ik zien voor een nieuwe koppeling. Ik geloof er ook in dat hij gelukkiger is met een vriendinnetje maar ben wel wat bang voor de koppeling...

De koppeling met Moon gebeurde eerst in het opvanggezin gedurende enkeke uren en nadien verder thuis. Een koppelvakantie is niet makkelijk te vinden in België. In Stekene zag ik 'het konijnenhof'.. 

Wil nu echt zeker zijn dat er een goede match is. Thuis verder koppelen is niet zo evident, zeker niet hoe ik gezien heb hoe Lio reageerde. Plus je hecht je dan toch wel aan het nieuwe konijntje. Ik vind het ook niet makkelijk om te beslissen dat het toch geen goede match is, zeker niet als het met ups en downs gaat ... Achteraf bekeken denk ik dat ik eerder had moeten afbreken, maar we zagen ook wel goede momentjes. Je krijgt dan de hoop dat er meer en meer goede momentjes gaan komen. Maar helaas was het niet het geval en bleef de angst bij Lio toch wel steeds groot. Ocharme ons Lio'tje. Al wat meegemaakt... 

Geplaatst:

Ik had toen ik de webwinkel had een aantal klanten met konijnen van het konijnenhof en die waren wel tevreden. Volgens mij is het wel een grote opvang qua aantallen, dat heeft voor & nadelen natuurlijk. Ik heb er zelf geen ervaring mee, ben er nooit geweest.

Geplaatst:

@EveeHet klopt dat er veel konijntjes worden opgevangen wat maakt dat de kans groter is dat er wel een match tussen zit. Hoe ik het op hun website heb gelezen moet je jouw konijntje brengen en dan observeren ze 24u om nadien pas een koppeling te proberen. Ze proberen gedurende een week. Ik vind het wel een fijn idee dat ze eerst de tijd nemen dat jouw konijntje eerst rustig kan wennen aan de nieuwe omgeving. 

Op de foto's zie ik dat er echt wel veel ruimte voorzien wordt dus ook positief. 

Mijn vrees is een beetje dat aangezien er zoveel zitten het misschien moeilijker is om bepaalde ziektes onder controle te houden. ...

@happy211 kan zeker ook maar is wel nog bijna anderhalf uur rijden van bij ons. Stekene is ook bijna een uur, scheelt ongeveer half uur dus. 

Ik denk dat ik ze allebei is ga contacteren...

• 4 weken later...
Geplaatst:

@Lappie2 telepathie 😊

Lio is sinds gisteren aan het daten 🥰. Hij is op koppelvakantie en zal er een volledige week blijven. We zijn  benieuwd met welk liefje hij naar huis zal komen 🤭. Spannend...

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
9 uren geleden, Lio en Leia zei:

@Lappie2 telepathie 😊

Lio is sinds gisteren aan het daten 🥰. Hij is op koppelvakantie en zal er een volledige week blijven. We zijn  benieuwd met welk liefje hij naar huis zal komen 🤭. Spannend...

Ooow wat fijn 🥰 en spannendddd...

🙏🙏🙏🤞🤞🤞🤞🤞🙏🙏🙏🙏🙏🤞🤞🤞🤞🙏🙏🙏🙏🙏

Is het ver rijden? 

Geplaatst:

Het is een uurtje rijden ongeveer. Ik ben ook echt benieuwd, heb er vannacht zelfs over gedroomd 😊.

Ze koppelen puur op karakter. Ze vragen naar bepaalde voorkeuren, vb hangoor of niet...

Ik heb geen voorkeuren doorgeven.. belangrijkste is dat Lio kiest. 

Ik hoop nu wel dat hij ook niet alleen naar het innerlijke kijkt 😉.

Ze raden wel een oudere en wat matuurdere dame aan voor Lio. Mocht er een match zijn met 2 dames is een groepje van 3 ook een optie voor ons. Ik kan het permanent verblijf zo inrichten dat het veilig is op een oppervlakte van 11 m². 

Ik vertrouw nu op de koppeling wat het beste is voor Lio ❤️

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
53 minuten geleden, Lio en Leia zei:

Het is een uurtje rijden ongeveer. Ik ben ook echt benieuwd, heb er vannacht zelfs over gedroomd 😊.

Ze koppelen puur op karakter. Ze vragen naar bepaalde voorkeuren, vb hangoor of niet...

Ik heb geen voorkeuren doorgeven.. belangrijkste is dat Lio kiest. 

Ik hoop nu wel dat hij ook niet alleen naar het innerlijke kijkt 😉.

Ze raden wel een oudere en wat matuurdere dame aan voor Lio. Mocht er een match zijn met 2 dames is een groepje van 3 ook een optie voor ons. Ik kan het permanent verblijf zo inrichten dat het veilig is op een oppervlakte van 11 m². 

Ik vertrouw nu op de koppeling wat het beste is voor Lio ❤️

Oooow Lio en zijn harem 🤪🥰 met de mooiste dames natuurlijk. En als dat niks wordt...kun je altijd nog een man proberen.... Wie weet is hij net zoals onze heren 🌈😍 Vooral omdat hij geen echte, echte man meer is.

Ik denk dat als we voor Kleine een maatje moeten zoeken (over 10 jaar natuurlijk) Dat hij doodsbang zal zijn voor dames 😂😂 

Ouder zou idd wel beter kunnen passen. Leuk hoor 😁 Ja het is echt spannend wie hij kiest. Lijkt me trouwens super leuk werk om konijnen Koppelaar te mogen zijn 😊

Hou ons op de hoogte 💪😊

Geplaatst:

Een update: er is een match met twee rijpere dames 😍. Er zit dus toch nog wat mannelijkheid in ons Lio' tje 🤭

Het ging bijna zo goed als vanzelf, geen struggles, direct bij elkaar, elkaar wassen en samen eten 🥳🥳

De dametjes zijn heel zachtaardig naar hem en hij naar hun toe. 

Onze 'loverboy' doet het daar goed 🤩

Ze blijven daar tot zondag, dan kan de stabiliteit nog groeien.

Ondertussen kan ik ook nog wat aanpassingen aan hun verblijf doen. 

Thx voor support 🤗

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
30 minuten geleden, Lio en Leia zei:

Een update: er is een match met twee rijpere dames 😍. Er zit dus toch nog wat mannelijkheid in ons Lio' tje 🤭

Het ging bijna zo goed als vanzelf, geen struggles, direct bij elkaar, elkaar wassen en samen eten 🥳🥳

De dametjes zijn heel zachtaardig naar hem en hij naar hun toe. 

Onze 'loverboy' doet het daar goed 🤩

Ze blijven daar tot zondag, dan kan de stabiliteit nog groeien.

Ondertussen kan ik ook nog wat aanpassingen aan hun verblijf doen. 

Thx voor support 🤗

Oooowww wat goeeeehoeeeedddd💪😍.  

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 7-5-2025 om 23:17, To van de Veluwe zei:
Op 7-5-2025 om 23:17, To van de Veluwe zei:

En heb je al een foto gekregen hoe de dames eruit zien?

Oh, sorry.

Ik had vraag niet gezien 🫣

Ondertussen is Lio sinds vandaag thuis met zijn harem. Baila en Sweety. Het lijkt goed te klikken, helemaal anders dan met Moon. Lio is echt zichzelf, heeft aan de dames al even durven tonen dat hij de baas is in zijn huisje 😉. Het verloopt heel rustig. Sweety is 5 jaar en met haar zie ik de meeste interactie. Daarnet waste ze Lio 🥰 Baila is een seniordame van 8 jaar maar nog zeker niet 'oud'. De match was er en we zijn blij dat we haar toch nog een mooie 'oude' dag in gezelschap kunnen geven. Ik probeer foto's te plaatsen 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .