Ga naar inhoud

Binky krijgt vandaag...


JoBoris76

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.

Vanmiddag om 14.10 uur moet ik bij de dierenarts zijn met Binky voor zijn 1e entingen tegen Myx. en VHS. Zie er wel een beetje tegen op. Hij is mijn 1e nijn die ik laat enten dus ervaring heb ik er niet mee.

Denken jullie aan ons rond die tijd??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo... we hebben het weer achter de rug. Ik hoop maar dat hij er geen last van krijgt want ik las dat dwergjes er zo'n last van kunnen krijgen dat het een reden is om ze niet meer te enten.

Meneertje was vreselijk wild en ze heeft hem heel even uit de reistas gehaald maar toen er toch maar weer snel in gedaan en ze heeft daar naar zijn hartje geluisterd en geënt.

Toen ik binnenkwam vroeg ze mij meteen wat ik hem te eten gaf. Ze begon over Science Selective en daar heb ik een proefzak van meegekregen maar omdat Binky Hope Farms krijgt geef ik hem die SS wel als snoepje. Ze wilde mij nog meer dingen vertellen maar die wist ik natuurlijk al. Ze vond het erg leuk dat ik me zo inzette om meer te weten te komen over konijntjes en ze gaf me ook de bijsluiters van de entingen mee.

De assistente en da vonden Binky wel erg mooi en de volgende keer moest ik een foto meenemen want die wilden ze graag op het speciale nijnenfotoprikbord doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd leuk om complimetjes over je dier te krijgen:)

Waarom begonnen ze over het voer dan? Hopefarms is volgens mij namelijk niets mis mee. Wel leuk dat ze daar ook oog hebben voor konijnen.

Ze volgt cursussen om konijnen beter te kunnen helpen en ze hebben haar daar geleerd dat Science Selective erg goed is vanwege het hoge ruwe vezelpercentage want ze vroeg ook gelijk of ik thuis wilde kijken naar het vezelpercentage van de biks die ik gaf maar dat wist ik dus uit mijn hoofd. De biks die ik geef heeft 18% en SS 19% dus zoveel verschil zit er niet in. Ik ga ook niet overschakelen hoor want daar heb ik helemaal geen zin in. Binky doet het goed op HF en de SS bewaar ik wel als snoepje. Ik heb haar ook gezegd dat HF een nog betere biks op de markt heeft gebracht met 21% ruwe vezels en dat wist ze niet eens dus ze heeft ook nog wat van mij kunnen leren. :D

Het is trouwens niet mijn vaste da hoor. Mocht er toch iets ernstigs aan de hand zijn met Binky ga ik naar Ermelo (daar is hij ook gecastreerd) want de dierenartsen hier hebben naar mijn idee toch nog te weinig verstand van konijntjes maar voor de entingen vind ik dat eigenlijk een beetje onzin vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze ook hope farms, is volgens mij goed spul en SS is een heel stuk duurder.

Die nieuwe van HF zag ik vanmiddag ook toevallig in de dierenwinkel. Heb het niet genomen, ook weer vanwege de prijs. Als ik nou maar twee konijnen had gehad, allá... maar met zes gaat dat toch aantikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo... we hebben het weer achter de rug. Ik hoop maar dat hij er geen last van krijgt want ik las dat dwergjes er zo'n last van kunnen krijgen dat het een reden is om ze niet meer te enten.

Meneertje was vreselijk wild en ze heeft hem heel even uit de reistas gehaald maar toen er toch maar weer snel in gedaan en ze heeft daar naar zijn hartje geluisterd en geënt.

De assistente en da vonden Binky wel erg mooi en de volgende keer moest ik een foto meenemen want die wilden ze graag op het speciale nijnenfotoprikbord doen.

Ach ach....die Binky :(, maar ja enten is belangrijk en ik ben blij dat het goed is gegaan! En een heel mooi compliment is dat toch dat Binky's foto op het nijnenprikbord mag hangen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat als het een gezond konijn is het eigenlijk altijd goed gaat. Sommige konijnen krijgen een bult als entreactie maar verder ben ik nog nergens tegen gekomen dat er een konijntje is doodgegaan na een enting. Jango (mijn opvang konijn) heeft een entingsbult aan zijn linkerzijkant. Ik ken iemand die een konijn heeft waar bij de etingsbult er na 3 jaar nog zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat als het een gezond konijn is het eigenlijk altijd goed gaat. Sommige konijnen krijgen een bult als entreactie maar verder ben ik nog nergens tegen gekomen dat er een konijntje is doodgegaan na een enting. Jango (mijn opvang konijn) heeft een entingsbult aan zijn linkerzijkant. Ik ken iemand die een konijn heeft waar bij de etingsbult er na 3 jaar nog zit.

Jeetje... nou ik hoop toch niet dat Binky dat ook krijgt. Deze da heeft de VHS-enting links gedaan en rechts de Myx. Zij had ervaring dat daar wel een bultje zou kunnen komen dus ik hou zijn rechterkant even goed in de gaten. Ik zal zo de bijsluiters even doorlezen en kijken bij welke enting het staat over die dwergrassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de bijsluiter van de Myx.enting (Lyomyxovax) voor me liggen en daar staat:

Bijwerkingen:

Een lokale entreactie (zwelling) kan voorkomen. Deze zwelling verdwijnt meestal volledig. Dwergrassen lijken in dit opzicht heftiger te reageren dan andere rassen. Dit kan een reden zijn geen dwergrassen te vaccineren. Indien u ernstige bijwerkingen of andersoortige reacties vaststelt die niet in deze bijsluiter worden vermeld, wordt u verzocht uw dierenarts hiervan in kennis te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

om even op het voer terug te komen.... hier krijgen ze sinfds een tijdje een mix van half SS en half Hopefarms!

het heeft even geduurd in t begin lieten ze de hopefarms liggen.... maar nu gaat het prima!

over het enten... ieder konijn kan een ent reactie krijgen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .