Spring naar bijdragen

Alle bezigheden

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt     

1. Afgelopen uur
  2. Hoe lang is Broer konijn nu dood? Ik denk dat ik in eerste instantie zou aankijken hoe het met de twee dames gaat. En eventueel voor één ram erbij zou kiezen, niet twee. Bij voorkeur via een opvang, omdat je dan een soort "safety net" hebt, om op terug te vallen qua partnerkeuze. Maar als ze geen ruzie maken, kan het ook zijn dat ze weer even de verstandhouding onderling moeten vinden, en dat het binnen korte termijn wel weer z'n plekje gevonden heeft. In dit geval zou ik het in ieder geval niet overhaasten.
  3. Oei dat is inderdaad schrikken! Gelukkig was het loos alarm! Brenda had mij vandaag in de stress. Gelukkig eet ze nu weer lekker brokjes en kruiden. Pfew. Lastig van Pietertje. In huis is er geen gevaar van bovenaf, dus ging mijn redenering niet echt op. Fijn dat het al wel beter gaat!
  4. Na het overlijden van Broer Konijn heb ik nu nog twee vijfjarige voedsters (halfzusjes, bij elkaar vanaf enkele weken oud). Ze zijn nu niet heel actief vind ik, maar dat kan terugkomen. Ook is de samenhang wat weg naar mijn idee. Zou ik er goed aan doen om er een of misschien twee ex-rammen aan te koppelen? Ze maken geen echte ruzie overigens.
  5. Today
  6. Geen idee, Maar ze zitten binnen, dus een afdakje is dus zeer onhandig met schoonmaken en het is een panelen ren, dus het moet ook veilig en stabiel zijn. Al moet ik zeggen dat het afgelopen week, twee weken voor zijn doen verbazingwekkend goed gaat. Dus ik kijk het nog maar even aan. Ik had gister een hardverzakking van Sandy. Die lag op haar zij, maar kon haar niet zien adem halen. En normaal als ze op haar zij lig, ligt de meer languit. Ik haar een duwtje geven, geen reactie, Ik denk s***** Met bonkend hard duw ik iets harder... Kijkt ze versufd op, om vervolgend beledig op te kijken waarom ik haar in vredes naam wakker gemaakt heb
  7. hillegina

Dag Broer Konijn

Anderhalf jaar na zijn eerste liefde laat deze lieve ex-ram nu ook het leven. Ik weet zijn leeftijd niet exact maar hij moet 9 of 10 jaar geweest zijn. Ondanks goede eetlust begon hij te vermageren en werd zijn vacht slechter. Precies deze week was ik zelf niet thuis, dus moest het horen via berichtjes van mijn moeder. Zijn 2 vijfjarige voedsters zitten nu dus zonder ex-ram. Dinsdag sleepte hij met zijn achterlijf en deed ineens weinig meer, woensdag is hij toen heengegaan. Ik ga hem missen maar hij heeft de laatste jaartjes toch fijn mogen doorbrengen bij mij. Rust zacht lieve Broer Konijn.
  8. Goed bezig @Marjoleink Ik ben vandaag wezen sporten met mijn vriend, We gaan een abbo afsluiten bij een sportschool en dan 2 x per week samen sporten. We vinden het alle twee lastig om te gaan, maar we weten elkaar op een of andere manier heel goed te stimuleren
  9. Fijn dat hij de pijnstilling op brood wel eet!
  10. 200?! pffff nee ik snap dat je dan geen poffertje meer kan zien!
  11. Evee

Konijnn

Hoe reageert pip op het rijden van pebbles? Vechten ze echt, of is het alleen rijden? Hoe ziet het permanente verblijf er uit, hoe veel ruimte heeft het koppel? Hoeveel plekjes om zich terug te trekken? Twee voedsters is geen ideale combinatie. Soms gaat het goed, als de karakters bij elkaar passen. Maar net zo vaak gaat het niet goed en uit het in lelijke vechtpartijen. Er is dus inderdaad een vrij grote kans dat ze niet meer samen kunnen nu, en dat je of één van de twee moet omruilen, of beide een nieuwe partner moet geven.
  12. Vandaag overleg gehad met de dierenarts, maar ze vindt zolang hij nog achter de kat aanzit, en zijn dagelijkse routine doet, zijn vacht verzorgd etc we het gewoon kunnen aankijken. we hebben wel pijnstilling gehaald en we hebben het op een korst brood gedaan en wonder boven wonder ging het er in. Nu verder afwachten en hem goed in de gaten houden.
  13. Marjoleink

Konijnn

Twee vrouwtjes gaan over het algemeen niet goed samen. Je hebt eigenlijk maar twee mogelijkheden: 1. Een vrouwtje bij de opvang omruilen voor een gecastreerd mannetje. Laat het konijn dat je houdt daten in de opvang, zodat je zeker weet dat het klikt met de ram. 2. Als je daar ruimte voor hebt voor beide konijnen een partner uitzoeken, zodat je twee koppels hebt in twee aparte verblijven.
  14. Jojoj

Konijnn

Oh ja en ook lag er ineens allemaal haar bij... pip heeft ook al eerder schijnzwangerschap gehad en toen plukte ze het bij zichzelf.(wat normaal is als een konijn zwanger/schijnzwanger is voor het nest) maar dit leek niet heel goed... hellpp
  15. Jojoj

Konijnn

Mijn ene vrouwtjes konijn(pebbels) rijd op mijn andere vrouwtjes konijn(pip). Terwijl pip dat niet wil, ze maakt hierbij hele harde geluidjes (een soort van piepen) we weten wel dat dit van angst is en zijn er al eens mee naar de dieren arts geweest. Alleen pebbels wil niet stoppen met rijden. Ik heb ze gescheiden voor even alleen ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Heeft iemand een idee???
  16. Misschien heeft het hele minder eten toch ook nog een andere oorzaak.. We hebben een paar dagen achter elkaar kauwtjes en eksters in de tuin gehad, die het vogelvoer kwamen plunderen. Wel steeds geprobeerd weg te jagen, maar soms landden ze ook op het dak van de ren. Ik merk aan Nijntje eigenlijk helemaal niks, maar Miffie is de laatste dagen heel erg alert op haar omgeving en alle geluiden die ze hoort. Ze stopt dan ook tijdens het eten om te luisteren en te kijken. Zo was ze voorheen niet en ik kan eigenlijk geen andere reden voor dit plotselinge gedrag bedenken.. Hopelijk gaat dat na een tijdje weer over. Vogelvoer is in ieder geval uit de tuin gehaald.
  17. Pfff....net 200 poffertjes staan bakken voor mijn zoontje. Om morgen mee te nemen naar Friesland en voor in de vriezer. Zelf lust ik ze nu niet meer geloof ik.
  18. Dank voor alle reacties! Ik ga het zeker in de gaten houden, maar voor alsnog denk ik dat het nog wel meevalt. @tam86 goeie tip! Ga ik eens proberen. Ik ben ook eens opzoek gegaan of je timothy graszaden kan kopen, dus misschien dat ik zelf ook maar wat ga zaaien. Ik heb ook roggegras in de tuin staan. Ook dikkere stengels. Als het goed is mogen ze die ook hebben toch?
  19. Heb wel ciseral in huis, maar nog niet gegeven, dat doe ik liever na overleg. Mn man heeft haar nu even apart gezet met een paar renpanelen in de ren, zodat ik weet of ze eet, drinkt of keutelt. Er is namelijk wat voedsel weg, maar ik denk dat Joris het op heeft haha.
  20. Heeft ze al laxatract/ciseral gehad? Jazz had pasgeleden een paar keer haarbal-aanvallen en bij haar hielp dat goed.
  21. Tja, ik zit te dubben. Het gaat niet slechter en niet beter. Ze is een paar keer van plek gewisseld, maar ziet er niet heel comfortabel uit. Ze heeft nog niet gegeten van brokken of groenvoer. Misschien wel wat hooi of kruiden, maar niet dat mn man gezien heeft. Straks denk ik toch even de dierenarts bellen voor overleg.
  22. Ah gosh arme Brenda. Wel fijn dat je man thuis is om te checken. Lijkt me wat geruster zelf naar het werk gaan. Opa Iepe heeft weer wat nieuws bedacht... Zijn dames zijn altijd al een beetje oostindisch-zindelijk. Soms liggen er wat verdwaalde keutels, gisteren lagen er 3 keurige stapeltjes direct naast de toiletbak. Iepe doet hier normaal niet aan mee, maar nu vond ik 3 kleinere keutels, op mijn bed!
  23. Crazy bunny lady shirt? Schoenen heb ik voorbij zien komen maar ben wel benieuwd naar het shirt 😉
  24. Ik zag nu deze voorbij komen, van dezelfde organisatie. Die lichten één konijn uit als "Baxters buddy"en als je dat konijn adopteert dan krijg je er wat benodigdheden bij, een konijnenren, toiletbak, brokjes en toiletbakvulling: Ik denk dat dat een beter concept is 😉
  25. Of juist heel druk natuurlijk 😁. Ik ben afgelopen 2 weken 3 keer naar de sportschool geweest. Na 4,5 maand niet sporten viel dat echt niet mee. Ik mag nog niet alles doen, maar ik vond het toch wel lekker.
  1. Meer bezigheden laden
  • Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .