Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. Erwten vlokken daar is de kleine verzot op maar geef het heel af en toe. Leeuw mag het niet. 😟 Maar het stukje banaan vond Leeuw heerlijk. We zullen zien hoe het morgen is kwa💩..... Als dat goed is kan ik ze beiden eens wat lekkers aanbieden. De 1 de erwt de ander banaan 😇
  3. Super bedankt nu weet ik dat dwangvoeren niet goed is om meteen te doen en ga zeker dat protocol doorlezen en dan even met me eigen dierenarts nog bellen om te kijken wat hun zeggen. Ben wel echt super goed geholpen door jouw en alle adviezen van iedereen en ga zorgen dat ik alles in huis heb en nu beter weet wat te doen
  4. Ik heb van de week eens rucola gekocht. Maar ze geven er hier niet om. Gras is lekkerder. Vanmorgen zag ik dat de rucola nog in de bak lag.
  5. Ik geef het zelden maar heb het ook in huis. Wat heb ik nou niet? Ze zijn er hier stapelgek op.
  6. Ze marcheren alleen onderaan de muur op het randje van de tegels heen en weer. Ik zie ze niet elders in de ren. Het lijkt of ze oefenen voor Koningsdag. Allemaal in het gelid.
  7. Maar nu weten we nog niet wat het zijn. Een ram en een voedster? Zo ja, volg dan de raad van Evee op!!!
  8. Hoogte zegt niet zoveel voor de konijnen alleen voor ons. Het is wel belangrijk dat ze op hun achterpoten kunnen staan. Mag ik weten over hoeveel vierkante meter je hok is? Want groot is een relatief begrip. Een mier zal een hond groot vinden maar ik vind een hond klein.
  9. Bedankt. Ik ga eens kijken welke ik in huis heb. Ik heb ook diverse groottes.
  10. Vandaag
  11. Dochter beneden bijles wiskunde. Is altijd mijn uurtje om even flink die kamer op te ruimen en de ZOO🐰🐇🐥. Vergeten foto te maken van de bende 🙈 Volgende keer😜 Vanmiddag dacht ik eens iets minder gezonds te kopen voor die 2 donders. Gedroogde banaantjes. Aangezien ze nooit wat te snoepen krijgen dacht ik dat ze dol enthousiast zouden zijn. 1 klein afgebroken banaantje..5mm of zo. De kleine kwam met al zijn binkies naar me toe. Ik gaf m dat mini stukje banaan... Trok een bek en een nies erachter aan en begon met zijn pootjes zijn neusje te poetsen. Keek me volledig verward met schuin koppie aan en vloog met dramatische achterpoten achter de bank. Leeuw kwam daarna met zijn stoere passen en begon blij te knabbelen. In iedergeval 1 iemand happy. 🙄 Ipv weinig eten eten ze nu voor 4 van de Beaphar 😱 normaal vul ik het bakje en eten ze wat....uur later weer wat en na een halve dag is het bakje soort van leeg. Maar nu........Ik vul....kom een uur later binnen en bakje leeg en staan ze al te bedelen om eten.🙉 Ow en ik zag kip niet en zoog m bijna op😱 Hij heeft flink tegen me geschreeuwd... sorry DipSkip Welke kanarie gaat dan ook precies op de grond in dat hoekje zitten😰
  12. Ik geef wel regelmatig kool. Niet heel veel, maar in de winter eten wij het zelf ook regelmatig en daardoor heb ik dan ook restjes voor de konijnen. Boerenkool, broccoli en spruitjes zitten dus met regelmaat in de mix hier. Ook sla krijgen ze. Wel met veilige soorten er bij. Gelukkig zijn ze hier niet al te gevoelig op de spijsvertering. Daardoor durf ik het wel.
  13. Ik geef ook nooit kool, ondertussen wordt ik wel een beetje kriegel van de merels in de buurt. Die hebben waarschijnlijk ergens een nest en waarschuwen elkaar steeds met die luide alarmroep van ze. Er lopen katten maar ook al zitten ze niet in onze vrij diepe tuin dan blijven die beesten roepen. Waar Kushi vervolgens weer alert van wordt en soms ook gaat stampen. Van de week heeft ze partner om 6 uur 's morgens gewekt met gestamp omdat die merels zaten te miepen.
  14. Deze sokken zijn te leuk! Eigenlijk voor heren, maar ook in 39/42 beschikbaar: https://www.peek-cloppenburg.nl/nl/p/christian-berg-men-sokken-met-motiefprint-in-een-set-van-2-paar-donkergroen-1936937 Ik ga ze morgen snel halen 😇
  15. Misschien toch wat extra onderzoek laten doen? Luister naar je onderbuik uit welke hoek de klachten komen, de dierenarts heeft vlekje wel gezien toch? Die heeft misschien ook een idee waar je het beste onderzoek naar kunt doen. Het kan zoveel zijn, maar dat ze zich nog steeds niet lekker voelt vind ik wel verdacht. Zou eigenlijk lichamelijk alles laten onderzoeken op de tast, focussen op pijn (incl ontstekingen). Eventueel inwendig kijken met röntgen of echo als daar aanleiding toe is, anders misschien bloed checken. Ik noem maar wat.
  16. Het klinkt echt heel goed. 👍 Mijn DA had toen ook al gezegd dat amputaties wel zware ingrepen zijn, maar vaak echt wel goed herstellen. Nieuwe korstvorming is op zich onderdeel van het genezingsproces. Soms hebben 4x een korstje voordat alles geheeld is. Dat komt omdat het er vaak te vroeg afvalt, vanwege wrijving of krabben. Tja.. je kan hem niet uitleggen dat hij het niet moet doen. En je kan het ons wel uitleggen, maar ja, wie heeft er niet ooit eens toch een korst opengekrabt. Ik snap best dat Lio op zijn hoede is - die denkt: oh *konijnendropjes*, er komt weer wat. Maar heel fijn dat hij gewoon vrolijk en blij is. Straks al deze nachtmerrie voorbij is zullen we allemaal blij zijn met de goede afloop. Ik zou er ook vertrouwen in hebben.
  17. Hahaha NEE, weg jij! En Scarlett inderdaad lekker relaxt zitten van: geen idee waar die jongen zich druk om maakt, laat die knul maar rennen.
  18. Ik ben ook echt blij dat we geen grote complicaties hadden en dat Lio het verder steeds goed gedaan heeft. Het is toch niet min zo een ingreep. Sinds zondag merk ik terug wat korstweefsel op de wonde. Verder ziet alles er wel heel goed uit. Heb direct gemaild naar DA. Moet toch enkele dagen verder ontsmetten tot dit korstje er opnieuw vanzelf afvalt. Ik doe dit nu twee keer per dag. Lio is het echt wel beu. Hij is steeds op zijn hoede wanneer hij mij ziet. Hij laat het wel goed doen maar af en toe hoor ik lichte kreunende geluidjes. Ocharme ...Hij is wel nog steeds enthoudiast voor zijn eten en wanneer hij mij niet ziet huppelt hij nog steeds vrolijk rond 🤣. Ik hou ze wel nog binnen. Voor de vliegen is het beter en ook zit hij toch iets 'netter' binnen. Zeker wanneer het regent want hoeveel plexiglas we ook gebruiken, natte plekken zijn er steeds 😏. Ik hoop dat de genezing zich verder goed inzet en dat er zich verder geen complicaties stellen .. We staan al heel ver maar helemaal zijn we er nog niet ik blijf er wel in geloven dat het goed komt en de dierenarts ook 🤞.
  19. Super! Dat is vrij vlotjes gegaan dan. Al heb je hem natuurlijk meerdere keren per dag moeten verzorgen. Wij lezen dat wel, maar als je het moet doen is het toch anders. Moet je hem nu nog steeds behandelen?
  20. Ik geef nooit kool, ik wil het risico gewoon niet nemen. Bij hoge uitzondering in de winter eens boerenkool. Dat vinden de meeste konijnen wel erg lekker. Net zag ik Dobby lekker floppen in het zonnetje. Het is dat ik hem het zag doen, want hoe hij erbij lag, op zijn zij… 🫣 Nu liggen ze heel knus saampjes te zonnen 🥰
  21. Hey, dankje voor je antwoord. De mama heeft twee jaar lang bij haar zoontjes gezeten zonder problemen… maar omdat hun beter reageerden op de andere twee (het mannetje en het vrouwtje) heb ij dr mama die er agressief tegen deed eruit gehaald…. Slechte actie van mij vrees ik… ik zou ze natuurlijk het liefst alle 5 bijhouden want ik zie ze echt graag en zeker de mama zij is super tam en al bij mij van als ze babytjes was… momenteel zit ze appart in het oude hok(ook nog groot) maar hun nieuwe is echt een villa waar zelf ren volwassen persoon in kan staan dus ik zou het spijtig vinden als ze daar niet bij kan om mee te genieten 😞
  22. Lodewijk de vogelverschrikker - oftwel ik heb geen last van Etters, uh, Eksters Je zou denken dat Scarlett met haar diva gedrag heel territoriaal zou zijn. Ze is ook nog het vrouwtje. Kennelijk besteed ze dat werk uit, want Lodewijk degene die je dus echt als een idioot door de ren ziet vliegen of richting het hek als hij iets ziet wat hem niet zint. Je ziet hem echt boos worden, want het is ZIJN tuin. 😡 Ik hoop nog steeds dat ik toch weer nestjes meesjes krijg ofzo, maar ook op die kleintjes wil hij nog wel reageren. Dit jaar had ik in februari de vogelhuisjes anders gehangen, maar kennelijk vallen we niet goed genoeg in de smaak. Wel zit er af en toe een meesje op de schutting of op de palen van onze konijnen-gaas-gevangenis. Mogelijk volgend jaar dus. Zal ze nog beschutter hangen en kijken of ik de ingang naar een andere kant moet hangen. Wat ik niet zo heel erg vind, is dat we geen eksters hebben. In tegenstelling tot meesjes zijn deze goed te zien op de camera. Eksters zijn etters: ze maken zoveel lawaai en ik hoorde dat ze zelfs konijnen kunnen pikken (voor haartjes voor hun nesten). Nou, Lodewijk pikt het dus niet. Dus die zal er wel voor zorgen dat er geen eksters in de tuin komen. Scheer je weg - stomme Ekster! In het eerste filmpje wilde de Ekster graag een graantje meepikken van het gemalen groenvoer wat op de vloer lag. Lodewijk en Scarlett hadden het bakje omgemikt (hongerige wolven!), maar nee hoor, Lodewijk ging er gelijk achteraan. Scarlett liep halverwege mee en had zoiets van, ok, opgelost! Kijk het filmpje hier. Wat de ekster in het tweede filmpje wilde weet ik niet. Hij bleef maar heen en weer over de palen heen hupsen en ook in de ren vliegen, maar Lodewijk bleef hem achtervolgen. Kijk het filmpje hier. Scarlett bleef lekker op de BunnyRock stronken zitten, want tja, het werd al opgelost. Je ziet Lodewijk ook lekker wat hooi knagen tijdens het opjagen van de ekster. 😅 Beide filmpjes zijn van april, maar voorlopig heb ik geen ekster meer gezien. Ik wilde de komende week weer opnieuw de vogelbadjes neerzetten, maar nu zit ik na te denken of ik dat ga doen of niet. 🤣.
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .