Spring naar bijdragen

Voorstellen

Ben je nieuw op onze website? Stel je dan hier voor!

3715 discussiess in dit forum

• 1 reactie
    • 103 weergaven
    • 1 reactie
    • 60 weergaven
    • 1 reactie
    • 77 weergaven
    • 1 reactie
    • 65 weergaven
  1. FF Voorstellen

• 0 reacties
    • 493 weergaven
  2. De regels op BunnyBunch

• 0 reacties
    • 6211 weergaven
    • 0 reacties
    • 207 weergaven
  3. Puck

• 0 reacties
    • 255 weergaven
    • 0 reacties
    • 349 weergaven
    • 0 reacties
    • 788 weergaven
    • 0 reacties
    • 1701 weergaven
  4. Voor stelle

• 0 reacties
    • 231 weergaven
  5. Hai!

• 0 reacties
    • 489 weergaven
    • 0 reacties
    • 250 weergaven
    • 0 reacties
    • 336 weergaven
  • Wie is hier

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

• Nu populair

• Recente Berichten

• Inderdaad met vriendinnen ja. Srprs.me werd erg duur in verhouding, dus we hebben nu zelf een bestemming gezocht en rechtstreeks geboekt. Nu all-inclusive. 
    • Haha, wordt ook erna ja 😂 De gratis versie heb ik niet, bewust niet. Al heeft een vriendin het wel, dus nu op Mallorca is die al een paar keer 's avonds aan geweest. Ideaal 😄
    • Op het eerste filmpje komt hij nog wel goed over, nog wel zelfstandig en levenslustig. De positie van het slapen vind ik ook niet heel vreemd voor een ziek konijn. Hij krijgt op dit moment ook geen medicijnen meer?   Ik denk dat ik hem zelf op dit punt nog niet zou laten inslapen. Maar het is ontzettend lastig om dat van twee korte filmpjes te beoordelen. Ik zou er wel rekening mee houden dat het moment zal gaan komen op een bepaald punt, en het gewoon met de dag bekijken. Zolang het goed gaat, hij optimistisch is en lekker om z'n andijvie komt, zich nog kan rondbewegen, zelfstandig eet en niet te veel verdere kwaaltjes bij krijgt, zou ik het nog volhouden. Het sociale contact met de andere groepsleden is ook fijn, hoewel je als dat te veel word misschien hem in een koppeltje kan houden? Dat is vaak nog wel iets rustiger dan een groep, en dan heeft hij toch gezelschap van een ander konijn.
    • Bedankt voor jullie reacties.! Ik heb verder geen andere konijnen.  Het ene oogje knijpt hij een beetje dicht, daar heeft hij wel last van denk ik. Andere oog niet heb ik het idee.  Puck woont al jaren dag en nacht vrij in huis. Met z'n vriendinnetje, de hele dag samen spelen, slapen, eten en elkaar aflebberen😜 Tunnels, graafbak, doos om te slopen, krantjes om te scheuren heeft hij allemaal.  Ook voerspelletjes doen we elke dag.  Hij heeft nu een grote knuffel van mn dochter waar hij tegenaan slaapt. De hele avond ligt hij bij ons op de bank en ik aai en knuffel hem de hele dag door.  Wellicht is clicker training nu een leuk/goed idee voor afleiding😊👍   Ook ik heb het liefst een nijn uit de opvang, maar inderdaad door deze situatie is de verleiding groot om via andere weg een vriendinnetje te zoeken.    Hij eet en drinkt gelukkig goed, is aangekomen en de e-cuniculi verschijnselen zijn bijna weg. Maar blijf wel doorbehandelen.    Hoe lang de genezing van z'n oogjes duurt..ik lees op internet dat dat heel verschillend is.  Ik zie al wel wat vooruitgang!    Pffff lastig dit! 
    • Lastig. Heeft hij op het moment veel hinder van zijn oog? Hoe lang verwacht de dierenarts dat de behandeling nog duurt?   Ik begrijp de bezwaren van de opvang wel, een konijn dat nog voor actieve EC behandeld word, waar stress ook een risico heeft, en waar ook nog een oogprobleem mee speelt. Dat is verre van ideaal voor een koppeling. Maar het gedrag dat je omschrijft is ook niet goed.   Ik zou niet voor een fokkerskonijntje kiezen, ik snap dat de verleiding er is in deze situatie, maar als je gaat koppelen zou ik het toch echt via een asiel doen.   Heb je geen andere konijnen verder? Dat je hem evt. split-cage in het zicht van andere konijnen kan zetten als tussenoplossing? (wel opletten dat die geen ruzie krijgen met elkaar door zijn aanwezigheid).   Anders veel aandacht, veel afleiding, creatief zijn met zijn verblijf, een graafbak er in, tunnels  en speeltjes, voldoende ruimte verzorgen, voedselverrijking, een pluche-surrogaat maatje erbij. Alles uit de kast halen om hem niet tot verveling over te laten gaan. Gebruik eventueel intelligentiespellen voor z'n voedsel. Misschien is clickertraining / targetsticktraining wel iets voor hem? Wel rustig aan doen, aangezien hij ziek is. En opletten dat hij genoeg eet en aansterkt.
  • Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .