Ga naar inhoud

Konijn 'knort'


dierenmeisje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! 


Eén van mijn drie konijntjes maakt sinds kort een knorrend geluid. Ik heb hem ook al zien niezen, dus ik denk dat hij verkouden is en daardoor dat geluid maakt, kan dat? Moet ik hiermee naar de dierenarts gaan of niet? En kan hij mijn twee andere konijntjes aansteken?


Ik heb al veel konijnen gehad maar dit geluid had ik nog nooit gehoord :P


Alvast bedankt!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schrijft dat het een "hem" is, ik denk dan meteen aan een soort zoemend geluid dat rammen maken als ze niet gecastreerd zijn en hun hormonen op gaan spelen.


Is het een ram, niet gecastreerd? Hoe oud en welk geslacht zijn die twee anderen? Want als het dames zijn waarmee hij samen zit, en allen zijn niet geholpen, dan zal hij de anderen niet aansteken maar wel iets erin steken en misschien een nestje veroorzaken..


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dan zal het niet door zijn hormonen komen. Ik heb hier ook een gecastreerde ram die gekke geluidjes maakt, dat doet hij al van kleins af aan, hij is verder helemaal gezond. Een andere ram maakt soms gekke geluidjes omdat hij chronisch snot heeft.


Ik weet natuurlijk niet precies hoe het geluid van jouw ram is, maar ga gerust even langs de dierenarts zodat je zeker weet of hij wel of niet iets heeft. Konijnen kunnen niet verkouden zijn maar hij zou misschien last kunnen hebben van snot.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik eerlijk gezegd niet, het is vloeibaar spul dat ik dan met een spuitje in zijn mondje kan duwen, maar het kwam uit een vat van 5 liter en dat vond ik toch wat veel om mee naar huis te nemen! De DA heeft het dus met een trechtertje overgegoten in een klein potje tot dat vol was, zat genoeg voor een week ;) 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .