Ga naar inhoud

dipsy en bailey


Dipsy

Aanbevolen berichten

ik ben toch benieuwd naar ieders mening.

ik ben natuurlijk al aan het kijken of er meer konijnen bij komen ja dan nee maar goed het gedrag van mijn 2 nijnen...

ze hebben nog nooit gevochten, maar als ik hier soms foto's zie dan denk ik oooo wat lief.

Dipsy is sinds ze buiten zit best bang van ons geworden. als ze even naar binnen lopen (overdag lopen ze los in de tuin) dan kan ik haar aanhalen in de ren lukt dit niet dan rent ze weg. Ook Bailey gaat zijn eigen gang.

maar wat ik vooral zie is 2 konijnen die samen leven en soms wel bij elkaar liggrn maar meestal ieder apart.

nu ligt bailey in hun toilet en dipsy in het nachthok. ze wassen elkaar nooit en echt over elkaar heen liggen zie ik ook nooit gebeurden. doe ik iets verkeerd of is dit gewoon normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is vanaf dag 1 zo geweest. kan ik er wel vanuit gaan dat beide konijnen gelukkig zijn omdat ze niet vechten. wel achter elkaar aan hoppen. zie ze alleen nooit binkies maken ofzo. wel liggen ze regelmatig languit zo boem en ze liggen.

oh ja en iemand een idee hoe ik de band tussen de konijnen en mij wat beter krijg.

sorry voor alle vragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de foto's hier misschien een beetje een vertekend beeld geven. Foto's van oooo wat lief momentjes zijn natuurlijk veel leuker dan foto's van twee konijnen die allebei hun eigen ding aan het doen zijn, dus die momenten zie je gewoon veel minder op foto's.

Ik denk dat de meeste konijnen soms bij elkaar liggen en verder ook gewoon lekker voor zichzelf iets doen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een allerlaatste vraag... Dipsy is nu even binnen bij mij op schoot en lag net heerlijk bij me te slapen, is dit dan een teken dat ze het buiten niet fijn vindt? Omdat ze buiten voor me weg rent.

Nu kunnen ze natuurlijk af en toe binnen komen, maar straks in de winter kan dat niet meer, plus de ruimte die ze buiten 24/7 hebben, kan ik ze binnen niet bieden.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee dat konijnen op verschillende manieren kunnen samenleven. Je hebt de romantische kleffe stelletjes, maar je hebt ook konijnen die meer gewoon "huisgenoten" zijn.  Bij mijn katten zie ik dat overigens ook, die accepteren elkaar, maar er zijn er 2 echt lief klef samen, en ééntje is veel meer apart en zelfstandig.


 


Binnen knuffelen en buiten weglopen wil niet zeggen dat ze het buiten niet fijn vind. Misschien associeert ze binnen zijn meer met knuffelen dan buiten zijn? Zit je buiten ook echt bij de konijnen in de ren of loop / sta je daar meer? Op de bank bijvoorbeeld kan een konijn makkelijker bij je komen knuffelen dan dat je buiten op je hurken zit of staat in een konijnenren.


Link naar reactie
Delen op andere sites

maar als ze dan meer als huisgenoten leven, zouden ze dan behoefte hebben aan nog een maatje of een koppel of zie ik dat verkeerd?

ja ik zit regelmatig bij ze in de ren maar dan neemt ze afstand en zal echt niet bij me komen.

ik vraag veel weet ik, maar wil gewoob het beste voor hun allebei

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .