Ga naar inhoud

Alternatief voor SS


*MiCheLle*

Aanbevolen berichten

Onze konijnen krijgen nu al minstens een half jaar SS.Maar ze zijn nooit echt enthousiast geweest en de laatse maand gaat het het er steeds moeilijker in.Gisteravond neergezet en vanmorgen zag mijn dochter dat alles er nog lag.Nagewogen en er was slechts 10 gram uit.Hooi eten ze wel meer dan genoeg en ook kruiden en groentes gaan op.We voeren onze hangoortjes normaal maximaal 40 gram per dag per konijn.En nu moeten we steeds meer weggooien en zoek ik dus een alternatief .Het liefst wel een krokante brok en geen echte harde biks want dat aten ze eerder ook niet graag.En dan ook nog een merk wat gewoon in de winkel te koop is.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga na deze zak science selective een keer hope farm super trio proberen. Geen tijd om het onderzoek nu op te zoeken maar las een onderzoek van een dierenarts waaruit kwam dat die brok bijna hetzelfde is behalve dat het vezel gehalte iets lager is. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hope Farms Super Trio is naar mijn mening en ervaring echt de slechtste keuze die je kunt maken als het gaat om een smakelijke brok. Geen enkele andere brok moet ik zo veel van weggooien, en dan hebben we het hier niet over twee konijntjes die moeilijk doen maar over 40-50. Juist Science Selective wordt wel met smaak gegeten moet ik wel zeggen.. Ik zou eens Beaphar Care+ proberen als ik jou was, dat vinden de meeste konijnen echt heerlijk. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Care+ valt af want ik zie staan Conserveermiddelen,antioxidanten en kleurstoffen.Eet smakelijk :-# .Burgess ziet er goed uit maar is misschien enkel via internet te kopen en dan zag ik zakkken van 10 kilo en het zou makkelijker zijn om eerst een kleinere verpakking te kunnen proberen.Ik heb ook nog ruim 6 kilo SS staan...maar die doneren we wel aan familie die ook konijnen hebben.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een klein proefzakje van burgess kunnen krijgen volgens mij via dierenkruiden.nl zit volgens mij zo'n 300 gram in.

Mijn konijnen vinden het lekker, maar toch net niet zo lekker als SS.

Bedankt voor de tip!Daar hebben ze zakken van 2 kilo en dat is niet gelijk zo veel.Ik ga het bestelllen in ieder geval.Welke smaak had jij?Want ik zie meerdere varianten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eten ze de HFST wel weer. Ik geloof dat de ingredienten vernieuwd zijn en nu willen ze het graag weer hebben, daarvoor niet. Ik zou het niet afschrijven als je het nog niet geprobeerd hebt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eten ze de HFST wel weer. Ik geloof dat de ingredienten vernieuwd zijn en nu willen ze het graag weer hebben, daarvoor niet. Ik zou het niet afschrijven als je het nog niet geprobeerd hebt.

Ik heb HFST in het verleden wel eens gevoerd,maar dat was helaas geen succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michelle: denk je dat er volledige verse brokken zonder conserveermiddelen e.d. te koop zijn? ;)

En van jou krijgen ze ook geen groenten en fruit? Want dat zit ook vol met antioxidantrn. :P

Ik dacht dat HF en SS zonder conserveermiddelen waren?En wij voeren inderdaad geen groente/fruit dat word slecht/niet verdragen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brokken die je als alternatief voor SS kunt gebruiken zijn bijvoorbeeld VerselaLaga Cuni Complete, Beaphar Care + en Fiba First.


Waarbij ik de Beaphar Care + zelf alleen af en toe als snoepje gebruik en verder bewaar voor als een konijn eens slecht brokken eet, Care + vinden ze allemaal heerlijk, het ruikt ook vrij sterk kruidig.


De VerselaLaga lijkt wel wat op SS, is ook een brosse brok. Meng ik wel eens met SS.


De Fiba First ziet er heel anders uit, zijn lange staaafjes, erg verzelrijk en ze eten het graag. Ze krijgen hier voor de nacht altijd allemaal 2-3 stokjes als slaapmutsje ha, ha. Maar lees ook wel van konijnen die er niets van moeten hebben.


Maar eigenlijk eten ze hier allemaal al tijden prima SS, dus dat voer ik hoofdzakelijk. Van het andere heb ik kleine verpakkingen in huis.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

VerseleLaga ga ik eens naar kijken.Care+ zei ik al eerder dat wil ik liever niet.Fibafirst kregen we vorige week een zakje van mee bij de dierenarts na de castratie van onze voedster maar beide konijnen raken het niet aan.De eerste wel en daarna echt helemaal niet meer waarschijnlijk bevalt dan toch de smaak ze niet.Ik vind SS ook erg goed voer kwa samenstelling,de structuur en de analyse was volgens de dierenarts erg goed maar het eten van vanochtend staat er nu nog steeds.Hooi eten ze nog steeds goed gelukkig maar een klein beetje biks er naast wil ik toch ook wel.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat HF en SS zonder conserveermiddelen waren?En wij voeren inderdaad geen groente/fruit dat word slecht/niet verdragen.

'Hooi eten ze wel meer dan genoeg en ook kruiden en groentes gaan op'

Dus je voert wel groente dan toch? Hfst was hier ellende toen ik ze over wilde zetten. Alles behalve smakelijk denk ik. Care+ is wel de meest smakelijke op de markt denk ik, dat ruik je al op het moment dat je de zak openmaakt ;) En dat daar in jouw ogen ook slechtere dingen im zitten... Ik denk dat geen enkel voer perfect is. Er zijn er alleen wel een aantal die dicht in de buurt komen daarvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Hooi eten ze wel meer dan genoeg en ook kruiden en groentes gaan op'

Dus je voert wel groente dan toch? Hfst was hier ellende toen ik ze over wilde zetten. Alles behalve smakelijk denk ik. Care+ is wel de meest smakelijke op de markt denk ik, dat ruik je al op het moment dat je de zak openmaakt ;) En dat daar in jouw ogen ook slechtere dingen im zitten... Ik denk dat geen enkel voer perfect is. Er zijn er alleen wel een aantal die dicht in de buurt komen daarvan

Nee ik voer gedroogde groentes(oke dat is natuurlijk ook groente*bloos*maar geeen verse)die koop ik samen met de kruiden in de webshop van dit forum.Ik heb gdroogde erwten en grdroogde wortel en bieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik voer gedroogde groentes(oke dat is natuurlijk ook groente*bloos*maar geeen verse)die koop ik samen met de kruiden in de webshop van dit forum.Ik heb gdroogde erwten en grdroogde wortel en bieten.

Dit zijn wel echte dikmakers... Misschien dat ze daarom de brokken ook slechter eten omdat ze al vol zitten van de 'groentes'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn wel echte dikmakers... Misschien dat ze daarom de brokken ook slechter eten omdat ze al vol zitten van de 'groentes'.Deze gedroogde groentes krijgen ze zeker al ruim een jaar naast hun normale voeding,dus al langer dan dat ze SS krijgen.

Deze groentes krijgen ze al meer dan een jaar naast hun normale voeding.Ik geef dit dus al langer dan de SS.Ze krijgen er ook maar een dessertlepeltje per dag van en zijn beslist niet dik.Maar we zouden eens kunnen zien wat er gebeurd als ik alleen SS geef.Dat heb ik vanochtend trouwens al gedaan en dat eten staat nog onaangeroerd.Zo zonde want ik heb nog zoveel op voorraad.:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef mijn konijn hope farms rabbit balance, omdat hij gas kreeg van de ss.


hij at te snel waardoor hij zeg maar teveel lucht binnenkreeg, heb er heel lang over gedaan om tot de conclusie te komen dat dit de reden was van gas bij mijn konijn.


sinds hij de rabbit balance eet gaat het prima met hem hij vindt het erg lekker .


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .