Ga naar inhoud

Kleine keutels, oorzaak?


Gast

Aanbevolen berichten

Jillz en Bliksem hebben al even last van kleine keutels. 


Ze eten goed, drinken goed, alles is eigenlijk perfect, alleen die kleine keutels blijven. Ik dacht dat het lag aan minder hooi eten maar na een paar daagjes alleen hooi, water en hun kleine beetje biks is het nog zo.


Iemand een idee?


 


Ze krijgen onbeperkt hooi, per dag normaliter een emmer groenvoer (nu een weekje niet gehad) 20 gram biks per twee en onbeperkt water. De rui is al ver over.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn het kleine harde keutels? Want dan zou ik juist wel (extra) groenvoer geven. Vooral "natte" groenten zoals andijvie.

Ik merk bij mijn koppeltje ze ook kleine harde keuteltjes krijgen als ze minder groenten krijgen.

Als ze verder normaal gedrag vertonen en er niets qua gezondheid opvalt zou ik het gewoon even in de gaten houden.

Het zou kunnen wijzen op een beginnende verstopping namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt harder dan normaal, gewoon hetzelfde maar veel kleiner. Ze krijgen van alles uit de natuur en drinken ook goed dus denk niet dat het daaraan ligt..

Het is al een week of 6, duurt een beginnende verstopping zo lang?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook een konijn (Pebbles) met kleine keutels. Wat ik ook doe of laat, ze blijven klein. Er zijn al een keer rontgenfoto's gemaakt, en er was helemaal niets te zien. Darmen waren leeg, dus geen verstopping oid, want daar was ik bang voor. Darmstimulerende medicijnen hebben toen geen effect gehad. Ze heeft er verder geen last van, dus laat ik het maar. Ik moet wel zeggen dat Pebbles een slechte drinker is, dus wellicht is dit bij haar de oorzaak. Maar die van jou drinken genoeg, begreep ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgen nog steeds hetzelfde. Wel een ander soort hooi maar daarvoor hadden ze het ook al.


 


Ik dacht dat er iets niet goed was omdat ze het ineens hadden, eerst waren het altijd grote keutels. Ik vond net wel weer kettingkeutels dus hou ze sowieso evenin de gaten.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .