Ga naar inhoud

DRUK


bob

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag die (hoop ik) in de categorie 'maak je niet druk ze moeten nog wennen' valt maar ik wil het toch even vragen.


 


De konijnen zijn hier nu 1 week en 1 dag. Ik merk dat ze steeds drukker worden in de zin van mannetje rent de hele tijd achter vrouwtje aan. De eerste dag ging hij nog rijden dat zie ik nu niet meer. Soms rent ze weg en soms gaat ze in het huisje zitten. Ze zou ook nog naar boven kunnen vluchten maar dit doet ze niet.


 


Het komt op mij over als gevalletje energie te veel en wil spelen soms maakt hij ook olijke sprongetjes maar als ik de ren open doe (nu al zon drie dagen een paar keer per dag gedaan) komt hij er maar een paar meter uit en zij helemaal niet. 's ochtends liggen ze wel vaak naast elkaar en likt het mannetje het vrouwtje haar oren.


 


Klinkt dit normaal? 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet of het wennen is, konijnen samen zijn nu eenmaal veel actiever dan een konijn alleen. Dit is eigenlijk hoe konijnen zijn, actief, speels, samen aan het rennen en doen en knuffelen. Superleuk toch? :)

Op een gegeven moment zullen ze ook de ren wel weer uit komen maar ik denk dat ze voornamelijk bij elkaar willen blijven en zich niet vervelen. Als zij de ren dan niet uit komt zal hij misschien liever bij haar blijven. Ze zal later vast wel nieuwsgierig worden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het nu niet gewoon een nieuwe koppeling? Dan is het niet gek dat ze druk zijn en anders doen..ze zijn een beetje aan het wennen aan de dagelijkse gang van zaken, de ruimte en elkaar. Het rijden moet dan ook afgelopen zijn of minder worden, maar voor de zekerheid kun je je misschien wat verdiepen in het koppelen, dan weet je het zeker :~)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .