Ga naar inhoud

Konijn heeft borrelende buik


Wing-Shan Tang

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn konijn heeft sinds vandaag last van een een borrelende buik en diarree en eet en drinkt niet meer. Ik heb een hooithee gemaakt en gedwangvoert, ook ligt ze nu naast een warme kruik. Ik hoor haar gewoon borrelen van een paar meter afstand en weet niet meer wat ik moet doen. Het konijn heeft nooit hooi gegeten dus hooi eten is geen optie. Ik heb al tig verschillende soorten hooi en kruiden geprobeerd maar dit lust ze allemaal niet.

Wie heeft er ervaring met konijnen die hetzelfde problemen hebben gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw konijn heeft hoogstwaarschijnlijk gas in zijn buik en dit is dodelijk als je geen actie onderneemt. Gelijk de (weekend) dierenarts bellen. Hier kun je helaas echt niet mee wachten. Probeer in de tussentijd het buikje vh konijn te masseren, dit kan helpen. Maar alleen als ze het toelaat. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

echt zo snel mogelijk mee naar de dierenarts gaan!


Mijn konijn had ook een borrelbuik en is gestorven aan de gas, zelfs een operatie kon hem niet meer redden.


De dierenarts kan hem een middel geven waardoor de gas kan afgevoerd worden.


Borrelen en diarree wil zeggen dat er iets niet goed gaat binnenin, dit was bij mijn konijn ook het geval.


Er werd aan zo'n hoog tempo gassen gevormd dat hij op een paar uur door was. 


Het zal bij jou misschien langer duren maar de symptomen komen me bekend voor.


Een middeltje is goedkoper dan een operatie ;-)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .