Ga naar inhoud

eindeloos blijven rijden.


Sonja1990

Aanbevolen berichten

Hugo is sinds een aantal dagen strontvervelend. Hij probeert continu op puck te klimmen om te rijden.

Gevolg: puck zit in de wcbak waar hij niet bijpast of ze zit onder het bedje waar hij hooguit naast haar kan liggen...

Eerst dacht ik het valt wel mee... Totdat ik afgelopen nacht regelmatig wakker werd gemaakt door een piepende Puck en een vervelende Hugo.

Hij is al 2 jaar gecastreerd en heeft dit overdreven gedrag alleen bij de koppeling vertoond 2 jaar geleden en verder niet meer...

Ik heb al geprobeerd hem elke keer van haar af te plukken. Hem met zijn kopje zachtjes op de grond te duwen om te laten merken dat ik de baas ben. Maar dit alles maat duidelijk geen indruk.

Iemand tips of ideeën waar dit vandaan kan komen? Puck en ik beginnen het behoorlijk beu te worden :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen kunnen soms ineens beginnen met rijden als er eentje niet fit/ziek is. Soms zelfs als dit voor ons nog niet eens zichtbaar is. Ze voelen dat de ander niet fit is. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar als er geen andere reden voor het gedrag is zou je hier eens kritisch naar kunnen kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik ook al over nagedacht. Ze zitten binnen omdat ze hun wintervacht kwijt zijn geraakt na behandeling binnenshuis voor coccidiose. Beiden zijn weer in orde alleen door de stress van zijn gedrag lijkt ze wel weer een snotneus te krijgen. Maar dit is eerder een gevolg dan de oorzaak lijkt het mij.

Als het na het weekend niet betert wil ik sowieso naar de dierenarts om ze even te laten checken. In ieder geval haar omdat ze er in mijn ogen wel onder lijdt. Scheiden zou een optie zijn maar het tweemaal koppelen (eerste keer en herkoppeling na sterilisatie) verliep niet helemaal soepel zeg maar. En het andere moment liggen ze weer samen op bed. Ik snap het dus echt niet helemaal... Kan er niet echt een vinger op leggen wat er gaande is :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .