Ga naar inhoud

Hooi


marga

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb 'n vraagje. Ons konijn doet vaak in zijn hok stro verzamelen in zijn mond, het ziet er uit of hij 'n grote strik in zijn mond heeft en gaat er mee lopen en kan het overal neer leggen. Het ziet er grappig uit , maar ik heb wel overal buiten hooi liggen en gedeelte binnen, waar haar verblijf is. Ze loopt los, ze heeft geen vaste plek waar ze het brengt. weet iemand waarom ze dit doet, heeft het iets met schijnzwanger te maken. Ze trekt wel geen haren uit. Alvast bedankt voor jullie aandacht!! :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mijn ex-ram (100% zeker!) loopt ook nogal eens met het een en ander te sjouwen. Hij heeft zo zn eigen indeling en heeft een "mening" waar dan dat lekkere nieuwe hooi zou moeten liggen. Hij maakt vaak een heerlijke loungeplek (je zou het bijna een nestje noemen) voor zichzelf. Bij hem verdwijnt het dus wel allemaal in dezelfde richting.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat werd hier ook zeer regelmatig gedaan hoor, dat is echt wel een teken van schijnzwangerschap.


Het ene konijn legt het netjes op één plek, en sommige blijven rond hobbelen en weten niet zo goed wat ermee te doen.


Het is soms nodig om het uiteindelijk uit het bekkie te trekken, ik had er eentje die het uren volhield, niet ging eten en er soms van ging kwijlen.


Op gegeven moment moet je dan wel, het lijkt dan net alsof de kaken ervan op slot zitten en ze niet los meer kunnen laten.


Grappig dus, maar ook iets om toch een beetje in de gaten te houden.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. Ze doet het nog geregeld, vooral als ik net nieuw hooi in haar kooi heb gedaan. Dan heeft ze vaak al weer snel 'n grote strik  in haar mond. Ze heeft het er zo druk mee, het ziet echt grappig uit, echt of dat ze 'n grote strik heeft.Misschien toch iets van nestdrang??? En idd Sharon ze houd dit best lang vol, dus jij kent deze bezigheid, dat las ik. Ik dacht al doet geen ander konijn dit, maar wel dus. ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .