Ga naar inhoud

nijntje niest veel


sienvlekkie

Aanbevolen berichten

hallo,


 


Naiky, een voedstertje dat ik ong. een maand geleden uit het asiel heb gehaald niest veel. Vaak wel 10 keer achter elkaar.


Ik maak me niet erg zorgen aangezien ze er heel gezond uitziet, veel bunnyflops en iets binkie-achtigs doet en super actief is. Ik vind het gewoon raar. Zou het hooikoorts kunnen zijn? 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Van stof en van sterke geurtjes willen konijnen soms wel gaan niezen. Kijk even naar de bodembedekking en het hooi wat je gebruikt of dat niet te stoffig is. Mocht je zaagsel gebruiken dan zou ik dat direct vervangen door iets anders. Hennepvezel, vlas of gewoon alleen even hooi en/of stro. Zal niet het eerste konijn zijn die allergisch is voor zaagsel.


 


Maar het kan ook snot zijn. Dat laatste is besmettelijk voor andere konijntjes. Zou toch even naar de dierenarts gaan om te kijken of dat het kan zijn.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik momenteel ook, nijn die veel niest maar verder heel normaal doet en levendig is. Mijn nijn pruttelt/knort soms ook bij bepaalde activiteiten. Ga er denk ik toch even mee naar de arts om snot uit te sluiten. Of anders iets qua behandeling mee te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .