Ga naar inhoud

Zelf injecteren


Pippa

Aanbevolen berichten

Hi. Ik moet de helft van mijn konijnen om de dag injecteren met antibiotica vanwege snot. Wie heeft hier ervaring mee want bij 1 konijn stagneert continu de spuit als ik deze heb ingebracht. De huid van konijnen is trouwens heeeeeeel stug en moeilijk doorheen te prikken. Ik zuig wat lucht op spuit deze eruit (dan doet ie het dus nog) en als ik m bij Lowie inzet krijg ik de vloeistof met geen kracht uit de spuit. Wie weet hoe dit kan??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een andere kleur naald proberen als je die hebt? Dat kan soms op de een of andere vreemde manier verschil maken. De huid hoort al niet heel stug te zijn, eerder dat je amper voelt of je er nu helemaal goed in zit zeg maar. Soms heb je 1 konijn met een rare huid ertussen maar als dit bij alle konijnen zo is dan is er iets anders aan de hand denk ik. Hoe het kan dat je de spuit niet door kan duwen weet ik niet. Dat heb ik volgens mij nooit gehad. Misschien zit je dan toch nog niet helemaal onder de huid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor alle konijnen zijn relatief stug vergeleken bij mensen maar 1 konijn spant de kroon!! De andere krijg ik wel gespoten maar bij deze is t een verschrikking helaas en als dan ook nog de spuit stagneert zeg maar is t helemaal drama.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige konijn had ook een hele stugge huid, kwam je bijna niet doorheen. Dierenarts had er al een keer een opmerking over gemaakt tijdens de enting ;) en moest een aparte naald voor het potje en het konijn gebruiken. 


 


Als je  het spuitje niet kan doorduwen dan zit je nog niet goed onder de huid.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit de naald wel goed door de huid? Heb je al geprobeerd het op een andere plek te doen? Ik til altijd de huid een stukje op, zodat er een holletje in de huid ontstaat (de ruimte die in de huid ontstaat onder je vingers) en daar breng ik dan de naald in.

Het kan wellicht ook aan de naald liggen. Ik heb ook een keer naalden gehad die moeilijk door de huid te krijgen waren. Wat Lonja aangeeft, moet je het nl haast niet voelen dat de naald erin gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook ab moeten injecteren. Heb een aantal verschillende gehad. Bij 1 had ik hetzelfde probleem, dat leek door de soort ab te komen aangezien ik er daarvoor nooit moeite mee had. Ander soort naald hielp wel iets maar het bleef erg vervelend met injecteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties, ik zit helemaal erin en door de huid. Dat je dit niet moet merken is helaas echt niet zo. Ik gebruik een naald om op te trekken en een nieuwe om in te spuiten en dan nog gaat het heel moeizaam. Gelukkig bij de andere konijnen wel. Het ligt helaas dus echt aan deze. Ik spuit in de nek plooi. Til inderdaad de huid daar op en spuit er onderin. We worstelen wel even verder!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ik dacht dat je zei dat het bij alle konijnen moeilijk ging de naald erin te krijgen, dat het bij allemaal stug ging, dan kan het inderdaad wel dat hij gewoon een rare huid heeft of zo.

Nou ja een andere kleur naald helpt dus misschien. Volgens mij gaan die groene makkelijker maar dat weet ik niet zeker meer, welke kleur nu makkelijker ging.

Maar dan nog, er blokkeert dus iets de mogelijkheid om de spuit leeg te spuiten en als je zeker weet dat je er helemaal in zit dan zou ik het ook niet weten. Het lastige is natuurlijk dat het zondag is en je hier niet even een dierenarts voor kan bellen. Ik weet het dan ook helaas niet wat je nog kan proberen eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ga ik eens proberen. Helaas is hij nog jong 6 mnd en erg atletisch gebouwd (grote lotharinger) veel vel vergeleken met mijn franse hangoren bijvoorbeeld heeft hij niet. Maar zal t dinsdag zeker eens proberen. Maakt het niet uit waar je hem zet als het maar subcutaan is??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duplo kan sowieso wel lastig te spuiten zijn, wordt gauw  wat dik. Goed schudden voor gebruik dus. En tja hoe het kan geen idee, maar ik heb er soms ook eentje bij zitten waarbij het echt enorm moeizaam gaat. Zeer vervelend. Andere soort naald pakken is dan vaak de beste oplossing.


 


En even in het algemeen gezegd, konijnen hebben echt wel een stugge huid hoor. Niet zo dat je normaal gesproken met geweld een naald er door moet rammen natuurlijk maar ga maar eens een hond of kat prikken dan snap je gelijk wat ik bedoel.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .