Ga naar inhoud

konijn eet nauwelijks na verlies maatje


jolanda1965

Aanbevolen berichten

Vorige week is mijn voedster overleden, zeer verdrietig

het rammetje wat overgebleven is eet nu nauwelijks

het lijkt echt wel of hij depressief is, zit maar een beetje te zitten en eet weinig

het is een beetje verwarrend want ik kwam ook wat keutels met veel haren tegen dus het kan ook verstopping zijn, daar behandel ik hem nu voor

over 5 weken ga ik op vakantie en dan gaat hij logeren bij iemand van de opvang en die gaat hem gelijk weer koppelen aan een nieuwe voedster

vraag me af of ik al niet eerder moet koppelen, maar over 5 weken moet ik weg en dan ben ik bang dat het niet goed gaat

ik vind het echt zielig, geef hem ook veel aandacht en dwangvoer nu ook een beetje, gaat dit nog over of kwijnt hij gewoon weg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, arm dier. Ik denk dat vijf weken wachten voor hem echt te lang is. Over vakantie hoef je je toch geen zorgen te maken, als je ze bij die persoon van de opvang logeren dan gaat dat niet zo maar mis en anders kan hij of zij daar vast heel goed mee om gaan.


 


Sterkte met het verlies van je voedster!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja christa, ik twijfel ook, maar ik merk nu dat ie beter gaat eten , dus denk een heel hardnekkige verstopping, ik krijg volgende week een loge in huis, dus heeft ie weer even afleiding. Het vervelende met nu koppelen is dat ik met vervoer zit. Ik heb geen auto dus kan niet even heen en weer naar de opvang en als hij gaat logeren dan zoek ik er 2 of 3 uit en dan neemt de , edewerker van de opvang ze mee naar haar huis, is dan gelijk een neutrale ruimte. Maar denk dat het goed komt hoor, hij is een stuk opgeknapt en eet beter nu. Dus denk dat het goed gaat komen. Ik ga nog even door ket metocloral en kijk het nog even aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,


 


Sterkte met het verlies van je nijn.


Ik herken wat je zegt dat konijnen niet/slecht eten als hun maatje weg is.


Ik heb zelf twee nijnen, Amadeüs en Pluis, en als ik bijvoorbeeld met Pluis naar de trimster (langharig nijn) ben oid, dan eet Amadeüs niks, wat ik ook voor lekkers aanbied, hij vertikt het.


Zodra Pluis dan weer terug is krijgt zij eerst een wasbeurt van Amadeüs, en dan gaat Amadeüs weer eten.


 


Hij mist haar dus echt als zij weg is, heel bijzonder om te zien.


 


Succes met het vinden van een nieuw maatje voor je konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .