Ga naar inhoud

wennen aan wc bak


Melisa Leuk

Aanbevolen berichten

Mijn konijntje is nieuw

(dus alles nieuw en anders)

Hoe moet ik haar laten wennen aan een konijnen wc? **klinkt raar**

Want we zijn bang omdat ze vrij loopt (soms) in huis dat ze ergens gaat pissen en dat we het dan niet kunnen opruimen.(onder de bank) ....

Hoe moet ik haar laten leren waar ze het moet doen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewacht tot Koos een hoekje had uitgezocht waar hij zijn plasjes deed en daar een toilet neergezet.


Hij gaat daar altijd op de wc.


Toen de buitenren klaar was heb ik gewacht tot hij ook daar een hoekje had uitgezocht en daar ook een toilet geplaatst.


Ook hierin doet hij zijn plasjes.


Keutels van hem vind ik overal maar het is dan ook een ongecastreerde ram.


Soms moet je meerdere wc-tjes plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik hou die van mij op een vrije dag goed in de gaten en als ze wat heen en weer huppen en snuffelen terwijl ze aan het rusten zijn, zet ik ze op de bak en dan doen ze een plasje

Vaak gaan ze een beetje draaien , staart al wat naar achter/omhoog en dan moet ik er snel bij zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het als volgt gedaan:


Het hok kleiner gemaakt voor het konijn, hij krijgt dan een kleinere leefomgeving en houd dat het wat sneller schoon.


Een wctje in de hok gedaan waar hij het meeste plast/poept en daar de wc VAST GESCHROEFD. Als die los staat trekken ze het opzij en doen ze het niet in het bakje.


 


Paar keutel in de wc leggen, zodat hij weet dat hij het daar moet doen.


Zal voorkomen dat hij het ernaast gaat doen maar je moet dan steeds de keutels er in leggen. 


op een gegeven moment doet hij het zelf in het bakje.


 


Mijn konijn van 4 maanden is al zo goed als zindelijk, er ligt soms wat ernaast maar het meeste in het bakje.


Zelfs in de tuin plast/poept hij automatisch in elk bakje wat hij ziet staan. Is zelfs voorgekomen dat hij het in een lege drinkbak plaste.


 


Vergt veel geduld en het eene konijn leert het sneller van de andere.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, vastschroeven inderdaad. Dat ding ging hier het hele hok door.


 


Doni deed het vrij snel op één plek, toen heb ik daar een wc'tje neergezet en ging het eigenlijk vanzelf. Ze zit nu samen met een ander konijn in een ren, en hier beginnen ze nu ook zoiets te krijgen. Ik ga er een kattenbak neerzetten zodat het niet natregent. Kijken of ze nu ook automatisch daar hun behoefte doen als ik hem in hun 'poephoekje' neerzet.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .