Ga naar inhoud

Hoe krijg ik mijn konijn bij de kruik?


Shivaya

Aanbevolen berichten

Hoioi!


 


In mijn andere topic gaat het er al over..Gaia is een beetje ziek. En ik had té vroeg gejuicht, ze leek alleen nog maar koortsig te zijn..maar nu is haar temperatuur weer flink gedaald naar 37,1..Verder gaat alles goed (ze eet, ze rent, ze drinkt) maar ze is gewoon te koud. Ik heb haar maar even in haar hok opgesloten zodat ze niet de hele kamer door kan in de hoop dat ze dan bij de kruik gaat liggen..Ze ligt nu tegen Loki aan en Loki ligt tegen de kruik aan (hij vindt het heerlijk). Hoe krijg ik haar ooit warmer? Ik moet zo haar temperatur op meten en ik ben net zo blij dat ze weer thuis is, ik wil echt niet dat ze weer opgenomen moet worden bij de dierenarts :( Maar ze wil gewoon echt niet tegen de kruik aan liggen (hij is niet te warm verder).


 


Heeft iemand tips? Een idee hoe ik haar warmer krijg? 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja via de anus..Dan zet ik haar op haar kontje neer en dan gaat dat ding erin. Het probleem met Gaia is alleen dat ze het vreselijk vindt om vastgepakt te worden en dan heel hard tegen stribbelt, toen ze ziek was had ze daar nog geen energie voor..maar nu wel..Ik denk dat dat het ook een beetje is, in plaats van stil liggen en beter worden gaat ze door het huis rennen en op dingen klimmen, daar verspilt ze natuurlijk ook wel wat energie mee en dan vraag ik me af hoeveel energie ze nog overhoudt voor 'beter worden' 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dierenarts vroeger gaf me wel eens de tip om met 2 of 3 flessen een hoek te maken in het hok waar het beestje tussen kan liggen, zodat het niet op de warmtebron hoeft te liggen maar er wel middenin ligt.


 


Misschien even een kleedje over het hok trekken dat er wat warmte in het hok blijft hangen (warme lucht stijgt immers op)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het hok tegen de verwarming gezet en die aan gedaan, weet dat dat normaal afgeraden werd maar ik dacht die kruik is waardeloos want daar komt bijna geen warmte vanaf..en ik heb een kleed over het hok gelegd. Als ik met mijn hand in het hok voel, voelt het aangenaam warm. (Niet sauna heet, maar gewoon warmer dan er buiten) maar ze is dus wel weer afgekoeld (35,7 inmiddels), ik begin me enorm veel zorgen te maken..Ik snap er niks van hoe dit kan. Ik wacht tot ik de dierenarts gesproken heb en dan ga ik naar de winkel meer kruiken halen 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het echt een probleem is om op temperatuur te blijven zet ik ze in een reismand met een (of twee indien grote reismand) snugglesafe(s) er in. Dan kunnen ze er gewoon niet bij weg. Eventueel nog fleecedeken over de mand om de warmte goed te behouden.


 


Hebben ze wel kunnen achterhalen wat de oorzaak is van het niet zelfstandig op temperatuur kunnen blijven is? Zolang je de oorzaak neit aanpakt is alles natuurlijk symptoombestrijding..


Link naar reactie
Delen op andere sites

De oorzaak is volgens de dierenarts gewoon omdat ze zo ziek en verzwakt is door de verstopping en alles. Ik vond het heel raar dat haar temperatuur van koortsig gisteravond naar 35,7 is gezakt, vooral omdat het de eerste keer was dat ik het alleen deed ipv met behulp van mijn vriend. Ik heb de dierenarts dus even gebeld en die zei me dat ik beter even bij een dierenarts in de buurt kan laten opmeten hoe warm ze is, gélukkig bleek daar dat ze 37,9 was dus die 35 graden was een foutje van mij :) Het was ook wel heel moeilijk om te zien of hij er goed in zat. Haar temperatuur is nog steeds niet hoog maar nouja ze heeft natuurlijk ook een behoorlijke klap gehad. Qua gedrag ging alles goed dus het leek me ook sterk dat ze zo koud was. Ik ga nog even een extra kruik maken voor haar zodat ze daar ok tegenaan ligt en k kijk net om en ik zie Loki languit op zijn rug tegen de kruik liggen..Het bevalt hem dus wel


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze mocht ook pas naar huis als ze voldoende opgeknapt was om haar temperatuur zelfstandig omhoog te houden, dit hebben ze een paar keer getest dus het zou ook heel raar zijn als haar temperatuur nu weer zo zou dalen terwijl ze wel rond rent en eet...Haar hok is echt warm nu met de kruiken..ik heb hem wel open gelaten zodat ze wel uit die warmte kunnen als ze dat willen. Maar als  ik Loki zo zie liggen vindt hij het heerlijk (ik heb hem nog nooit op zijn rug zien liggen). En gaia is er ook lekker bij komen liggen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de dierenarts had mij gevraagd even te meten omdat haar temperatuur gisteravond (toen heb ik het samen met mijn vriend gemeten dus dat was sowieso goed) wat laag was. Maar ik ga nu gewoon inderdaad kijken hoe ze zich gedraagt en pas als ze zich raar gaat gedragen weer meten. Of evt.  vanavond met hulp van mijn vriend want dan gaat het wel goed. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er overheen gelezen dat je inmiddels 35 had gemeten, dat kon haast al niet inderdaad, iets lager en het is snel gebeurt. Gelukkig maar dat het mee viel!


 


Overigens is onderkoeling i.c.m. darmproblemen soms zo'n kip/ei verhaal waarbij de darmproblemen soms juist het gevolg van de onderkoeling zijn en niet vice versa. Maar dat lijkt me hier nu niet aan de orde gelukkig :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is volgens mij sowieso een hele kettingreactie geweest met Gaia, haken--> Darmproblemen --> onderkoeling (of dus haken --> onderkoeling --> darmproblemen)..maar als het nu slechter gaat dan wíl ze gewoon dood...Ze zit nu lekker hooi te eten dus het ziet er goed uit, ze rende net ook al een rondje door de kamer heen. Ze is nog wat schuw naar mij toe, maarja dat is niet zo gek aangezien ik haar deze week regelmatig vastpakte wat ze totaal niet leuk vond. (om maar te zwijgen over de medicijnen)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .