Ga naar inhoud

Wie is er nou de baas?


Tyro en Bunny

Aanbevolen berichten

Ik zal m'n best doen het kort te houden :)


 


Mijn ram Bommel is als baby in een dierenwinkel gekocht door iemand (slikt naar woord in) die hem in een afgesloten kist heeft gehouden. Toen hij uiteindelijk rond zijn eerste verjaardag in de opvang kwam, moest hij eerst wennen aan het licht in z'n oogjes. Dus verder ook geen ervaring met andere konijnen.


 


Hij is toen gekoppeld met Pluisje, een toch wel pittige dame. Vooral in de lente sprong ze hem regelmatig op z'n rug, maar dat liet hij niet toe. Zij likte hem vaak van top tot teen, hij likte haar nooit. Voor mij was het duidelijk dat Bommel de baas was.


 


Pluisje overleed en nu leeft Bommel met Elza. Ze zijn een paar maandjes samen. Meestal is het rustig maar man, soms doen ze echt nijdig naar elkaar, zeg! Dan heeft zij haar oren plat en rent ze hard op hem af, en springt bv over hem heen. Soms als ze zo naar hem kijkt, rent hij op haar af en rennen ze achter elkaar aan. Ze hebben 12m2 de ruimte dus ze kunnen gelukkig goed wegkomen allebei. 


 


Dat is maar soms, hoor. Ze eten 99% van de tijd gezellig samen, slapen samen etc. Ik denk ook dat hier Bommel de baas is en dat hij het echt niet pikt dat Elza wat bij hem probeert.


 


Maar wat is zou zo gek: hij likt haar wel! Niet heel uitgebreid, maar dat is toch een teken van onderdanigheid? Zij wast hem ook wel, en soms maken ze van het contact gebruik om even snel boven op de ander te springen. Wat bijna nooit lukt, al heeft Elza het wel eens geaccepteerd. 


 


Voor mij is het niet helemaal helder wat hier nou gebeurt, wat zeggen jullie?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .